2020-06-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej, det är snarare något som uppkommer då där bildas ett klassystem, dvs större grupper av människor som hamnat i underläge på något sätt.
Prostitution är utöver att vara en könsfråga även en klassfråga.

Sexslaveri kräver nämligen inte globalisering, EU eller internet för sin existens. utan det kräver en tillräckligt stark efterfrågan samt "profitörer" dvs människor med resurser som kan tänka sig gå över lik för att öka dess resurser, samt människor i utsatthet.

den enda av oss som anstränger sig stenhårt för att bara titta med ett öga är du.
jag har skrivit det förr, jag skriver det igen...det är INTE för den lilla klick av helt frivilliga sexsäljare vi har sexköpslagen...allright? Det är för att sexköparna så uppenbart inte kan avhålla sig ifrån att köpa sextraffickingoffer m.m. dvs begå våldtäkt.
De gör det tom fullt medvetet om att de just begår våldtäkt....Vissa tycker väl detta faktum sätter lite extra "piff" på tillvaron.
Det är för att DESSA existerar vi har sexköpslag.
Jovisst är det klassfråga och mer det än en könsfråga. För fattiga människor worldwide ser sex som en (den enda) att kunna få ett någorlunda drägligt liv materiellt de få år de har ett erotiskt kapital som de vet eftertraktas av människor från rikare länder. De vill/kan inte vänta på strukturella reformer och att fattigdomen ska försvinna. De lever här och nu och vet att de inte lever för evigt. Klart de tar chansen. Vem klarar av att vara filantrop och etiskt föredöme när halvsvält eller brist på allt det som västvärlden unnar sig är det alternativ som finns. Alltså uppstår ett konstant utbud. Och därmed också en efterfrågan. Både från män och kvinnor.
Kvinnor åker till Västafrika eller Karibien, män till Sydostasien.
Även nationellt är mekanismerna exakt desamma. Det finns fattiga och rika. Och klyftan ökar. Ska man nu göra något åt sexhandel så är det där man måste börja.Men det låter sig inte göras i brådrasket.....
Att göra det hela till en moralisk fråga eller en kvinnofråga är rent ut sagt löjligt. Tala om Don Quiotes kamp mot väderkvarnarna. Istället bör man verka för att sexhandeln dras upp ur smutsen och ger folk drägligare och tryggare villkor. Satsa alla resurser på syndikaten istället för småtorskarna. Sök samarbete över gränserna och lägg ner utopin med sexköpsförbud. Det ger Sverige bara ett löjets skimmer och ingen ser seriöst på att samarbeta med sådana uropister och dubbelmoralister.
Citera
2020-06-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibelius
Jovisst är det klassfråga och mer det än en könsfråga. För fattiga människor worldwide ser sex som en (den enda) att kunna få ett någorlunda drägligt liv materiellt de få år de har ett erotiskt kapital som de vet eftertraktas av människor från rikare länder. De vill/kan inte vänta på strukturella reformer och att fattigdomen ska försvinna. De lever här och nu och vet att de inte lever för evigt. Klart de tar chansen. Vem klarar av att vara filantrop och etiskt föredöme när halvsvält eller brist på allt det som västvärlden unnar sig är det alternativ som finns. Alltså uppstår ett konstant utbud. Och därmed också en efterfrågan. Både från män och kvinnor.
Även nationellt är mekanismerna exakt desamma. Det finns fattiga och rika. Och klyftan ökar. Ska man nu göra något åt sexhandel så är det där man måste börja.Men det låter sig inte göras i brådrasket.....
Att göra det hela till en moralisk fråga eller en kvinnofråga är rent ut sagt löjligt. Tala om Don Quiotes kamp mot väderkvarnarna. Istället bör man verka för att sexhandeln dras upp ur smutsen och ger folk drägligare och tryggare villkor. Satsa alla resurser på syndikaten istället för småtorskarna. Sök samarbete över gränserna och lägg ner utopin med sexköpsförbud. Det ger Sverige bara ett löjets skimmer och ingen ser seriöst på att samarbeta med sådana uropister och dubbelmoralister.
Verkligen? fattigdom är ett "erotiskt kapital"?

