2020-06-16, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har läst men de är så tröga med inlägg.

Hade hoppats på att Rapp från Aftonbladet varit på plats!

Ja, det är fan att hon inte är där.
Rapp är i särklass Sveriges bästa live-reporter.
Aftonbladet brukar börja bra, men sakta tona ut efter ett par dagar.
Synd för dom hade haft flest läsare idag i alla fall. TV4 tog till och med upp fallet i morse så jag trodde på Aftonbladet.
Citera
2020-06-16, 09:44
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRkgVa/liverapportering-fran-wilmarattegangens-sista-dag

AB live-rapportering, dock inte med Johanna Rapp
Citera
2020-06-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ts GPS sa åt honom att gå på E6:an. Den dagen var han nog mindre smart än vanligt, och han hade ju inte mycket intelligens från början.
Han hade lagt ut villospåret för W, nu hade han bråttom hem och städa. En liten del av honom kanske hoppades på att bli påkörd.
Det kanske är så enkelt. Han skulle hoppa från uddevallabron?
Att han viftade med armarna var för att han frös?
Han kan mycket väl ha tänkt slänga sig framför tåget men bangade ur? Därav vankningen i ljungskile centrum. Sen fick han för sig att det är lättare att hoppa från bron. Leran kan ha kommit av att han legat på rälsen?
Citera
2020-06-16, 09:46
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Inte vad jag vet i FUP att de har sagt VAD P7:an (Lilla sinnesundersökningen) innehöll. Enbart ATT den har utförts och det var den de presenterade bakom stängda dörrar. Patientjournaler är ju sekretess på att delge andra per skrift och ordagrant för andra som inte berörs - utan patients medgivande.

Just precis.

Detta stämmer överens med min tanke om att han fick en psykos och kommer inte ihåg gärningen eller stora delar av kvällen. Det förklarar också alla irrationella handlingar som han gjort, sparat huvud med pass och diverse saker, gått på motorväg, nekat att han ens varit ute på torsdagen och att polisen kört hem honom(i tidigt förhör). Etc etc.
Men det är ju bara min tanke.

Ska bli fruktansvärt intressant att höra Jim senare.
Efter alla slappa förhör så förväntar man sig en plädering utan dess like.

Jag bryr mig inte vart han sitter, så länge han får sitta.
Jag tror också han skulle må sämst av att sitta på rättspsyk. Då han tror sig vara så mycket bättre än alla andra men nu får sitta på mentalsjukhus med andra galningar och kanske han inser att han inte alls är smart å förstår att han är sjuk.

Sitta i finkan tyckte han ju bara va en bra sak.(”alla mår bra av att sitta”, eller hur var det?)
Citera
2020-06-16, 09:47
Bannlyst
Nu kommer åklagaren in på motivet.
- Det är Wilma som gör slut...... Han är dessutom nedstämd för att han inte kom iväg på den där USA-resan.....pojkvännen var arg eftersom Wilma ska ha berättat för pojkvännens familj att han tänkte åka till USA, och att hon ska ha funderat på att berätta om hans drogmissbruk......och han var ju svartsjuk. Så det blir svartsjuka som ett ytterligare motiv här. Det är väldigt många uppgifter som sammanfaller den här sista veckan som kulminerar i det här bråket......

Frida Grönholm, P4 Väst
Citera
2020-06-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja, det är fan att hon inte är där.
Rapp är i särklass Sveriges bästa live-reporter.
Aftonbladet brukar börja bra, men sakta tona ut efter ett par dagar.
Synd för dom hade haft flest läsare idag i alla fall. TV4 tog till och med upp fallet i morse så jag trodde på Aftonbladet.

Jag har för mig att det kom ett antal frågor förra veckan till AB och att de sa att de skulle försöka vara på plats. Tydligen har de annat för sig... synd!

Får läsa i efterskott orkar inte sitta och vänta flera minuter mellan rapporteringarna. Rapp brukar få till ett par inlägg/min.
Citera
2020-06-16, 09:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Just precis.

Detta stämmer överens med min tanke om att han fick en psykos och kommer inte ihåg gärningen eller stora delar av kvällen. Det förklarar också alla irrationella handlingar som han gjort, sparat huvud med pass och diverse saker, gått på motorväg, nekat att han ens varit ute på torsdagen och att polisen kört hem honom(i tidigt förhör). Etc etc.
Men det är ju bara min tanke.

Ska bli fruktansvärt intressant att höra Jim senare.
Efter alla slappa förhör så förväntar man sig en plädering utan dess like.

Jag bryr mig inte vart han sitter, så länge han får sitta.
Jag tror också han skulle må sämst av att sitta på rättspsyk. Då han tror sig vara så mycket bättre än alla andra men nu får sitta på mentalsjukhus med andra galningar och kanske han inser att han inte alls är smart å förstår att han är sjuk.

Sitta i finkan tyckte han ju bara va en bra sak.(”alla mår bra av att sitta”, eller hur var det?)

Han hör nog hemma i Psykvården i SV (Slutenvård/inlåst) - tror jag. Han har en grandios självbild och i hans värld (tankar som inte troligtvis är bra för någon i hans omgivning) existerar det saker som kan bli farliga för allmänheten om de vistas i hans närhet. Svårt att veta om han KAN bli frisk och alla som är diagnostiserade har sällan egen sjukdomsinsikt.
Citera
2020-06-16, 09:59
Medlem
Har tänkt på skadan i ögat, använder spoiler för känsliga läsare.

Citera
2020-06-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Han hör nog hemma i Psykvården i SV (Slutenvård/inlåst) - tror jag. Han har en grandios självbild och i hans värld (tankar som inte troligtvis är bra för någon i hans omgivning) existerar det saker som kan bli farliga för allmänheten om de vistas i hans närhet. Svårt att veta om han KAN bli frisk och alla som är diagnostiserade har sällan egen sjukdomsinsikt.

Man ska ha allvarlig psykisk störning. Det är inte samma sak som att vara narcissist/psykopat och en aningen verklighetsfrånvänd. Men det kanske finns annat som tyder på att han har en allvarlig störning. Dock, att han kunnat sköta ett normalt liv utan att någon märkt något tyder inte på det i min mening.
Citera
2020-06-16, 10:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak

Ja otäck tanke - men det kan ha varit en orsak. För det behöver inte ha varit del misshandeln i syfte att "skada" utan som en praktisk sak i hanteringen efteråt, då hon redan var avliden.

Edit: Ser att åklagaren Jim W just nu drar den orimliga hypotesen om att annan gärningsman skulle ha bragt W om livet. Väldigt lik min version som jag skrev om igår/förrgår då jag också drog den berättelsen (den orimliga alltså) här i tråden
Senast redigerad av CS128 2020-06-16 kl. 10:11.
Citera
2020-06-16, 10:04
Medlem
Jim sköter sig bra just nu som det verkar! Kämpa!
Citera
2020-06-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intothepeak

Tror du är på rätt väg. kan nog utgå från att skallen var bra hal och slipprig av blod.

.
Senast redigerad av Simpliticas 2020-06-16 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in