Citat:
Ursprungligen postat av
_killah
Nej dom kommer inte ta bort det.
Ni har fått svar i tråden redan, och i den andra Mrkolltråden, det enda sättet är att få sekretessmarkering hos skatteverket.
Mycket dåligt måste jag säga!!
Jag skickade ett brev till MrKoll. Jag har idag skyddad ID och jag känner mig väldigt säker. Jag kommer även göra en namnändring så småningom. När tiden kommer och jag inte längre har skyddad ID och/eller när Skatteverket anser att jag inte behöver det/inte kan få förlängning. Så kan namnändringen vara min stora räddning.
Men sidor som Mrkoll som delar ut sådan info, räcker det bara en enkel Googlesökning så skulle det sto ''Personen har bytt namn. Och hette förut..''
Och det skulle möjligtvis finnas en länk till Mrkoll om mitt nya namn.
Det känns väldigt orolig. Jag kan inte heller leva med ett skyddad ID resten av mitt liv.
Men jag skickade som sagt ett brev till Mrkoll och att det handlar trots allt om mitt liv. Om de är envisa så kanske man kan göra någon protestlista eller något. Det kan trots allt handla om flera människors liv och dessutom kanske folk av olika anledningar finner det obekvämt.
Utgivningsbevis eller inte. Protestlista eller dylikt kan nog göra stor skillnad!