2020-06-16, 06:45
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ts GPS sa åt honom att gå på E6:an. Den dagen var han nog mindre smart än vanligt, och han hade ju inte mycket intelligens från början.
Han hade lagt ut villospåret för W, nu hade han bråttom hem och städa. En liten del av honom kanske hoppades på att bli påkörd.

Ja kanske

Men det är ju 150 minuters glapp om jag inte minns fel från det han hoppade av tåget till polisen plockade honom.

Gå de få kilometrarna så sakta måste vara svårt, känns som han haft någon skit för sig
Citera
2020-06-16, 07:47
Medlem
Någon som vet vilken bäck/dike han hade kravlat ner i där i Ljungskile?

Finns ju i vart fall två som är kulverterade under E6 några hundra meter mellan varann. En som kommer söderifrån och en norrifrån.
Citera
2020-06-16, 07:55
Medlem
tomyhockeys avatar
enda bevisen finns i mgms lägenhet men räcker detta för en fällande dom det tvivlar jag på har sett ännu tydligare mord fall och mördaren frikänns .
Citera
2020-06-16, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja kanske

Men det är ju 150 minuters glapp om jag inte minns fel från det han hoppade av tåget till polisen plockade honom.

Gå de få kilometrarna så sakta måste vara svårt, känns som han haft någon skit för sig
Sa inte polisen att dom plockat upp honom mellan Ljungskilemotet och Lerbomotet (N93 och N94) vilket ju inte är någon exakt angivelse av platsen. Kan ju skilja många km beroende på hur korrekt man vill vara. Kan tänka mig att dom bara uppgivit en ungefärlig plats. Det var väl ingen stor sak när det hände.
Men om det skulle vara mitt emellan borde det väl vara c:a 4 km från Ljungskile centrum. Om jag går fort går jag c:a 6 km/t. Kan tro att han knappast var ute på någon "powerwalk" så låt säga att det tog honom över en timma att ta sig de 4 km till platsen där dom plockade upp honom. Kanske mer, kanske mindre beroende på var dom plockade upp honom och hur fort han gick.
Tiden krymper fort för övriga aktiviteter.
Citera
2020-06-16, 08:17
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Förstörs och förstörs, men det blir ju borttvättat (liksom blod). Efter var tvätt finns det mindre och mindre kvar, och till slut är det inte längre spårbart. Vare sig DNA eller blod besitter magiska egenskaper.
Är just det jag menar, testerna visade ju att det var wilmas, om blodet hamnat där långt tidigare skulle väl det varit svårt att fastställa DNA.
Tycker Sonny svamlade bara
Citera
2020-06-16, 08:43
Medlem
MeanMachine69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
enda bevisen finns i mgms lägenhet men räcker detta för en fällande dom det tvivlar jag på har sett ännu tydligare mord fall och mördaren frikänns .

Läste i dagens DN att det så kallade expertvittnet Sonny Björk påstår att det kan röra sig om självmord. Det här är inte bara fullständigt hänsynslöst mot de nära anhöriga, det är även helt idiotiskt. Vem skulle stycka en kropp efter att personen tragiskt tagit livet av sig, svar ingen.
Björk gör det bara för att skapa förvirring och för att öka oddsen för att åklagaren inte ska kunna bevisa att den tilltalade "utom rimligt tvivel" gjort sig skyldig till det avskyvärda brottet.
Med tanke på att denne så kallade kriminaltekniker även varit med i Palmegruppen bör detta påstående tas för vad det är, skitsnack och inget annat än skitsnack.
Citera
2020-06-16, 08:43
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/7496273

Länk till dagens liverapportering.
Citera
2020-06-16, 08:49
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tack
Men jag blir inte klok på varför han gick på E6 och han inte tagit av på uddevallavägen tidigare ?
Hade han tillgång till båt (vännerna) ?
Det handlar nog helt enkelt om att det är den vägen han känner till eftersom han åkt bil där. Det är ju inte världens mest begåvade snubbe vi har att göra med, i synenrhet inte i det stadiet han är.

Logiskt hade varit att istället gå utmed 680:an, dvs "gamla vägen" till Uddevalla, sen över Hässleröd och Gustavsberg. Där hade man kunnat gå hela vägen utan att någon hade reagerat.
Citera
2020-06-16, 08:52
Medlem
Då var det dags för personalia och slutpläderingar idag då.
Live rapporterar gör:
Aftonbladet
Expressen/GT
Bohuslänningen
SR P4 väst
Citera
2020-06-16, 08:53
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanMachine69
Björk gör det bara för att skapa förvirring och för att öka oddsen för att åklagaren inte ska kunna bevisa att den tilltalade "utom rimligt tvivel" gjort sig skyldig till det avskyvärda brottet.
Självklart. Det är hans uppgift och därför han är där. Han är betald för att så tvivel, på uppdrag av försvaret.
Citera
2020-06-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanMachine69
Läste i dagens DN att det så kallade expertvittnet Sonny Björk påstår att det kan röra sig om självmord. Det här är inte bara fullständigt hänsynslöst mot de nära anhöriga, det är även helt idiotiskt. Vem skulle stycka en kropp efter att personen tragiskt tagit livet av sig, svar ingen.
Med tanke på att denne så kallade kriminaltekniker även varit med i Palmegruppen bör detta påstående tas för vad det är, skitsnack och inget annat än skitsnack.
Bara struntprat från denna svamlande och bittra gamla gubbe.
Med tanke på hur Palmemordet löstes så nej,nej, nej till Sonny Björks teorier om hur mordet på Wilma har gått till.
Det är inget självmord utan ett mord.
Citera
2020-06-16, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Då var det dags för personalia och slutpläderingar idag då.
Live rapporterar gör:
Aftonbladet
Expressen/GT
Bohuslänningen
SR P4 väst

Vilken är den bästa att följa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem