Citat:
Huh?
SE själv att han gick direkt ut på gatan utan att prata med HO, och att han hörde skott när han hade c:a 20 meter kvar. Att upphöja ett enskilt vittnesmål till "fullgott alibi" är rätt magstarkt om personen ifråga själv avvisar alibit.
Det må vara att SE är en skrävlare som överdriver sin betydelse, men då får man ju begränsa misstankarna om lögner till tillfällen med "impa-faktor". Man kan inte ha ljugandet som allroundverktyg för att förkasta allt som SE själv säger som krockar med ens teori.
Det finns "impa-faktor" i att placera sig som en av Palmes livräddar-wannabes, visst. Men det finns absolut ingen potential till "impa-faktor" i att gå ut genom en dörr. [i]"Jag är minsann ingen vanlig dussinperson som stannar och pratar med några futtiga vakter, jag går rakt förbi och direkt ut på gatan som en kung!" är väl det enda sättet man kan skruva det till att innehålla en impa-faktor, men då är den långsökt bortom rimlighet.
SE själv att han gick direkt ut på gatan utan att prata med HO, och att han hörde skott när han hade c:a 20 meter kvar. Att upphöja ett enskilt vittnesmål till "fullgott alibi" är rätt magstarkt om personen ifråga själv avvisar alibit.
Det må vara att SE är en skrävlare som överdriver sin betydelse, men då får man ju begränsa misstankarna om lögner till tillfällen med "impa-faktor". Man kan inte ha ljugandet som allroundverktyg för att förkasta allt som SE själv säger som krockar med ens teori.
Det finns "impa-faktor" i att placera sig som en av Palmes livräddar-wannabes, visst. Men det finns absolut ingen potential till "impa-faktor" i att gå ut genom en dörr. [i]"Jag är minsann ingen vanlig dussinperson som stannar och pratar med några futtiga vakter, jag går rakt förbi och direkt ut på gatan som en kung!" är väl det enda sättet man kan skruva det till att innehålla en impa-faktor, men då är den långsökt bortom rimlighet.
Jag har svårt att förstå att SE envisas med att OP låg på rygg när SE kom fram om han skulle vara mördaren. Det går inte ihop.
Jag har för mig att SE fick tiden 23.20 på lördag morgon. Då var han tvungen att sno sig på för att kunna bli hela nationens hjälte med sina lögner. Längre fram visade det sig att tiden skulle justeras till 23.19 och då hittar han på zigzagpromenader och klocka med mörk urtavla. SE vill vara på plats för att snubbla över OP där han precis fallit på rygg.
Varför ljuger väktaren att snackpåsen SE stannade och pratade några minuter? Är HO också mytoman?
Jag tror inte HO minns fel. SE kom en minut för sent till mordplatsen. Det är enda och mest logiska förklaringen till att han också såg LJ vid LMG.
Ingen annan har sett LJ där, så om alla vittnen som ingen sett automatiskt blir GM har vi genast en till misstänkt på halsen.
Jag tycker min kronologi funkar en hel del bättre än KPs.
Den kvinnliga väktaren på Skandia kompletterar sitt förhör att SE hade en beige gubbkeps på sig då han kom tillbaka efter mordet. En sån keps beskrivs av NOLL vittnen. Ljuger hon också?
Edit: Det där om att LJ skulle vara mördare för att ingen sett honom var ironi. Släpp honom. Men logiken haltar att om alla är uppmärksamma på GM och på offret och inte kan beskriva alla anda runtomkring betyder inte att de blir GM. Anna H säger att hon inte kom ihåg hur ett endaste vittne på platsen förutom killen som gjorde HLR såg ut. Ska vi då dra slutsatsen att alla vittnen hon inte såg mördade OP?
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-16 kl. 10:44.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-16 kl. 10:44.