2020-06-16, 11:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Solsidan - hur mycket tappade Labben där? Eller fick de tillbaka handpenningen?

SC430s uppfattning är att det skulle bli Monas bostad o hon använde Labben som bulvan
därför att hon själv har betalningsanmärkningar. Tänkbart skulle Labben kanske överlåta/ge
bostaden till Mona o stå kvar för lånen. Mona är ju uppväxt i Björknäs o har bott i Nacka.

Labben verkar inte ha kvar Audi R8an

Tjänar han några pengar nuförtiden - arbetar han som polis?

Luspanka Mona skulle aldrig klara av att dra runt en bostadsrätt för 10 miljoner!
Citera
2020-06-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Luspanka Mona skulle aldrig klara av att dra runt en bostadsrätt för 10 miljoner!

Hon var inte det då - jobbet där hon myglade in Labben - Anna Lindh-fonden (o lite mer som vi inte vet).

Hon kunde lagt in de 3 miljoner hon lånat ut till Labben - eller gjorde hon inte det?

Är dessa 3 miljoner luft o Bluff o Båg?

Labben då - skulle han kunna dra runt detta?

Eller skulle de bli sambos o ha två löner?
Citera
2020-06-16, 11:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hon var inte det då - jobbet där hon myglade in Labben - Anna Lindh-fonden (o lite mer som vi inte vet).

Hon kunde lagt in de 3 miljoner hon lånat ut till Labben - eller gjorde hon inte det?

Är dessa 3 miljoner luft o Bluff o Båg?

Labben då - skulle han kunna dra runt detta?

Eller skulle de bli sambos o ha två löner?

Ja herregud! Vad Mona och Labbé kokade ihop lär inte vara det första mona går in på när hon sommarpratar!
Citera
2020-06-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja herregud! Vad Mona och Labbé kokade ihop lär inte vara det första mona går in på när hon sommarpratar!

Måånas sommarprat kommer vara en blandning av gamla senila minnen från SSU, lite Palme, lite SD-hat och ett långt försvarstal där hon berättar hur förföljd hon är och vilken förträfflig människa hon egentligen är. Mona kommer ha ett nytt räkmackejobb inom ett år, medierna och systemet jobbar aktivt för det och man väntar nu bara på rätt tillfälle. Folk har ju också guldfisksminne och skandalerna häromåret börjar redan blekna i det allmänna medvetandet. "Mona är ju så trevlig, hon har ju varit med så länge, kul att Mona är tillbaka..."

Citera
2020-06-16, 14:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Hur i helvete kan hon bli sommarpratare?!

Vilket satans sjukt land Sverige kan vara
Citera
2020-06-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Hur i helvete kan hon bli sommarpratare?!

Vilket satans sjukt land Sverige kan vara

Sommarpratet och valet av sommarpratare är numera en plattform för vänsterextrema public service-människor som vill trycka till pöbeln. Det har fått en symbolisk laddning, en sorts modernt adlande, och just Mååna har varit en representant för systemet så länge att systemet inte kommer att svika henne i första taget. Nu har hon fått vara ute i kylan ett tag efter en liten tillrättavisning av Expressen ("Ajabaja, Mona, bedrägerier och grova lögner är ändå inte så jättebra, och hrrm, hrrm, den där chilenske BDSM-polisen var väl lite för kryddig, även om vi förstår att du gillade handklovarna...") men ska nu återlanseras. Liket lever! Mona ska upp på scenen igen. Banne mig.
Senast redigerad av Charvet 2020-06-16 kl. 15:42.
Citera
2020-06-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Sommarpratet och valet av sommarpratare är numera en plattform för vänsterextrema public service-människor som vill trycka till pöbeln. Det har fått en symbolisk laddning, en sorts modernt adlande, och just Mååna har varit en representant för systemet så länge att systemet inte kommer att svika henne i första taget. Nu har hon fått vara ute i kylan ett tag efter en liten tillrättavisning av Expressen ("Ajabaja, Mona, bedrägerier och grova lögner är ändå inte så jättebra, och hrrm, hrrm, den där chilenske BDSM-polisen var väl lite för kryddig, även om vi förstår att du gillade handklovarna...") men ska nu återlanseras. Liket lever! Mona ska upp på scenen igen. Banne mig.
Hon sitter på info som inte får komma ut. Ser ingen annan anledning till att hon hela tiden blivit klappad medhårs.
Citera
2020-06-16, 17:27
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet

Jo, jag fattar så klart att det är som du säger. Det jag funderar över är bara om det var så här uppenbart förr? Det känns som om henvänstern går "all in" nu sedan public service blev skattefinansierat. Man försöker inte ens sköta det lite snyggt längre.

