2020-06-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Har vært borte siden onsdag. Vil bare svare på noen ting som kom opp rundt krypto, de som ikke er interessert i krypto eller svar på innlegg fra noen dager før kan hoppe over

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nå har vi nettopp fått avslørt at det er mulig å sende korte meldinger inkludert i bitcoin-transaksjoner. Eks "cee face ae" som ble sendt sammen med 0,000706 bitcoins 14. desember 2018 til DenAntatteMotpart. Men, ingen respons. Så vi har en "kidnapping" med kidnappere som ikke er interessert i penger og heller ikke interessert i å få i stand forhandlinger med familien. Og familien til gisselet er så vrange at de ikke engang vil forsøke å få i stand kommunikasjon via bitcoins. De vil bare være tause overfor kidnapperne.(...) Og ja, det var unødvendig å gå over til kryptert e-post.

Familiens strategie har hele tid vært å få "kidnappere" over til noe annet enn btc og det skjedde da i begynnelsen av 2019. Så det du skrever og nok ikke helt sant. Og hva mener du med ingen respons, hvilken respons hadde du forventet. Du kan gjette at politiet hadde sikkert noen personer under oppsynn, og å reagere med en gang ville være en givaway. Så logisk ingen reagerte med en gang. Det å sende korte meldinger via btc la aldri i kortene, det er ikke gitt at mottakeren noen gang fikk disse meldinger med seg, enda mindre hadde en mulighet å svare på samme måte, det kreves spesiell verktøy å sende. Man må også huske at hele verden kan følge med, og følger med. Så hvis det dukker opp flere meldinger i pseudo-ascii eller hex/ascii er det liksom en åpen bok. En no-no altså. Dette med disse metadata meldinger som kommunikasjon er bare helt tull. Det er lov å sette seg inn i materien og fakta før man gjør seg opp en mening ...

Synes du gjør et ulogisk hopp her, at du tar det for gitt at politiet holder kryptokonto-eierne under oppsyn?

Hvis det var ekte utenlandske kidnappere var det vel ingen grunn til å tro at politiet hadde mulighet til å hverken identifisere hvem de er eller holde de under oppsyn. Husk, dette skjedde i dagene og ukene like etter forsvinningen.

Hvis det var ekte utenlandske kidnappere ville de vel ha takket ja til invitasjonen om å gå over til å kommunisere i Monero og all videre kommunikasjon ville da ha blitt skjult. Det kunne avtales hvordan fremvise livsbevis, løsepengesum og løslatelse av AEH.

Så, jeg mener at manglende interesse fra DenAntatteMotpart beviser at kidnappingen ikke var reell, men kun en dekkhistorie. Og at GM ble satt sjakkmatt, da GM ikke hadde tilstrekkelig kunnskap og innsikt til å svare på henvendelsene fra Kripos.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-16 kl. 12:47. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-06-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
De brukte tiden til å få endret farge på bilen, gjennom å dra av den plastfolien, som vi har snakket om over. Deretter trolig på vei mot Tockfors over til Sverige og deretter Baltikum eller Polen. De hadde nok ikke tenkt å stoppe slik i sentrum, men det skjedde som et resultat av den nesten-ulykken. Merker at VG ikke nevner dette i dag, men kun fokuserer på at det er kritikkverdig at TH har utlovet dusør..
Det var da en veldig spesifikk teori ut fra få holdepunkter. Skulle nesten tro det vitneutsagnet var laget til å passe inn i den.

Når det er sagt tror jeg så gjerne at hun er bortført fra huset levende, og så drept, i Norge.
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Galskap at en drapssiktet utlover dusør og selv skal fungere som tipsmottak! Jeg kan ikke tro det...

En ting er at TH og/eller hans representant kan sile vekk uønskede tips, men tipsere risikerer også å havne i livsfare hvis de kommer med inkriminerende informasjon.

Dusør i seg selv er veldig bra, men tips MÅ gå til politiet. Alle tips som kan oppklare saken burde utløse dusør, ikke bare tips som fører til funn av AEH. Min antagelse er at hun dessverre ikke kan finnes lenger.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/opXq9R/politiet-ut-mot-hagen-dusoer-en-forutsetning-at-tipsene-gaar-direkte-til-politiet
Ja dette føyer seg bare inn i de tingene som gjør at man ikke akkurat slutter å mistenke TH.
Citera
2020-06-16, 12:59
Medlem
Det går en dokumentar på Dplay nå som har likhetstrekk til denne saken.

Vanished in new Canaan: an ID mystery. (Savnet).
Citera
2020-06-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Og slik jeg forstod det, så har vitnet blitt avhørt via telefon. Ville det ikke vært naturlig å innkalle vitne til avhør? Legge frem bilder av aktuelle bilmodeller. Vurdere vitnets troverdig osv.
Absolutt.
Blir enda vanskeligere nå siden dette nå strider mot politiets hypotese om at det er begått et mord i hjemmet.
Citera
2020-06-16, 13:17
Medlem
HVIS det stemmer at det var AEH som satt i baksetet på den røde bilen: Hvorfor i alle dager var de i Ås og hvorfor kjørte de oppover Brekkeveien?

