Citat:
Du har misforstådd! Det jeg skrev/mente var at politiet sikkert holdt noen personer som de mistenkte under oppsynn i håpet at de kunne korrelere nettaktivitet med btc overføringer/mobildata/osv. og dermed kunne sirkle seg inn på de som hadde kunnskap til kryptokontoen, evt står bak kryptorigget.
F.e. RU kunne være en slik moduskandidat. Håper det forklarer hva jeg mente?
.....
1) Det er ikke bare bare å sende metadata, uansett om det er via btc eller xmr. Du trenger spesiell programvare til det. Du kan ikke gjøre det via lommeboken. Hadde det siste vært mulig, ja daaa hadde jeg vært enig
2) Jeg tror ikke motparten fikk med seg btc metadata i det hele tatt. Det kommer ikke fram i lommeboka, og det er ikke gitt at GM sjekket noe som blockchainexplorer, han trenger jo ikke.
3) Det er ikke mulig å kommunisere via xmr på samme måte som via btc. XMR har også mulighet til metadata (politiet sendte en melding), men problemet er når GM skal svare politiet! Man kan ikke se på transaksjonen utenfra, det er umulig med xmr. Alt må man sende GM en xmr mottakeradresse, og muligens det var det som lagret i mld politiet sendte. Alt annet er bare håpløs.
Du har misforstådd! Det jeg skrev/mente var at politiet sikkert holdt noen personer som de mistenkte under oppsynn i håpet at de kunne korrelere nettaktivitet med btc overføringer/mobildata/osv. og dermed kunne sirkle seg inn på de som hadde kunnskap til kryptokontoen, evt står bak kryptorigget.
F.e. RU kunne være en slik moduskandidat. Håper det forklarer hva jeg mente?
.....
1) Det er ikke bare bare å sende metadata, uansett om det er via btc eller xmr. Du trenger spesiell programvare til det. Du kan ikke gjøre det via lommeboken. Hadde det siste vært mulig, ja daaa hadde jeg vært enig
2) Jeg tror ikke motparten fikk med seg btc metadata i det hele tatt. Det kommer ikke fram i lommeboka, og det er ikke gitt at GM sjekket noe som blockchainexplorer, han trenger jo ikke.
3) Det er ikke mulig å kommunisere via xmr på samme måte som via btc. XMR har også mulighet til metadata (politiet sendte en melding), men problemet er når GM skal svare politiet! Man kan ikke se på transaksjonen utenfra, det er umulig med xmr. Alt må man sende GM en xmr mottakeradresse, og muligens det var det som lagret i mld politiet sendte. Alt annet er bare håpløs.
Jeg forstår hva du mente. Men, vi snakker om kun dager etter forsvinningen. Jeg vet ikke om politiet hadde rukket å finne frem til RU, eller den lånte id'en og mailadressen til sørlendingen.
Jeg tror politiet må ha tatt utgangspunkt i at DenAntatteMotpart muligens var en profesjonell kriminell bande, som satt nede på Balkan eller i Albania eller i Baltikum eller i Polen. Ett eller annet sted i Europa.
Poenget mitt var at hvis proffe kriminelle GM satt i andre enden, og ventet på å innkassere 80-90 millioner NOK i xmr, så ville de ha anstrengt seg litt og i det minste svart. Uansett om TH fikk hjelp av politiet eller ikke. De ville ha forsøkt å sende livsbevis, og de ville ha forsøkt å skynde på løsepengebetalingen.
Derfor mener jeg at manglende svar beviser at DenAntatteMotpart egentlig ikke finnes. At det hele er spill for galleriet, et forsøk på å villede politiet. Drap forsøkt fordekt som kidnapping.