2020-06-16, 10:41
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Tycker nästan det är ännu konstigare att Magnum får ha 10 glassar varje år som är i princip likadana.

Nu när du säger det, 25 % av glasskylten är magnum, det är inte rättvist.
Citera
2020-06-16, 10:55
Bannlyst
Köpte Piggelin häromveckan för första gången på kanske tio år. Den är klart underskattad.
Citera
2020-06-16, 10:58
Medlem
Piggelin är stabil i hushållet. Den har många fördelar, som en gammal glass krängare finns de många bra argument. Den är billig, laktosfri, även väldigt skonsam mot övriga allergier, vegetarianer tycker t.o.m. den är godkänd enligt deras böcker. Man kan tro att all isglass är
Vegetarisk men för dem som lusläser innehållet så finns de en del animaliskt även i dessa...

Dock är ju päronsplit helt klart godare i eget tycke. Men piggelin har sina fördelar!

Edit: Den är ju även förgrenat smaskig att låta smälta i ett iskallt glas med vodka man smuttar på en sommar kväll

Offtopic
Citera
2020-06-16, 11:02
Medlem
Heauxms avatar
1. Den är god.
2. Billig
3. En "klassiker" dvs folk har minnen med den här glassen, skulle den sluta produceras hade det blivit kalabalik. Den har alltid funnits och ska så fortsätta göra.
Citera
2020-06-16, 11:02
Medlem
SkepticalHippos avatar
Piggelin är ju en toppenglass. Sjukt god, billig (även om den inte är jävla billig längre) och färre kalorier än glassarna som innehåller grädde, choklad, sylt och annan skit. Ger hellre ungen en Piggelin än en Magnum liksom, även om Magnum är en större smakupplevelse.

Lakritspuck är ju den bästa glassen någonsin dock (vilket inte ungen håller med om). Synd att så få butiker saluför den nu efter att den gjort comeback.

Låter för övrigt jävligt smart med isglass vid magsjuka, iallafall om man bortser från att kylan kan få magen att reagera då den redan är känslig. Men man får i sig lite vätska åt gången under lång tid, precis som man ska under magsjuka. Den delen är smart.
Citera
2020-06-16, 11:08
Bannlyst
förmodligen för att den är så enkel. socker och nån citronsyra typ. billig är den knappast då socker och vatten är tämligen billigt. och citronsyran behövs inte mycket av för att det ska bli mycket smak. enkel att gjuta. förmodligen en stor vinstkälla för glassbolaget.

de där "snopparna" med coca cola smak saknar jag inte direkt. men vet att jag ofta köpte såna i sommarvärmen. nu har ju negrerna flyttat hit också, så kanske dumt att få dem att inbilla sig att den inhemska befolkningen vill åt det som är mellan deras ben, typ
Senast redigerad av fredenJesus 2020-06-16 kl. 11:12.
Citera
2020-06-16, 11:18
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abius

Låter så fel att jag måste testa den.

Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Låter för övrigt jävligt smart med isglass vid magsjuka, iallafall om man bortser från att kylan kan få magen att reagera då den redan är känslig. Men man får i sig lite vätska åt gången under lång tid, precis som man ska under magsjuka. Den delen är smart.

Tanken var säkert rätt, synd att det just den isglassen däremot.

Citat:
Ursprungligen postat av fredenJesus
nu har ju negrerna flyttat hit också, så kanske dumt att få dem att inbilla sig att den inhemska befolkningen vill åt det som är mellan deras ben, typ

Man vet aldrig
Citera
2020-06-16, 11:30
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Billig säkert
Citera
2020-06-16, 11:51
Medlem
irrblosss avatar
Den finns antagligen kvar pga alla Ove Sundbergare som också vill ha en glass då och då.
Citera
2020-06-16, 12:05
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag gillar Piggelin. Brukar köpa GBs 15-pack och ha i frysen och kan äta flera på rad.

Lakritspuck är nice att ha tillbaka men har inte snåljävlarna krympt den något otroligt?

Annars är den GB-glass jag helst av alla hade velat ha tillbaka den med kola/jordnötter/marschmallows och chokladöverdrag som hette Snack. Fan vad god den var!
Citera
2020-06-16, 12:12
Medlem
mrtowlies avatar
Piggelin är grym ju. Älskar piggelin. Minns när den kostade 4 kr - en av boxens mest prisvärda alternativ. Hände ibland att jag köpte två, då var den andra perfekt lagom smält och saftig när det var dags.
Citera
2020-06-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Jag kan iofs gilla ren isglass i annat fall, calippo eller tryck upp eller vad den heter nuförtiden är ju riktigt god exempelvis, men någonting med just piggelinens konsistens fungerar inte för mig, vet inte om det är för att vi syskon ofta fick den när vi var sjuka också. Dåliga associationer.

100% något med associationerna till halsfluss och sånt som barn.

Jag hade alltid vajsing med halsen pga halsmandlarna och att de jiddrade även efter att de togs bort.

Fick alltid Piggelin, skulle aldrig köpa skiten frivilligt. Möjligtvis om ens egna barn blir halsbarn men annars kommer den glassen inte in i mitt hem.

DOCK så kan jag å andra sidan uppskatta avslagen Coca Cola som magsjuk eller med flunsan, fick alltid det vid magsjuka som barn och det är det enda jag vill ha än idag som magsjuk.

Har nog med att göra att halsont suger riktigt hårt, medan magsjuka ändå är lite mysigt. TV-shop, ledig från skolan, skorpor och avslagen coca cola, helt utslagen i soffan 😍
Senast redigerad av vossibop 2020-06-16 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in