Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Flat earther. Jag förstår inte hur sådana som du fungerar. Ni hittar på vilka undanflykter och svepskäl som helst för att avråda från munskydd som är den enskilt mest effektiva åtgärden mot viruset. En sjuåring förstår att ett luftvägsvirus sprids mindre om man har ett filter framför luftvägarna. Det är inte särskilt komplicerat.
Kan du vara ärlig nu och avslöja ditt motiv?
Du har fallit för de kinesiska myndigheternas propaganda, de vill givetvis sälja sina munskydd då detta innebär miljarder in i Kina.
Men förklara för mig varför Latinamerika trots omfattande användning av munskydd nu är epicentrum för Wuhanvirusets framfart?
Vi ser fakta och bildar oss våra egna uppfattningar.
Skulle det komma fram något nytt som tyder på att munskydd på något vis kan minska smittspridningen bland riskgrupperna och därigenom rädda liv ska jag gladeligen använda munskydd då jag vistas bland folk.
Som det är nu upplever jag inte detta motiverat då jag inte har några problem att hålla rejäl distans till folk, dessa möjligheter vi har i Sverige gör i min mening skydd i form av munskydd eller liknande överflödiga.
I andra länder kan förutsättningarna givetvis vara annorlunda.