Citat:
Ursprungligen postat av
Charvet
Sommarpratet och valet av sommarpratare är numera en plattform för vänsterextrema public service-människor som vill trycka till pöbeln. Det har fått en symbolisk laddning, en sorts modernt adlande, och just Mååna har varit en representant för systemet så länge att systemet inte kommer att svika henne i första taget. Nu har hon fått vara ute i kylan ett tag efter en liten tillrättavisning av Expressen ("Ajabaja, Mona, bedrägerier och grova lögner är ändå inte så jättebra, och hrrm, hrrm, den där chilenske BDSM-polisen var väl lite för kryddig, även om vi förstår att du gillade handklovarna...") men ska nu återlanseras. Liket lever! Mona ska upp på scenen igen. Banne mig.
Jo, jag fattar så klart att det är som du säger. Det jag funderar över är bara om det var så här uppenbart förr? Det känns som om henvänstern går "all in" nu sedan public service blev skattefinansierat. Man försöker inte ens sköta det lite snyggt längre.
Jag menar, vem i HELVETE vill höra Mååna sommarprata utöver journalister och henvänsterfolk? Kan inte ens tänka mig att gamla sossar vill lyssna. Jag kan så klart ha fel.
Nåja, för mig personligen är det en ickefråga eftersom jag inte lyssnar på några sommarpratare alls. Jag blev bara lite paff när jag hörde att Mååna var tillbaka i offentligheten med hjälp av skattefinansierad gammelmedia.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tompa81
Hon sitter på info som inte får komma ut. Ser ingen annan anledning till att hon hela tiden blivit klappad medhårs.
Så kan det absolut vara. Se till exempel riksklåparen Dan Eliasson för ett liknande fenomen.