Citat:
Beatrice har gjort vad hon har kunnat.
Hon har pekat på dom felaktigheter som hon har hittat i utredningen. Hon har tydligt påvisat detaljer som som för henne är tvivelaktiga och hon har tydligt talat om att varken hon eller Tishko vet hur detta har gått till.
Hon har gjort precis det hon skall göra med dom små medel hon har haft, och jag tycker att hon gjorde det bra.
Vi måste förstå att hon försöker försvara en kille som VERKLIGEN HAR mördat nån.
Kan inte vara lätt att försöka få en verklig mördare att se oskyldig ut.
Inte ens Beatrice själv kan köpa hans oskuld med den bevisning som läggs fram.
Nä, hon gjorde det bra... Och jag hoppas att hon inte lyckades.
Hon har pekat på dom felaktigheter som hon har hittat i utredningen. Hon har tydligt påvisat detaljer som som för henne är tvivelaktiga och hon har tydligt talat om att varken hon eller Tishko vet hur detta har gått till.
Hon har gjort precis det hon skall göra med dom små medel hon har haft, och jag tycker att hon gjorde det bra.
Vi måste förstå att hon försöker försvara en kille som VERKLIGEN HAR mördat nån.
Kan inte vara lätt att försöka få en verklig mördare att se oskyldig ut.
Inte ens Beatrice själv kan köpa hans oskuld med den bevisning som läggs fram.
Nä, hon gjorde det bra... Och jag hoppas att hon inte lyckades.
Nja, hon har gjort ett större cirkusnummer än vad som anses vara seriöst kan man säga. Dragit in experter på vapenammunition och inte rättsmedicinsk eller forensisk expert, och kritiserat utredningen. Försvaret oavsett vem det än hade varit hade alltså kört taktik om att ingen vet hur W dog för att så tvivel. Inga konstigheter däremot är just hennes försvar i Wilmafallet inte alls imponerande.
Hon kritiserar ej uppföljda avtryck vilket hon kunde begärt betydligt tidigare av åklagaren tex. Ett försvar kan alltså begära utredningar också och själv göra utredningar, men hon väntade istället till rättegång och med det så faller också hennes argument. Hon har babblat sig igenom den här förhandlingen med struntprat. Angripit vittnen på ett ovanligt aggressivt sätt .Oavsett Tingsrättens bedömning i fallet så kommer målet gå vidare till en Hovrätt. Vilket har mer tyngd och möjligen sista ordet. Västra Hovrätten i Göteborg kommer det att bli.