Extra sexigt knulla med just fattiga och desperata eller?

jag tror inte fattiga människor alls "ser sex" som sitt "kapital", utan det är män i världen som ser främst då kvinnors underliv och ibland barn och mäns som "ett kapital" att handla med...en "förbrukningsvara" att shopa, äga, utnyttja, kontrollera och förstöra i vissa fall.

Och ja, DET är ett grandiost problem i världen som skapar enormt lidande.
Och! enligt Realstar utgörs 95% av sextrtafficking av kvinnor och flickor, medan att köparen utgörs av män säkert ligger än närmre 100%, så jo det ÄR en könsfråga och en "mansfråga".

https://realstars.eu/om-trafficking/fakta-om-trafficking/

Dvs män måste ta tag i denna bit i sitt beteende som grupp och kön.

Bara sluta köp.
Senast redigerad av Merapi 2020-06-15 kl. 15:15.
Citera
2020-06-15, 16:25
Medlem
Citat:

jag tror inte fattiga människor alls "ser sex" som sitt "kapital", utan det är män i världen som ser främst då kvinnors underliv och ibland barn och mäns som "ett kapital" att handla med...en "förbrukningsvara" att shopa, äga, utnyttja, kontrollera och förstöra i vissa fall.

Och! enligt Realstar utgörs 95% av sextrtafficking av kvinnor och flickor, medan att köparen utgörs av män säkert ligger än närmre 100%, så jo det ÄR en könsfråga och en "mansfråga".

Bara sluta köp.
Kan inte kvinnor sluta se sex som makt och ekonomi istället? För det är det som är grundkärnan.
Citera
2020-06-15, 22:33
Avslutad
Citat:
felpost
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-06-15 kl. 22:35.
Citera
2020-06-15, 22:35
Avslutad
Citat:
nej, det är snarare något som uppkommer då där bildas ett klassystem, dvs större grupper av människor som hamnat i underläge på något sätt.
Prostitution är utöver att vara en könsfråga även en klassfråga.

Sexslaveri kräver nämligen inte globalisering, EU eller internet för sin existens. utan det kräver en tillräckligt stark efterfrågan samt "profitörer" dvs människor med resurser som kan tänka sig gå över lik för att öka dess resurser, samt människor i utsatthet.

den enda av oss som anstränger sig stenhårt för att bara titta med ett öga är du.
jag har skrivit det förr, jag skriver det igen...det är INTE för den lilla klick av helt frivilliga sexsäljare vi har sexköpslagen...allright? Det är för att sexköparna så uppenbart inte kan avhålla sig ifrån att köpa sextraffickingoffer m.m. dvs begå våldtäkt.
De gör det tom fullt medvetet om att de just begår våldtäkt....Vissa tycker väl detta faktum sätter lite extra "piff" på tillvaron.

Ok. Du propagerar för feminismens förträfflighet i att stävja sextrafficking, utnyttjande och våldtäkter. Vad har du för ideer om hur stävja utnyttjandet av Gambianska pojkar och asylsökande pojkar och ungdomar av Svenska kvinnor? Vi båda vet att det förekommer, hur kan vi 'lösa' detta? Konkret.
Citera
2020-06-15, 22:38
Avslutad
Citat:

HUR kommer Svensk sexköpslag åt de profitörer du skriver om? HUR?
Citera
2020-06-16, 00:33
Medlem
Citat:

Bara sluta köp.
För en fattig tjej i norra Thailand eller en iung kille i Gambia finns relativt små om ens några möjligheter att bryta sig ut fattigdomen. De har mat för dagen men är inte helt attraherad att odla ris hela livet och inte ens kunna tänka sig att köpa fina möbler, kläder, elektronik och allt de ser på internet att flertalet ungdomar i rika länder kan unna sig. En egen motorcykel eller ännu mindre en bil är inte ens att tänka på. Då kommer plötsligt granntjejen som åkt till Phuket för att jobba på restaurang över turistsäsongen och har telefon av senaste modell och fina kläder och smink. Hon frågar kompisen hur hon har fått råd med allt detta. Efter ett tag kryper det fram att hon varit med turister mot betalning.
"hur kan du, är det inte hemskt?"
"Jo ibland förstås,. Men för det mesta är det helt ok. Och många är riktigt trevliga "
Ungefär så går det till i hundrstusentals fall worldwide.
De fattiga i världen taxerar sina tillgångar. Kan jag bli läkare? Advokat, Gruvarbetare? Ingenjör, spårvagnsföare? Har jag det som krävs? I de flesta fall är svaret nej. Saknar utbildning, har inte någon som stöttar en utbildning ekonomiskt, har inte tid för föräldrarna kräver att de jobbar på åkern. "Vad har jag då att erbjuda om jag inte har några förutsättningar att bryta mig ur fattigdomen?"
Nägra har tur och får ett illa betalt arbete, andra blir kriminella, några börjar tigga, och slutligen de som inser att de är unga och vackra och har något som många rika personer konstigt nog är villig att betala hela årslöner för..

