2020-06-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Den overlegen skulle jeg gjerne hatt navnet på, for informasjonen han gir er helt feil.
Man sovner ikke/blir ikke bevisstløs av Curasit. Med høy nok dose kan man miste bevisstheten fordi pustemuskulaturen lammes, men da dør man uten umiddelbar behandling og pustemaskin. Curasit lammer muskulatur - men gjør ikke noe med bevissthetsgraden i seg selv.

slapp av. Jeg har han på chat og ser han skriver som en helt. Det kommer en oppdatering fra min side her snart.
Citera
2020-06-16, 19:57
Medlem
Da fikk jeg et svar. Han skriver

"Hei igjen! Om man bruker både curacit og andre sederende stoffer trenger man vanligvis å hjelpe til med å puste. Disse medikamentene avslappet muskulatur slik at både urin og avførinng går ufrivillig. Du kan skrive dels noe om et bedøvelsesmiddel kunne vært brukt uten å nevne hvilket...bedøvelsesmidler generelt reduserer kontroll på denne type lukkemuskler. Håper det er litt mer forklarende. Man har ulike typer bedøvelsesmidler og det trenger ikke være curacit.."

Ok - da er ikke Curasit poenget, men man kunne ha benyttet andre bedøvelsesmidler.

Edit: Han sendte meg en melding til nå, der han sier at det finnes andre bedøvelsesmidler unntatt Curasit, som gjør at personen kan våkne av seg selv etterpå uten kunstig åndedrett og som samtidig er muskelavslappende. Da har vi fått klarhet i det.
Senast redigerad av Theresev97 2020-06-16 kl. 20:02.
Citera
2020-06-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis du ikke forstår at hovedmistenkte i en drapssak ikke kan få anledning til å sortere tips før tipsene blir oversendt politiet. Da kan ikke jeg hjelpe deg.

Absurd hvordan du sprer løgner nå. Curasit er stoffet som forbindes med sykehjemsmorderen Arnfinn Nesset. Curasit må gies intravenøst, og lammer åndedrettsorganene, og fører til død i løpet av ett par minutter.

Curasit brukes kun av anestesileger, og kun under operasjoner og kun sammen med kunstig åndedrett.

Jeg kommer ikke til å svare deg mer.
Disse linkene er litt info om Curacit. Kan absolutt brukes som drapsmetode, det vet vi jo, men kanskje ikke at det har vært en relativt utbredt drapsmetode. I Felleskatalogen er det nøyaktig beskrevet hvilken pustehjelp man skal ha når det brukes på sykehus. Har ikke anledning til å finne info om man kan overleve uten pustehjelp ved lav dose. Kan også settes intramuskulært, (im) behøver altså ikke treffe en blodåre.https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/curacit-takeda-547722
Senast redigerad av Snurrepipperi 2020-06-16 kl. 20:45.
Citera
2020-06-16, 20:03
Medlem
Politiet mottok tipset og vitneobservasjonen om den røde BMWn med stor interesse, skriver TV2.

Tipset ble etterforsket grundig med ulike virkemidler, forteller politiet i kveld.
Politiet vil imidlertid ikke si noen ting om de fant den røde bilen eller ikke.
– Politiet har aldri betvilt at vitnet gjorde observasjonen som hun tipset politiet om. For politiet var det et veldig interessant tips, som skilte seg ut fra andre tips vi har mottatt, sier HH.
Selv om det ble etterforsøket grundig kom de til at det ikke ga noe mer.
Skulle det komme nye tips i kjølevannet av Åsted Norge på TV2 i går, vil politiet jobbe med det.
– Vi har etterforsket det med ulike skritt og gått bredt ut i den grad vi hadde mulighet. Hvis det skulle komme ytterligere informasjon knyttet til det tipset, i kjølvannet av det som fremkom i media i går, vil politiet ta det imot og jobbe videre med det.

https://www.tv2.no/a/11501354/
Citera
2020-06-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet mottok tipset og vitneobservasjonen om den røde BMWn med stor interesse, skriver TV2.

Tipset ble etterforsket grundig med ulike virkemidler, forteller politiet i kveld.
Politiet vil imidlertid ikke si noen ting om de fant den røde bilen eller ikke.
– Politiet har aldri betvilt at vitnet gjorde observasjonen som hun tipset politiet om. For politiet var det et veldig interessant tips, som skilte seg ut fra andre tips vi har mottatt, sier HH.
Selv om det ble etterforsøket grundig kom de til at det ikke ga noe mer.
Skulle det komme nye tips i kjølevannet av Åsted Norge på TV2 i går, vil politiet jobbe med det.
– Vi har etterforsket det med ulike skritt og gått bredt ut i den grad vi hadde mulighet. Hvis det skulle komme ytterligere informasjon knyttet til det tipset, i kjølvannet av det som fremkom i media i går, vil politiet ta det imot og jobbe videre med det.

https://www.tv2.no/a/11501354/

Interessant at politiet er avhengig av et TV2 program for å avgjøre om de skal jobbe grundig med et tips eller ikke. De skjønte vel at det blir rabalder her. Enhver skjønner selvsagt at de ikke har etterforsket tipset grundig, når de ikke engang har kalt henne inn til et personlig intervju.
Citera
2020-06-16, 20:07
Medlem
Minnimuss avatar
Det skal nok endel til for at det har vært en anestesilege på plass i Sl*raveien som har doseberegnet, administrert diverse sederende medikamenter intravenøst og samtidig overvåket at offeret overlevde. Tror rett og slett man kan se bort fra den muligheten.

Ved urin/avføringsavgang er det ekstremt høy sannsynlighet for at vedkommende døde. Noen som har opplevd eller hørt om folk som bæsjer seg ut ved operasjoner i narkose? Nei.

En fille med eter eller noe kan få en person ut av spill noen få minutter men da lammes ikke muskulatur rundt kroppsåpninger.
Citera
2020-06-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Disse linkene er litt info om Curacit. Kan absolutt brukes som drapsmetode, kan ikke uttale meg om man kun blir bedøvet ved lav dose. Kan også settes intramuskulært, behøver altså ikke treffe en blodåre. Ikke ment som argument for ditt eller datt.

https://www.filmweb.no/filmnytt/article1427913.ece

https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/curacit-takeda-547722

https://www.adventure-journal.com/2013/02/can-you-really-poop-your-pants-because-of-fear/

«In Psychological Effects of Combat, a 2008 paper included in the book Stress of War, Conflict and Disaster, Dave Grossman and Bruce K. Siddle wrote that in surveys of soldiers during World War II, “a quarter of combat veterans admitted that they urinated in their pants in combat, and a quarter admitted that they defecated in their pants in combat.”«
Citera
2020-06-16, 20:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Jeg undersøkte dette med en overlege på et sykehus i dag . Jo, det passer sammen. Om du bedøver offeret ( i dette tilfelle AEH) med f.eks. Curasit, vil hun sovne inn umiddelbart. Stoffet er muskelavslappende, så det kan komme urin og avføring umiddelbart, og da snakker vi om sekunder. Siden kan hun våkne opp etter et par timer, og da f.eks. se bustete og forfjamset ut i baksetet av en BMW.
Men.. politiet mener bestemt at boligen er åsted for et drap. Det passer heller ikke med "våken dame i bil".
Citera
2020-06-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det skal nok endel til for at det har vært en anestesilege på plass i Sl*raveien som har doseberegnet, administrert diverse sederende medikamenter intravenøst og samtidig overvåket at offeret overlevde. Tror rett og slett man kan se bort fra den muligheten.

Ved urin/avføringsavgang er det ekstremt høy sannsynlighet for at vedkommende døde. Noen som har opplevd eller hørt om folk som bæsjer seg ut ved operasjoner i narkose? Nei.

En fille med eter eller noe kan få en person ut av spill noen få minutter men da lammes ikke muskulatur rundt kroppsåpninger.

Som sagt- jeg er ikke lege og kan lite om dette. Jeg tok også forbehold om det da jeg først skrev om det og refererte kun til det en lege hadde sagt. Jeg er enig med deg i at de ikke hadde giddet å drive med kunstig åndedrett, så vi kan vel se bort fra Curasit. Jeg skjønte det på ham at det er ganske vanlig at det kommer urin og avføring når man benytter muskelavslappende midler, men skal granske det nærmere. Det virker som du kan dette mye bedre enn meg.
Citera
2020-06-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
https://www.adventure-journal.com/2013/02/can-you-really-poop-your-pants-because-of-fear/

«In Psychological Effects of Combat, a 2008 paper included in the book Stress of War, Conflict and Disaster, Dave Grossman and Bruce K. Siddle wrote that in surveys of soldiers during World War II, “a quarter of combat veterans admitted that they urinated in their pants in combat, and a quarter admitted that they defecated in their pants in combat.”«

Det her er jo kjent, og alle har vel hørt om at man kan drite på seg av redsel. Ikke umulig at AE har blitt livredd når hun har sett et par utenlandske kidnappere komme inn på badet mens hun har vært naken der...Driter jo nesten på meg bare av tanken...
Citera
2020-06-16, 20:22
Medlem
Fant noen ut noe om den såkalte hendelsen på Gjøvik i 1970 ?

Var det noen som forsvant ? Voldtekt el ?
Citera
2020-06-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det kommer så mye fjas og tøv på tråden. Ser ut som et par nye her ikke har særlig tiltro til politiet. Kan det være at de selv har vært i klammeri med lovens lange arm, eller er det noen som tjener på å tåkelegge saken ytterligere?

Ja. Der hadde vi det. De som ikke har tiltro til politiets fiasko etter 18 måneder mangler en slik tro fordi de selv har vært i klammeri ja. Det må forklare det intense "hatet".

Hvor er tåkeleggingen? Jeg har forsøkt å gi sammenhengende forklaringer på de fleste teorier. Jeg tar høyde for at Curasit trolig ikke er anvendt, noe jeg har innrømmet, men legger til at vedkommende overlege har skrevet at det også finnes andre stoffer som bedøver og som man kan våkne opp av uten kunstig åndedrett. Og som noen påpekte - det er slett ikke uvanlig at folk driter på seg og pisser på seg av sjokk og redsel.

Dette er ikke tåkelegging, men helt sentralt, fordi man forsøker å se om teorien om den rød BMWen i Ås kan stemme overens med slepespor. Skjønner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in