Jag menar, vem i HELVETE vill höra Mååna sommarprata utöver journalister och henvänsterfolk? Kan inte ens tänka mig att gamla sossar vill lyssna. Jag kan så klart ha fel.

Nåja, för mig personligen är det en ickefråga eftersom jag inte lyssnar på några sommarpratare alls. Jag blev bara lite paff när jag hörde att Mååna var tillbaka i offentligheten med hjälp av skattefinansierad gammelmedia.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hon sitter på info som inte får komma ut. Ser ingen annan anledning till att hon hela tiden blivit klappad medhårs.

Så kan det absolut vara. Se till exempel riksklåparen Dan Eliasson för ett liknande fenomen.
Citera
2020-06-16, 19:59
Medlem
Citat:

Jag undrar det. Mona blir ju klappad medhårs både av media och olika makthavare och har rimligen inte hållhakar på alla. Det är svårt att förstå att hon har så många försvarare när hon är så uppenbart inkompetent och rent blåst som person, plus en arrogant lögnare då och bevisligen kriminell. Det finns liksom inga försonande drag hos henne. Under 00- och 10-talet blev hon ju känd som någon som "tog debatten med SD", och då fanns det ju ett intresse hos media att lyfta fram henne i och med det, men idag är det mer oklart vad de tänker för roll åt henne.

Citat:
Jo, jag fattar så klart att det är som du säger. Det jag funderar över är bara om det var så här uppenbart förr? Det känns som om henvänstern går "all in" nu sedan public service blev skattefinansierat. Man försöker inte ens sköta det lite snyggt längre.

Precis som du säger har public service radikaliserats rejält sedan skattefinansieringen kom på plats. Även Tegnell och Greta ska ju sommarprata. Där finns det i och för sig nån typ av nyhetsvinkel, även om det är uppenbart att man vill provocera. Med Sahlin finns det ingen nyhetsvinkel alls, så det är det helt klart tal om en återlansering. Det rycks i trådar för att Mona ska kunna komma tillbaka. Vi kommer säkert att få se henne i andra sammanhang också snart. Att låta henne få utrymme i samband med Palme-grejen var smart, för i ett sånt sammanhang är det ju ingen som kan börja prata om hennes egna skandaler och tvivelaktiga moral.
Citera
2020-06-16, 21:13
Medlem
Citat:

Så kan det absolut vara. Se till exempel riksklåparen Dan Eliasson för ett liknande fenomen.

Känsliga uppgifter rörande Estonia, Palme eller vad som helst egentligen. Oavsett hur hemlig information är så finns det alltid någon som vet. Sossar är ju som de är, inte otroligt att de sitter med gömd info de hotar med att läcka. Vem vet?
Men konstigt är det. Speciellt med Mååååna.
Citera
2020-06-16, 21:23
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Det kan vara så enkelt att hennes son Gustav har Fredrik Reinfeldt som pappa, dom är iaf väldigt lik och jobbade i samma byggnad kring tillblivelsen.
https://www.expressen.se/noje/musik/mona-sahlin-jag-har-gillat-kiss-sedan-1970-talet/

Kanske just därför Reinfeldt gav henne jobb som nationell samordnades för bla,bla ,bla. Vilket hon som oduglig misskötte.
Citera
2020-06-16, 22:03
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det kan vara så enkelt att hennes son Gustav har Fredrik Reinfeldt som pappa, dom är iaf väldigt lik och jobbade i samma byggnad kring tillblivelsen.
https://www.expressen.se/noje/musik/mona-sahlin-jag-har-gillat-kiss-sedan-1970-talet/

Kanske just därför Reinfeldt gav henne jobb som nationell samordnades för bla,bla ,bla. Vilket hon som oduglig misskötte.

Satan, den grabben var ju kusligt lik Reinfeldt som ung! https://www.etc.se/sites/all/files/atoms/images/2014/09/ung_reinfeldt.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in