Detta är hela. mekanismen bakom att det förekommer sexköp. Och exakt samma mekanismer fanns på faraonernas tid, grekernas tid eller romartiden.
Så länge det finns kåghet i världen och personer av båda könen av en.mängd olika orsaker inte lever ett fullt ut tillfredsställande sexliv kommer det också finnas en efterfrågan. För väldigt många är det en win-win situation.
Sen de tjejer och killar som hamnar i profitöres och gangsters våld är det ju jävliggt synd om och detta borde straffas hårt och betydligt. mer effektivt än när Kming och Klang är ute och fångar torsk och slår sig för bröstet. Åtgärder som inte leder ett dugg framåt. Det riktiga buset rår man inte pä
Och gangstern går friare än någonsin. Hur förklarar. man annars det gigantiskt stora antalet gängskjutningar i Sverige? I övriga Europa är det nästan inte alls förekommande. Det verkar som om gangsters trots eller tack var vår förträffliga sexköpslag trivs ypperligt i Sverige. För här är polisen fokuserad på allt annat än att sätta dit hajarna. Man. nöjer sig med småtorsk.Och pk media och inte minst feministerna jublar så att fittläpparna smattrar.
Citera
2020-06-16, 09:28
Medlem
Det där med sexköp var tydligt extremt känsligt. Jag råkade ut för ett drev här om dagen, där ett antal extremfeministiska grupper sett att jag med ett av mina Instagram-konton kommenterat i frågan kring sexköp (såhär post Paolo-gate).

Detta gjordes inte med mitt privata konto, utan en sida som jag drivit sedan något år tillbaka.

Det hela började med att någon feministisk grupp (tror det var FATTA!) skrev att samtycke inte kan köpas. Jag skrev då att det finns sexarbetare som tydligt säger att de vill sälja sex, att de gör det av fri vilja och att de vill ha samma rättigheter som andra yrkesgrupper.

Diskussionen gick sedan in på frågan kring avkriminalisering kontra legalisering kontra totalförbud. Jag förde fram en del siffror som indikerade att våld, sjukdomar och i vissa fall även trafficking MINSKAR vid legalisering av prostitution.

Rätt eller fel, det är upp till någon annan att avgöra. Jag konstaterade bara fakta.

Hur som haver så skärmdumpade man min sida på Instagram, spred den ut via flertalet kända feministikoner och hävdade att:
- Jag själv köper sex (nope).
- Att jag är en man som skor sig på kvinnors lidande (eh, nope).
- Att jag är en ensam incel (en gift sådant, med fint samliv dessutom).
- Att jag förgriper mig på kvinnor (sorry, brukar inte våld).
- Att jag skriver och säger nedsättande saker till kvinnor systematiskt (eh... nope).

Det är solklart att dessa feministikoner inte har gjort sina hemläxor och inte har läst en enda rad statistik för att potentiellt bygga upp sin egen argumentation. Nej, ty dessa är den nya tidens kyrktanter. De pratar konstant om sexuell frigörelse, att vi ska förgöra kärnfamilj och allt var traditionella kön- och relationsnormer innebär. Men när det kommer till det faktum att folk faktiskt kan vilja sälja sex, ja då blir det kortslutning i hela hjärnkontoret. För sex är lika heligt som för den mest troende kyrktanten. Och i sann, feministisk och jämställd anda - så om någon säger annat, ja då åker den psykologiska tortyren fram. Då ska det hängas ut, smutskastas, anklagas (falska grunder? no problem) och så vidare.

