2020-06-16, 14:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, men ingen tränad likhund. Likhundar markerar ENBART likdoft. De hundar som varit inne tidigare var inte tränade till likdoft alls. Vi har inte längre såna i Sverige om jag förstått rätt.

Vad tråkigt. Det måste bli dyrt att ta hit hundar från utlandet. Den hunden sökte väl efter en levande Wilma antar jag?
Citera
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Tror mer att han släpps

Då blir det nog överklagan till hovrätt.
Citera
Medlem
Citat:
Nä, det har jag lyckats förtränga fullständigt!

Spelar roll, allt detta står här i början i tråden för all evighet ....😁
Citera
2020-06-16, 14:56
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Tror mer att han släpps

Klart som fan han inte släpps. Åklagarens argument/bevisning är mycket bättre än hennes påstådda "Varför var de såhär? Varför markera inte hunden här"

Hon har dessutom NOLL svar på hans fotavtryck i hennes blod. Hans DNA har ju påträffats även på foliet och den förklaringen hade ingenting att komma med.
Citera
2020-06-16, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ingen ... när de grep T låstes dörren och polisen hade nycklarna hos sig. Tekniker på plats kl 13:20 och ingen har sett brytmärken eller skador på dörren - men det ÄR ett glapp på 3 timmar och 20 minuter där någon okänd kan ha tagit sig in och gjort "vad som helst" - på suuuuuper kort tid och hur??? Mission Impossible.

Teknikerna på plats från kl 13:20 och när de går av sitt arbetsplats av brottsplatsundersökning har låset under kvällen bytts ut. Dessa nycklar till det låset är hela tiden i polisens ägo. Alla besök sedan 19 nov finns dokumenterade i FUP och redogörelser: vilka poliser har varit i lägenheten, vad har de gjort och vilka tider.

Men det fanns garanterat en nyckel till..
Som inte var hos polisen.

Huvud nyckeln.

Betyder kanske inget..
Citera
2020-06-16, 14:58
Medlem
Rämsell:*

"Han släpper in familjen till den som han i så fall ska ha mördat på söndagen, inte en gång utan två gånger."

"Är det ett rimligt agerande om han har dödat den de letar efter och dessutom, enligt åklagaren, förvarar huvudet i garderoben?"

~enligt åklagaren, förvarar huvudet i garderoben~ ??
Så, enligt henne har han inte förvarat huvudet där eller va försöker hon få de o låta som?! 😑🤦‍♀️
Citera
2020-06-16, 14:58
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Oj - det var en bra redogörelse och vilka sidor i FUP det kommer ifrån ... Tack!

Men jag vet att jag har läst i FUP när (klockslag) en redogörelse från dessa 2 kriminaltekniker som var först på plats: hur de jobbade och med vad och vilka tider. I FUP alltså ... Där framkom det också att de inte lämnade lägenheten förrän sent samma datum allstå den 19 nov och att låset byttes INNAN de gav sig av/avslutade sitt första pass där - alltså den 19 nov.

Slutsats: Lägenheten var visserligen låst mellan kl 10 fram till kl 13:20 med ursprungslåset, flera timmar. MEN sedan tekniker fanns på plats har ingen mer än poliser/tekniker varit i lägenheten och då har ingen annan kunnat komma in.

Återstår 3 timmar och 20 minuter den 19 nov. som någon okänd = NN skulle ha gjort ALLT det som nu T står åtalad för. Om man går på försvarets linje.
Ja eller då han var ute fr lägenheten 18.30 - 22.30 t Ljungskile...”han såg W lämna lgh i ögonvrån, tog med sig sina viktigaste saker” YAPP, så medans han var borta - kom W åter, ihop m ngn? Eller öppnade för ngn som mördar henne, hugger av huvudet, lägger i kabinväskan, får med sig kroppen därifrån och rusar åter o städar lgh!!! T kommer hem o märker ingenting inte ens att duschdraperiet är borta men det är klart killen som mörda henne va nog med henne o köpte ett nytt innan... men han ser inte att det är annat...kuddvar mm han har turen att hitta plastsäck/påse m T:s namn på dessutom.
I love this! It’s just marvellous!
🥳😂🥳
Citera
2020-06-16, 14:59
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Ja eller då han var ute fr lägenheten 18.30 - 22.30 t Ljungskile...”han såg W lämna lgh i ögonvrån, tog med sig sina viktigaste saker” YAPP, så medans han var borta - kom W åter, ihop m ngn? Eller öppnade för ngn som mördar henne, hugger av huvudet, lägger i kabinväskan, får med sig kroppen därifrån och rusar åter o städar lgh!!! T kommer hem o märker ingenting inte ens att duschdraperiet är borta men det är klart killen som mörda henne va nog med henne o köpte ett nytt innan... men han ser inte att det är annat...kuddvar mm han har turen att hitta plastsäck/påse m T:s namn på dessutom.
I love this! It’s just marvellous!
🥳😂🥳

Precis och dessa fem tidpunkter dagen efter har han ju använt till att städa bort spåren efter sig.
Citera
2020-06-16, 14:59
Medlem
Citat:
Jo, men ingen tränad likhund. Likhundar markerar ENBART likdoft. De hundar som varit inne tidigare var inte tränade till likdoft alls. Vi har inte längre såna i Sverige om jag förstått rätt.

Kan ju faktiskt vara så att likhunden kände lukten från andra hundar och därför inte markerade direkt vid huvudet.
Citera
2020-06-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Kan ju faktiskt vara så att likhunden kände lukten från andra hundar och därför inte markerade direkt vid huvudet.
Nej,
Citera
2020-06-16, 15:03
Medlem
Det är besvärande med det fingeavtrycket som XX lämnat på förpackningen. Jag är inte dummare än så, säger Rämsell.

Vad kan man dra för slutsatser av det? frågar Rämsell:

- Han har hanterat huvudet men inte att han avskiljt det från koppen. Det är inte självklart ett tillräckligt brott mot griftefriden.
Försvaret och T har påstått att det var någon annan. Nu erkänner de att han har hanterat huvudet.
Citera
2020-06-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justforthefun
"Nu pratar hon om att pojkvännens fingeravtryck finns på folien runt kroppsdelen.
- Vad kan man dra för slutsatser av det? Möjligen att han hanterat kroppsdelen. Men att hantera en kroppsdel - är det att skända på det sätt som krävs för brott mot griftefriden? Inte självklart, säger hon."

Men för i helvete det var hennes huvud. Jag sitter och kokar, klart han ska in på livstid. Kan inte tänka mig att någon annan i rätten kan tvivla heller.
samma här kokar snart över av tanken på hennes USLA försvarstal och ber till Gud att T får minst livstids fängelse i morgon.Hon sa i dag: "börjar likna mer kvinnofridskränkning än mord" wtf? Ja, det var så det började och sen fortsatte tills T gick fareaway över gränsen, helvete vad jag önskar att han sys in för evigt och att advokaten mister all trovärdighet och därmed sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in