Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Om det är något jag stör mig på är alla dessa som nu säger
Att det är lätt att vara efterklok
Vi andra såg ju detta redan i januari och förstod att det var läge att börja förbereda sig och ta i med hårdhandskarna för att vinna tid och bromsa smittan. Men nu står idioterna och säger Att det är lätt att vara efterklok. Shit vad trött man blir

Men exakt. Jag kommer ihåg när man vaknade på morgonen i slutet av januari/början av februari, slog på datorn och bet på naglarna, för man var orolig för att a) flygplatserna och hamnarna fortfarande skulle vara öppna, b) återvändande från smitt-trakter fortfarande inte skulle screenas, c) Iran Air fortfarande skulle ha kvar sitt transporttillstånd, d) de smittade som vi hämtat utomlands fortfarande bara skulle befinna sig i frivillig karantän, e) inga reserestriktioner skulle ha införts, f) skolorna fortfarande skulle vara öppna, liksom gym, restauranger, onödiga butiker o.s.v., g) fortfarande inget mötesförbud (och sedan bara för 500 personer, vilket torde vara meningslöst), h) fortfarande ingen lockdown skulle vara planerad, o.s.v. o.s.v..
Sedan gav man upp i mitten av februari, och insåg att det var "var man för sig själv"...
Vi var många som visste vad som behövde göras - det var bara FHM och Regeringen som inte visste det! Och nu försöker de skylla på "efterklokhet"! De hade bara behövt läsa här!