Den här fjärde vågens feminism är för mig ett STORT mysterium!
Citera
2020-06-16, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Det där med sexköp var tydligt extremt känsligt. Jag råkade ut för ett drev här om dagen, där ett antal extremfeministiska grupper sett att jag med ett av mina Instagram-konton kommenterat i frågan kring sexköp (såhär post Paolo-gate).

Detta gjordes inte med mitt privata konto, utan en sida som jag drivit sedan något år tillbaka.

Det hela började med att någon feministisk grupp (tror det var FATTA!) skrev att samtycke inte kan köpas. Jag skrev då att det finns sexarbetare som tydligt säger att de vill sälja sex, att de gör det av fri vilja och att de vill ha samma rättigheter som andra yrkesgrupper.

Diskussionen gick sedan in på frågan kring avkriminalisering kontra legalisering kontra totalförbud. Jag förde fram en del siffror som indikerade att våld, sjukdomar och i vissa fall även trafficking MINSKAR vid legalisering av prostitution.

Rätt eller fel, det är upp till någon annan att avgöra. Jag konstaterade bara fakta.

Hur som haver så skärmdumpade man min sida på Instagram, spred den ut via flertalet kända feministikoner och hävdade att:
- Att jag skriver och säger nedsättande saker till kvinnor systematiskt (eh... nope).

Det är solklart att dessa feministikoner inte har gjort sina hemläxor och inte har läst en enda rad statistik för att potentiellt bygga upp sin egen argumentation. Nej, ty dessa är den nya tidens kyrktanter. De pratar konstant om sexuell frigörelse, att vi ska förgöra kärnfamilj och allt var traditionella kön- och relationsnormer innebär. Men när det kommer till det faktum att folk faktiskt kan vilja sälja sex, ja då blir det kortslutning i hela hjärnkontoret. För sex är lika heligt som för den mest troende kyrktanten. Och i sann, feministisk och jämställd anda - så om någon säger annat, ja då åker den psykologiska tortyren fram. Då ska det hängas ut, smutskastas, anklagas (falska grunder? no problem) och så vidare.

Är där en fjärde våg nu också?

Antifeminismen och anti-allt-männen är bara på sin första.

Ledsen att du blev utsatt för personangrepp efter att endast uttryckt dina åsikter. Vi lever verkligen i en högkänslig tid, hoppas det vänder snart.
Citera
2020-06-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer

Jo det är det som är det djävligt att om man ens vågar knysta att man är tveksam till sexköpslagen så stämplas man direkt som sexköpare och i princip våldtäktsman. Och det var också så sexköpslagen röstades igenom i riksdagen. De (främst män) som var emot lagen eller ens tveksam fick direkt torsk stämpel på sig. Till slut vågade ingen säga mot kvinnoförbunden som köpt könsmaktsordings-teorin med hull och hår och lagen röstades igenom. Tala om öppen diskussion och åsiktsfrihet!
Citera
2020-06-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är där en fjärde våg nu också?

Antifeminismen och anti-allt-männen är bara på sin första.

Ledsen att du blev utsatt för personangrepp efter att endast uttryckt dina åsikter. Vi lever verkligen i en högkänslig tid, hoppas det vänder snart.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fourth-wave_feminism

Ja, och ändå har antifeminismen kommit så betydligt mycket längre. Eller så är det bara jag som tycker att det är ganska dåligt att basera allt på magkänsla, vi och dem o.s.v.? Jag tror, till skillnad från fjärde vågens feminister, att det är viktigare vad man gör än vad man kallar sig - något de som tillhör denna våg feminism verkar ha mycket svårt att ta in. Tråkigt att vi inte lär oss av våra misstag!
Citera
2020-06-16, 16:43
Medlem
Citat:
Jo det är det som är det djävligt att om man ens vågar knysta att man är tveksam till sexköpslagen så stämplas man direkt som sexköpare och i princip våldtäktsman. Och det var också så sexköpslagen röstades igenom i riksdagen. De (främst män) som var emot lagen eller ens tveksam fick direkt torsk stämpel på sig. Till slut vågade ingen säga mot kvinnoförbunden som köpt könsmaktsordings-teorin med hull och hår och lagen röstades igenom. Tala om öppen diskussion och åsiktsfrihet!

Det är som sagt väldigt komiskt i sammanhanget, när samma personer påstår sig vara för någon form av "sexual liberation". Tillåt mig att skratta HÖGT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in