Brekkeveien er ikke en gjennomfartsvei, men man kan lett tro det om man kommer kjørende på Rv 152 gjennom Ås. De fleste som kjører oppover Brekkeveien skal enten til sykehjemmet/demenssenteret eller til boligfeltet. Veien ender opp ved Høyås sag og høvleri. Det er lett å kjøre feil hvis man først har forvillet seg inn i Ås sentrum. Jeg har flere ganger måttet veilede bortkomne bilister ut av boligfeltet fordi de har trodd at det var lurt å kjøre opp Brekkeveien. Så HVIS det virkelig var AEH og kidnapperne i den bilen så kan de rett og slett ha kjørt feil. Hvis de hadde kjørt rundt i ring og var stressa kan det forklare hvorfor de ikke overholdt vikeplikten.

Men hvorfor de i det hele tatt var i Ås, det skjønner jeg ikke. Det går ingen hemmelige veier til Sverige herfra såvidt jeg vet

Jeg tror mest at vitnet har misforstått det hun har sett, og at det ikke var AEH. Virker mer sannsynlig at det var noen som skulle til sykehjemmet/demenssenteret.
Citera
2020-06-16, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ok, har du link til det? Kan ikke se for meg at det er teknisk mulig å få til et kombinert tanklokk med luke.

Her er link til en luke og lokk.

https://m.aliexpress.com/item/4000412167604.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetai l

Ja, tenker på den linken som Gassa la ut da. Hvis du leser nedover der på siden, så ser du at det står at det er en trakt der også inkludert i settet. Så det fungerer slik at man skrur av eksisterende tanklokk, tar et skrujern eller noe, og tar bort selve luken. Og så monterer man på dette customlokket/luken ved å bore hull til skruene osv. Når man åpner luken, så går det altså en trakt inni der som går ned og forbi eksisterende tanklokk som nå er borte. Dette er custom-style som man bruker på suv/firehjulstrekkere for at de skal se litt røffere. Man kjøper aldri noe slikt til f.eks. en Volvo S-40 sedan. Nå står det jo i avisen der at Irene har sagt at det var en stålfarget luke med uthevede tegn på, og da er det slik de ser ut som det Gassa linket til. Har aldri sett noe stålfarget luke som ser ut som en vanlig ordinær luke som det du linket til. Det finnes sikkert, men det er ikke noe jeg har sett.

Vet ikke hvor mye man skal henge seg opp i alle biler som folk har sett, og slått alarm om. Et vitne hadde sett en bil kjøre over plenen, og den var grå. Politiet sier at de har sett på en video der det er en bil som rygger oppover gangveien. Og så har vi nå denne røde bilen der Anne visstnok skal ha sitti i baksetet og ropt "hjelp meg". Og så er det enda en bil, en varebil som sies å ha stått parkert ved blokkene, og plutselig begynte den å kjøre i retning huset samme morgen. Og så har vi en bil med europeiske skilter som skal ha stått på en parkeringsplass i mange dager eller uker, men rett etter forsvinningsnatten, så var den bare plutselig borte. Hvor mange biler er vi oppe i nå? 5? Men alle 5 kan da ikke ha vært med på kidnappingen tenker nå jeg. Tror vi skal ta alt med en liten klype salt, bortsett fra den bilen som rygget oppover gangveien, for der har politiet videobevis som sier noe om klokkeslett og dato. Det som de ikke sier noe om, er når den kjørte avgårde igjen. Kjørte den aldri avgårde igjen? Kanskje var det bare noen som tok en snarvei sånn at de slapp å kjøre hele veien rundt? Og så er jo spørsmålet om hvor sikre de er på at den rygget opover der. For i begynnelsen så sa de at de var usikre på om det var en bil, eller en person med lommelykt.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-16 kl. 14:13.
Citera
2020-06-16, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
Brekkeveien er ikke en gjennomfartsvei, men man kan lett tro det om man kommer kjørende på Rv 152 gjennom Ås. De fleste som kjører oppover Brekkeveien skal enten til sykehjemmet/demenssenteret eller til boligfeltet. Hvis de hadde kjørt rundt i ring og var stressa kan det forklare hvorfor de ikke overholdt vikeplikten.
Virker mer sannsynlig at det var noen som skulle til sykehjemmet/demenssenteret.

Da burde det i såfall være lett å undersøke, om noen av de pårørende har en bil/har hatt en bil, som passer beskrivelsen.
Både sykehjemmet og demenssenteret fører journaler.
Citera
2020-06-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Da burde det i såfall være lett å undersøke, om noen av de pårørende har en bil/har hatt en bil, som passer beskrivelsen.

