2020-06-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aubry
1. De ska väl bortse från FUP och bara gå på det som sägs i rättegången? Eller har jag missuppfattat den delen?

2. Det är ju inte bra för försvaret, då deras vittne "släktingen" ändrade sin version i rättegången ganska grovt mot vad han sa i polisförhöret.
Precis, Rämsell är ute och snurrar till det rejält nu.
Om man ska resonera som hon gör nu så måste ju alla större rättegångar tas om
Citera
2020-06-16, 13:28
Medlem
Hon menar också att det inte ska ha varit så illa i deras relation. Hon menar att det som anhöriga sagt om deras dåliga relation och misstänktes dominerande sätt är en efterhands konstruktion.
- Varför hämtar inte anhöriga Wilma? Varför räddade de inte henne?
Det säger advokat Rämsell.

Vad i helvete nu får det vara nog! Skulle Wilma anhöriga ljuga ihop allt detta? Är kärringen advokat riktigt funtad?
Citera
2020-06-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
BR skuldbelägger familjen Andersson...

"Att familjen målar XX med svarta färger är inte förvånande. Men det rimliga hade väl varit att försöka få slut på det här hemska hon levde i, hämta henne, ringa socialen, men ingenting har gjorts från någon av dem i det här avseendet."

Där håller jag med Beatrice tyvärr. Hon har en poäng där. Vilket är ju sant!
Citera
2020-06-16, 13:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossiFan46
Hon menar också att det inte ska ha varit så illa i deras relation. Hon menar att det som anhöriga sagt om deras dåliga relation och misstänktes dominerande sätt är en efterhands konstruktion.
- Varför hämtar inte anhöriga Wilma? Varför räddade de inte henne?
Det säger advokat Rämsell.

Vad i helvete nu får det vara nog! Skulle Wilma anhöriga ljuga ihop allt detta? Är kärringen advokat riktigt funtad?

Hon gör sitt jobb bara - som försvarsadvokat till T!
Citera
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
BR skuldbelägger familjen Andersson...

"Att familjen målar XX med svarta färger är inte förvånande. Men det rimliga hade väl varit att försöka få slut på det här hemska hon levde i, hämta henne, ringa socialen, men ingenting har gjorts från någon av dem i det här avseendet."

Det är ju dock sanningen. Dom har inte gjort ett skit, till och med vägrat henne få bo hemma.
Citera
Medlem
Rämsell menar att rätten ska bortse från Wilmas väninnor, som kallats av åklagaren, vittnesuppgifter. "De är förtvivlade över att deras väninna tagits ifrån dem, deras vittnesuppgifter är efterhandskonstruktioner".

Så man skall bortse från vittnesmål som är till nackdel för den misstänkte? Är hon galen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan tycka att advokaten har en poäng i detta med direktrapportering och att vittnen kan bli påverkade av det. Det är ingen ideal situation.

Inte så att rättegången inte skall vara offentlig handling s.a.s. Men om man vill följa en rättegång så får man vara på plats - eller får man ta del av det som sades efteråt.

Å andra sidan är detta inte ett ”nytt” problem. Även innan digital teknik rapporterade papperstidningen dag för dag.

Kan man ge vittnen medieförbud innan rättegången?
Mina fem cents här: Det kanske hon har, men är hon seriös får hon väl diskutera det på någon annan arena, typ Advokatssamfundets årsmöte, och efterfråga lagändring. Eller något åt det hållet.

Tingsrättens uppgift är väl knappast att väga in det hon säger när de ska döma/fria Tishko, eftersom de jobbar efter rådande Muntlighetsprincip.

Antar jag.
Citera
2020-06-16, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37

Jag ser samma som du.
Beatrice är inte så tokig i sitt försvar.
Citera
2020-06-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis, Rämsell är ute och snurrar till det rejält nu.
Om man ska resonera som hon gör nu så måste ju alla större rättegångar tas om

Som sagt, jag gillar inte hennes argumentation heller. Men för att förtydliga: Hon har aldrig hävdat att rättegången skall tas om. Hon trycker bara på att vittnen kan ha blivit påverkade och att rätten skall ha detta i åtanke när dom gör sin trovärdighet- och tillförlitlighetsbedömning.
Citera
2020-06-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Det är ju dock sanningen. Dom har inte gjort ett skit, till och med vägrat henne få bo hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Jag överlåter åt familjen att rannsaka sig själva, för ett sådant behov finns. Det har ni båda helt rätt i.

Men BR försöker helt och hållet vrida bort fokus från vad som faktiskt skedde i lägenheten den 14/11-19. Där två personer befann sig men bara en lever idag.
Senast redigerad av Olbars 2020-06-16 kl. 13:37.
Citera
2020-06-16, 13:33
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Jo - men det försvarar inte en annan människa att systematiskt misshandla både psykiskt och fysiskt den personen som förvägras bo hemma? Eller som det nu har blivit - döda personen och därtill idka brott mot griftefriden.

Som försvarsadvokaten nu framställer det läggs ju skulden på W's familj/anhöriga och vänner.
Citera
2020-06-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag ser samma som du.
Beatrice är inte så tokig i sitt försvar.

Försvarar inte T aldrig i livet att jag gör. Han har gjort allt detta vidriga. Han ska spärras in på livstid!!!!! Men rätt ska vara rätt. Familjen har inte gjort ett jävla skit. Fast alla visste vad han var för något, vad han gjort! Fyfan blir så jävla förbannad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in