2020-06-16, 09:04
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nulervygotskij
Vilken är den bästa att följa?

SR
Citera
2020-06-16, 09:06
Medlem
Nya bevis..
Det är ett utdrag ur rapporteringen från P4 Väst, säger advokat Beatrice Rämsell.
men asså.. det var inga lykta dörrar så varför ta upp vad som rapporterats, menar hon att vittnen ändrat sina utsagor tro?
Citera
2020-06-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Nya bevis..
Det är ett utdrag ur rapporteringen från P4 Väst, säger advokat Beatrice Rämsell.
men asså.. det var inga lykta dörrar så varför ta upp vad som rapporterats, menar hon att vittnen ändrat sina utsagor tro?

Skumt!!!
Citera
2020-06-16, 09:09
Medlem
Citat:
Nya bevis..
Desperation kanske?
Citera
2020-06-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nulervygotskij
Vilken är den bästa att följa?
SR P4 väst tycker jag.
Citera
2020-06-16, 09:12
Medlem
Citat:
Nya bevis..
Desperation gissar jag på, det är ju samma som sagts i rättssalen som det liverapporteras från på P4 väst.
Citera
2020-06-16, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Desperation gissar jag på, det är ju samma som sagts i rättssalen som det liverapporteras från på P4 väst.
jag tänker som dig, och hade det vart risk för ändringar av vittnes mål borde det väl vart lykta dörrar..
aja vi får se vad det innebär antar jag!
Citera
2020-06-16, 09:14
Medlem
MeanMachine69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Självklart. Det är hans uppgift och därför han är där. Han är betald för att så tvivel, på uppdrag av försvaret.

Självklart, nej så fan heller! Att komma dragandes med självmord är helt befängt i detta fall. Att du försöker få det att låta som att det är helt på sin plats visar att du inte fattat nånting mer än möjligen formalia.
Björks inlägg skapar bara löje och indignation vilket knappast kan gynna försvaret i detta mål.
Citera
2020-06-16, 09:19
Medlem
Horrorgrams avatar
"Ett läkarintyg om särskild personlig utredning i brottsmål inhämtats. Där framgår att det kan misstänkas att han led av en allvarlig psykisk störning vid gärningen han misstänks för."

Där kom det också. Det blir blir väl rättspsykiatrisk vård för äcklet.
Citera
2020-06-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
"Ett läkarintyg om särskild personlig utredning i brottsmål inhämtats. Där framgår att det kan misstänkas att han led av en allvarlig psykisk störning vid gärningen han misstänks för."

Där kom det också. Det blir blir väl rättspsykiatrisk vård för äcklet.
Inte alls säkert. Det är ju en oerhört liten sinnesundersökning. Om den kvarstår under en 4 veckors RPU återstår att se. Men det tror åtminstone inte jag på.
Citera
2020-06-16, 09:23
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Nya bevis..

Igår så frågade en person(läsare) Frida på p4 västs live, om varför ett vittne blev tillsagd att lämna rättssalen.
Och då svarade Frida att vittnen inte ska bli påverkade.
Och sen skrevs det att man lika gärna kan följa live-rapporteringar eller också, rent tekniskt, ladda ner FUP.

Jag tror det är det som Beatrice nu lägger fram.
Senast redigerad av Bollkalle19 2020-06-16 kl. 09:25. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-16, 09:23
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanMachine69
Självklart, nej så fan heller! Att komma dragandes med självmord är helt befängt i detta fall. Att du försöker få det att låta som att det är helt på sin plats visar att du inte fattat nånting mer än möjligen formalia.
Björks inlägg skapar bara löje och indignation vilket knappast kan gynna försvaret i detta mål.
Vad jag fattar kan du nog inte avgöra, med all respekt.

Han är där för att skapa rimligt tvivel, vilket är försvarets uppgift och det är rätten som ska avgöra om sådant tvivel finns. Det är något man lär sig redan i jöken. Men han gjorde väl inte en strålande insats för försvaret skulle man ju kunna säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in