Politiet må hele tiden foreta prioriteringer i etterforskningen. Man har begrensede ressurser. De kom nok frem til at dette nok var et blindspor ganske raskt.

Om de hadde brukt tid på dette og ikke funnet en sånn bil blant de pårørende, beviser det likevel ikke at det var AEH som ble observert,
Citera
2020-06-16, 13:41
Medlem
Jeg syns hun vitnet som så BMWen virker veldig troverdig. Utrolig merkelig at politiet ikke har avhørt henne på stasjonen??? https://www.tv2.no/a/11499053/

Denne BMWen finnes rød: https://duckduckgo.com/?q=red+bmw+x3&t=lm&atb=v207-1&iar=images&iax=images&ia=images

Noe annet som er interessant, hvis de har endret farge på den, er at bilen kan både ligne på en kassebil (M. Winger sa grå kassebil) og en stasjonsvogn, da det ble sett en grå stasjonsvogn ved åstedet. Dette er en av de bilene jeg fant da jeg googlet tidligere for å finne en bil som kunne stemme til begge beskrivelser.

Hvis det som Winger tror stemmer, at noen har bortført henne levende og så drept henne, så er det jo usannsynlig at de har hatt den samme bilen hele tiden. Jeg syns også det er mest sannsynlig at de har drept henne et annet sted. Fordi dette drapet er så godt planlagt, er det sannsynlig at hun faktisk ble bortført, slik at det skulle se ut som en bortføring ikke sant? Biologiske spor på åstedet trenger slett ikke bety drap.
Citera
2020-06-16, 13:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Galskap at en drapssiktet utlover dusør og selv skal fungere som tipsmottak! Jeg kan ikke tro det...

En ting er at TH og/eller hans representant kan sile vekk uønskede tips, men tipsere risikerer også å havne i livsfare hvis de kommer med inkriminerende informasjon.

Dusør i seg selv er veldig bra, men tips MÅ gå til politiet. Alle tips som kan oppklare saken burde utløse dusør, ikke bare tips som fører til funn av AEH. Min antagelse er at hun dessverre ikke kan finnes lenger.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/opXq9R/politiet-ut-mot-hagen-dusoer-en-forutsetning-at-tipsene-gaar-direkte-til-politiet
Utoving av dusør kan vitne om at TH begynner å forberede seg til en rettsak da han kan få innblikk i tips som politiet har.
Hvis TH er skyldig vet han jo at det ikke vil bli utbetalt dusør.

Men hvis TH er uskyldig, burde han ha lovet ut en dusør mye tidligere? Før han ble siktet?
Kanskje han burde ha gjort det.

Er en hendelse som virker litt merkelig. Men det trenger ikke å bevise noe.
Vitner uansett om at han ikke ønsker å samarbeide med politiet.

Vil tro politiet vil "svare" med noe i løpet av kort tid.
Citera
2020-06-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg syns hun vitnet som så BMWen virker veldig troverdig. Utrolig merkelig at politiet ikke har avhørt henne på stasjonen??? https://www.tv2.no/a/11499053/

Denne BMWen finnes rød: https://duckduckgo.com/?q=red+bmw+x3&t=lm&atb=v207-1&iar=images&iax=images&ia=images

Noe annet som er interessant, hvis de har endret farge på den, er at bilen kan både ligne på en kassebil (M. Winger sa grå kassebil) og en stasjonsvogn, da det ble sett en grå stasjonsvogn ved åstedet. Dette er en av de bilene jeg fant da jeg googlet tidligere for å finne en bil som kunne stemme til begge beskrivelser.

Hvis det som Winger tror stemmer, at noen har bortført henne levende og så drept henne, så er det jo usannsynlig at de har hatt den samme bilen hele tiden. Jeg syns også det er mest sannsynlig at de har drept henne et annet sted. Fordi dette drapet er så godt planlagt, er det sannsynlig at hun faktisk ble bortført, slik at det skulle se ut som en bortføring ikke sant? Biologiske spor på åstedet trenger slett ikke bety drap.

Det gjelder å legge godsviljen til når man har med synske å gjøre, skjønner jeg. Temmelig langt fra en rød BMW X3 til en grå kassebil. Men hvilke historier lager man ikke for at Winger skal ha rett?

Winger er en sjarlatan og svindler som ikke fortjener plass i denne diskusjonen
Citera
2020-06-16, 13:47
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Sykehjem fører vel ikke inn i journaler om hvilke biler de pårørende har da! Lite gjennomtenkt.
Men kanskje det ikke er så dum ide å ha bil nr. til alle pårørende registrert?
Demente kan jo rote seg bort,og havne i fremmede biler?

Noen ganger går de seg bort,og må hentes tilbake til institusjonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in