2020-06-16, 14:05
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Men hunden (den tyska) markerade väl också garderoben där väskan fanns? Fast först sängen. Minns jag rätt???

Hunden markerade inte med skall men den visa intresse för garderoben och gick med nosen i vädret.
Citera
2020-06-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Hon menar att liklukten inte kan ha uppkommit efter 14 dagar:

"Det är en lucka som inte är förklarad i det här målet."

Fast den luckan är visst förklarad. För visst är det så att polisen var frånvarande en längre tid innan den 28/11? Minns jag rätt var de inte där alls mellan låsbytet och datumet då fyndet gjordes.

Nej, enligt FUP ska det ha varit en polis i lägenheten från det att de hämtade T tills dess att de bytte lås, ska se om jag kan hitta vad det står exakt. Men det betyder att även om det fanns extranycklar så kan ingen ha gått in i lägenheten efter den 19:e
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameFlex
Är inte expert på detta med liklukt, men då kroppsdelen var inpackad i väldigt många lager folie samt inuti en väska i en garden är det väl inte så konstigt att det tar längre för den liklukten att sprida sig än om en kroppsdel skulle ligga fritt i ett rum?

Folie skyddar rätt bra. Det är väl ingen som vet hur lång tid det tar innan man känner lukten när något är så väl inpackat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Och mot garderoben.

Inte enligt Beatrice...

Nu pratar hon om den tyska likhunden:

"Det fanns mycket lukt i den här hundens näsa. Det måste givetvis ha påverkat den här hundens agerande."

Hon poängterar att hunden inte markerade vid garderoben där kroppsdelen fanns – utan i sängen.

"Därför kan man inte dra några slutsatser från hundens markeringar", säger Rämsell
Citera
Medlem
Tösen har kravlar runt i sitt eget blod medans hon tog livet av sig. Hur hon sedan försvann kroppsligt, förutom en del är ett mysterium..
Citera
2020-06-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Enligt rapporteringen på Bohusläningen var en polis på plats 26 nov och han kände bara en instängd lukt. Du kan känna liklukt efter 3-4 dagar i rumstemp. Polis har placerat huvudet i garderoben för att kunna sätta dit honom. De vet att han inte kan kommentera utan att erkänna mord.
Det låter ju onekligen som om hon vill antyda det. Från Aftonbladet:

- Jag vill i vart fall inte tro att poliser är så slarvig att de kan ha missat att det finns en resväska med Wilmas kroppsdel i lägenheten.

Hon menar att det finns en möjlighet att kroppsdelen kom in i lägenheten efterhand. Och togs dit av någon annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameFlex
Är inte expert på detta med liklukt, men då kroppsdelen var inpackad i väldigt många lager folie samt inuti en väska i en garden är det väl inte så konstigt att det tar längre för den liklukten att sprida sig än om en kroppsdel skulle ligga fritt i ett rum?
Nej. Inte efter 14 dagar. Eller 12 dagar. Jag har kört förbi djurkadaver på 90 väg och ändå fått in lukten i bilen.
Citera
Medlem
Rätta mig om jag minns fel! Men visst bytte polisen lås efter det plockade in T?
Menar advokaten att någon har tillgång till T lägenhet trots detta?

sen ta hon upp att hon hindrats från att ta del i utredning, men visst var det dubbla sekretess..
Citera
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Inte enligt Beatrice...

Hon lyfter inte fram hela sanningen...
Citera
2020-06-16, 14:09
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det vet bara T. Han kan ha lagt huvudet där senare. Kanske var på vinden innan?

Undrar det med jag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hepsibal
Nej, enligt FUP ska det ha varit en polis i lägenheten från det att de hämtade T tills dess att de bytte lås, ska se om jag kan hitta vad det står exakt. Men det betyder att även om det fanns extranycklar så kan ingen ha gått in i lägenheten efter den 19:e
Ja precis, jag hade fått för mig att efter låsbytet 19/11 så befann man sig inte i lägenheten. Man väntade in hundförare från Tyskland och tekniker från Stockholm, och så vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hepsibal

Tishko hävdade ju i förhör att dörren måste stått vidöppen efter att poliserna bytt lås. Men har inte läst att advokaten nämnt någonting om det i pläderingen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in