Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-09, 17:37
  #157
Medlem
SamuraiBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Men pärondryck smakar inte alls precis som piggelin.

Lägg en vindruva i frysen nån timme, och smaka på den istället. Så kommer du aldrig mer att tycka att piggelin smakar päron, garanterat.

Både jag och min flickvän tycker Icas pärondryck extra kyld smakar precis som Piggelin, två mot en Näädå men är det fler som håller med? Inte för att det rör mig ryggen men det är ju ändå kul att få rekommendera, inte ofta jag sett någon köpt den. Ska prova det med vindruvan.
Citera
2024-02-10, 09:35
  #158
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Piggellin smakar kaktus.

Nu har jag svaret på den eviga frågan; vad smakar piggellin?

Piggellin smakar inte bara äpple, den har även en ton av kaktus.

Märkte det här igår efter jag inhandlat en "fun light äpple kaktus". Fyllde upp ett helt glas med is, sen fun lighten och kylskåpssvinkallt vatten.

Smaka och såg precis ut som glassen. Helt fantastiskt! Ska köpa en glass idag och smälta ner för att blindtesta. Är 90% säker på att det här stämmer.
Citera
2024-02-10, 09:39
  #159
Medlem
(FB) Piggelin glass - päronsmak?
Citera
2024-02-10, 09:48
  #160
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
(FB) Piggelin glass - päronsmak?

Ojojoj! Vilken gamechanger! Återkommer efter blindtest.
Citera
2024-02-10, 11:01
  #161
Medlem
Tycker den smakar tuttifrutti.
Citera
2024-02-10, 13:44
  #162
Moderator
Jultrollets avatar
Ännu en tråd om vad det kan vara för smak på Piggelin infogad. /Moderator
Citera
2024-02-10, 15:22
  #163
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Ännu en tråd om vad det kan vara för smak på Piggelin infogad. /Moderator

Tack :tummenupp:
Citera
2024-02-10, 15:42
  #164
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Inte lyckats blindtesta ännu. Men återkom ändå. Blev vitt vin och grapefrukt tonic istället. Även det gott. Mycket is är viktigt!

OnT: det smakar ej piggellin.
Citera
2024-02-10, 18:04
  #165
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawsbawsbaws
Nu har jag svaret på den eviga frågan; vad smakar piggellin?

Piggellin smakar inte bara äpple, den har även en ton av kaktus.

Märkte det här igår efter jag inhandlat en "fun light äpple kaktus". Fyllde upp ett helt glas med is, sen fun lighten och kylskåpssvinkallt vatten.

Smaka och såg precis ut som glassen. Helt fantastiskt! Ska köpa en glass idag och smälta ner för att blindtesta. Är 90% säker på att det här stämmer.
Det måste jag också prova under morgondagen. Just kaktus har jag aldrig tänkt på men ja, varför inte? Tuttifrutti känns det inte riktigt som och inte päron heller så det är möjligt att du kommit på något här.
Citera
2024-02-10, 18:53
  #166
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Det måste jag också prova under morgondagen. Just kaktus har jag aldrig tänkt på men ja, varför inte? Tuttifrutti känns det inte riktigt som och inte päron heller så det är möjligt att du kommit på något här.

"Tuttifutti" är en helt annan smakbild. Inte ens nära. Smaka ska du se. Jag ljuger aldrig faktiskt.
Citera
2024-02-10, 19:03
  #167
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Och om jag ljög skulle jag aldrig vart inne å svängt i denna tråd. Piggelin har en väldigt grundad, ren smak.
En av mina absoluta favoriter. Lite mycket socker dock, men det kan man ordna efter smältningsprocessen. Mixa ut med annat gottt.

Mmmm, nu blev man sugen. Igen.

Edit: felplacerad bokstav i ord
__________________
Senast redigerad av Bawsbawsbaws 2024-02-10 kl. 19:05.
Citera
2024-02-11, 13:56
  #168
Medlem
3Godisars avatar
Den smakar absolut inte päron... inte ens likt.
Någon syntetisk sockersmak. Inte särskilt god.... men är det varmt så funkar det ju.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback