2020-06-16, 10:15
Medlem
Åh, jag som älskar piggelin! Är också sonens favoritglass. Den är svalkande, supergud smak och enkel, inga krusiduller som nötter, sås, cookie dough-tjafs ock liknande. Bara svingod!
Citera
2020-06-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Det har funnits så många underbara glassar som som kommit och gått genom åren, men denna frusna saft på en pinne har belönats med evigt liv av någon anledning, är den verkligen så omtyckt eller är det den billiga tillverkningen som gör att den aldrig plockas bort ur sortimentet? Det är bara en sunkig version av en päronsplitt har jag alltid tyckt, det var liksom inte den man sprang till GB-lådan för som liten direkt.

Lönsamheten är högre för den jämfört med de andra helt enkelt.
Citera
2020-06-16, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lollows
Piggelin var ju fortfarande den sämsta glassen även bland isglassarna så det förklarar inget.

Det förklarar ju visst en hel del! jag skrev tidigare att den var billigaste sen en hel del föredrar isglass , den säljs dessutom i mataffären (som gör att den inte dör ut) , det finns folk som tycker om den, smaken är ganska unik då de finns godis som heter piggelin-drops och de finns en drink som heter piggelin och även andra cocktails.
Att du tycker den är sämst är ju mer än dålig förklaring än en bra.

Lägg ihop allting så kanske du ser varför piggelin är en överlevare men inte kid som inte är de minsta unikt.
Citera
2020-06-16, 10:19
Avslutad
Kan klämma i mig hur många Piggelin som helst på sommaren, bara samvetet säger stopp. Bästa glassen näst efter GB Sandwich.

Edit: Igloo är en annan god isglass. Finns den kvar?
Citera
2020-06-16, 10:22
Medlem
Jag tycker den är god. Fördelen är att den är ju just liten och inte tar så lång tid att äta. Ibland vill man bara ha något svalkande. Har snarare svårt att förstå varför många i tid och otid ska smälla i sig en daimstrut, många av chokladglassarna känns nu mer som en efterrätt, man blir snarare mätt. Är ju smidigt och gott det med ibland, kan både rädda och sabba matplaneringen.
Angående andra isglassar, nja, tkr både twister och calippo har mer skarp smak, nästan kemisk. Igloo är god men värdelöst att stå där med två pinnar.
Citera
2020-06-16, 10:26
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Det förklarar ju visst en hel del

Det vore bara en förklaring om piggelin var den enda isglassen som fanns. Att man som förälder krymper ner utbudet till bara isglass utesluter inte andra mycket godare glassalternativ. Jag har också fått höra den meningen men inte fan dök man på piggelinen då. Man passade på och tog en calippo eller igloo eller något som gav lite.
Senast redigerad av Lollows 2020-06-16 kl. 10:28.
Citera
2020-06-16, 10:29
Medlem
Kehins avatar
Bästa födan när man är bakis!
Citera
2020-06-16, 10:32
Medlem
AttansNedranss avatar
Piggelin är en god glass som jag med glädje ätit sen den kostade 60 öre på 70-talet.
Citera
2020-06-16, 10:32
Medlem
Billig, god, kall och lagom mängd, en helt vanlig jävla isglass helt enkelt! Varför ersätta?
Citera
2020-06-16, 10:36
Medlem
hesons avatar
Enkel ärlig god isglass.

Andra vill ha någon hopmosad Alladinask och kalla det glass, det är ju inte svalkande alls.

Saknar Puckstång / Vaniljpuck.
Citera
2020-06-16, 10:39
Medlem
Lollowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Varför ersätta?

Tycker den har gjort sitt.
Citera
2020-06-16, 10:40
Medlem
selusts avatar
Tycker nästan det är ännu konstigare att Magnum får ha 10 glassar varje år som är i princip likadana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in