Citat:
OM du och jag samtalar en relativt kort stund och någon sedan frågar dig hur länge varade samtalet kanske du svarar "i ca två minuter".Samtalet som du refererar till tar "några minuter" i HOs förhör.
Då riskerar ju SE rent av att komma fram till mordplatsen då OP redan är vänd på rygg omringad av andra människor och LJ spanar mot mordplatsen i observerbart läge från mordplatsen och beslutar sig för att följa efter GM istället.
En feg SE kan då haft en ganska bra chans att se LJ om han höll sig så långt borta att han inte fick blod på kläderna.
Tror du att SE kanske var mytoman som jag tror?
Annars måste vi dra slutsatsen att HO hittar på uppgifterna om jobb som SE måste slutföra, skidsemester och att OH önskar SE en trevlig semester.
Om vi tror på HO kan vi dessvärre inte tro på KP.
SE hävdar att OP låg på rygg då han kom fram. Kan det ha tagit SE 70 sek eller mer att titta på den mörka urtavlan för SE, eller är HO ett lögnaktigt sanningsvittne?
Jag tror att "snackpåsen" SE inte kunde hålla sig från att prata med HO i några minuter efter att han stämplat ut vilket är det HO hävdar.
Eller är det HO som ljuger? Han hittade kanske på det där om SEs övertidsarbete, skidsemester och hela samtalet. En del människor är mytomaner!
Fast ska vi tro på HO missar SE hela mordet och kan bara se OP på rygg med blod bubblande i munnen och LJ spana mot mordplatsen på avsånd innan han följer efter GM som redan försvunnit bakom krönet.
SE hade åtminstone mörkaktig rock. Det borde övertyga vilken sansad åklagare som helst?
Eller?????????
Då riskerar ju SE rent av att komma fram till mordplatsen då OP redan är vänd på rygg omringad av andra människor och LJ spanar mot mordplatsen i observerbart läge från mordplatsen och beslutar sig för att följa efter GM istället.
En feg SE kan då haft en ganska bra chans att se LJ om han höll sig så långt borta att han inte fick blod på kläderna.
Tror du att SE kanske var mytoman som jag tror?
Annars måste vi dra slutsatsen att HO hittar på uppgifterna om jobb som SE måste slutföra, skidsemester och att OH önskar SE en trevlig semester.
Om vi tror på HO kan vi dessvärre inte tro på KP.
SE hävdar att OP låg på rygg då han kom fram. Kan det ha tagit SE 70 sek eller mer att titta på den mörka urtavlan för SE, eller är HO ett lögnaktigt sanningsvittne?
Jag tror att "snackpåsen" SE inte kunde hålla sig från att prata med HO i några minuter efter att han stämplat ut vilket är det HO hävdar.
Eller är det HO som ljuger? Han hittade kanske på det där om SEs övertidsarbete, skidsemester och hela samtalet. En del människor är mytomaner!
Fast ska vi tro på HO missar SE hela mordet och kan bara se OP på rygg med blod bubblande i munnen och LJ spana mot mordplatsen på avsånd innan han följer efter GM som redan försvunnit bakom krönet.
SE hade åtminstone mörkaktig rock. Det borde övertyga vilken sansad åklagare som helst?
Eller?????????
Om jag sedan får samma fråga kanske jag säger"inte länge max en minut"
ingen av oss ljuger ju för det.
Det är svårt att uppskatta tid.
Speciellt om man inte vet att men bör kunna besvara frågan hur länge samtalet varade.
Att sedan få den frågan ställd flera månader efteråt ja en rätt så omöjlig fråga att besvara med säkerhet.
Var det 45 sekunder ? En minut?En minut och 15 sekunder?
En och en halv minut?
Två minuter?
Inom den ramen lär samtalet mellan HO och SE ha varat.
Vi kan omöjligt veta vad som egentligen stämmer.
Det gör SE varken till mördare eller gör honom utesluten som GM.
Svårare än så är det faktiskt inte.
Just denna detalj anser jag vara rätt meningslös att diskutera för vi kan inte veta hur länge de pratade,
OM HO hade sagt "ja men vi pratade nog i 4-5 minuter" ja det vore en annan grej.