2020-06-15, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nä, nu skojar du på mig.
Egentligen så menar du väl att Hanna kan dra åt helvete med sin jävla pappa..
VA, eller hur.?

Den tidigare MGK är som du skall förstå till att nu mera betraktas som fullständigt oskyldig.

Jag tror att SOA är väldigt mån om att hans tidigare MGK gifter om sig med MGM och det är också mycket viktigt för barnens fortsatt trygghet att det kan bli så, MGM och den tidigare MGK är ju tråkigt nog en splittrad familj för tillfället och det vore bättre om de kunde bli en gemensam familj.

Kanske det blir så att den tidigare MGK gifter om sig med MGM och sedan säljer sin bostad och flyttat in i huset på B-vägen där den tidigare MGK egentligen hör hemma.

Jag tror att SOA är väldigt inställd på att hjälpa sin tidigare MGK på fötter igen efter alla spektakel som poliser och åklagare har orsakat och jag tror att MGM och den tidigare MGK kommer att få det väldigt bra tillsammans i framtiden och tillsammans med sina döttrar, och även på det ekonomiska planet tror jag att familjen kommer att få det bra då jag är övertygad om att MGM kommer att kunna få ut ett riktigt saftigt skadestånd när HR slutligen avskrivit MGM.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Lägg ner nu JokerMannen. Förundersökningen har bedrivits mot SD, och som framgår av åklagarens överklagande (se länk i trådstarten) finns det nu tre juridiska indicier som pekar mot SD, och samtidigt inga indicier som pekar åt något annat håll. Det är alltså den här juridiska bevisningen som du (precis som domstolarna) nu har att förhålla dig till.

Nu hänger jag inte riktigt med dig i pipsvängen. Kan du utveckla detta ?

Vad åklagarna och polisen har för tunnelseende gällande MGM tar jag inte så allvarligt på, men däremot är jag väldigt intresserad av vem den riktige GM var eller om dom nu var flera ?

Du har ju själv bland annat tidigare varit inne på motorvägsmannen som LW:s mördare, och kanske ligger det en hel del i detta som du tidigare framfört, jag tror att motorvägsmannen borde utredas av polisen betydligt grundligare än tidigare och jag tror faktiskt att du är beredd att hålla med mig i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-16, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De kanske har lång kö p.g.a. Corona?

Ja det är nog den sannolika förklaringen, har för mig att det var över 20 tusen förhandlingar som va uppskjutna pga Corona.

Men å andra sidan så skulle det kunna gynna åklagarna
om dom väljer att vända på steken, och går till HR med att dom har "jätte mycket indicier"
och en del ev teknisk bevisning.

Men då kanske dom redan nu skulle meddela HR att dom kommer att behöva 2-3 dagar eller nåt sånt för att lägga fram en solid och övertygande händelsekedja.

Jag själv har en egen teori/version hur detta hänger ihop, och framför allt känns som den mest sannolika med tanke på hur mycket som nu har framkommit.
Citera
2020-06-16, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Ja det är nog den sannolika förklaringen, har för mig att det var över 20 tusen förhandlingar som va uppskjutna pga Corona.

Men å andra sidan så skulle det kunna gynna åklagarna
om dom väljer att vända på steken, och går till HR med att dom har "jätte mycket indicier"
och en del ev teknisk bevisning.

Men då kanske dom redan nu skulle meddela HR att dom kommer att behöva 2-3 dagar eller nåt sånt för att lägga fram en solid och övertygande händelsekedja.

Jag själv har en egen teori/version hur detta hänger ihop, och framför allt känns som den mest sannolika med tanke på hur mycket som nu har framkommit.
Vore kul om du ids lägga ut din egen teori.
Citera
2020-06-16, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag skrev kanske❗reser MGM med sin före detta och tidigare MGK tillsammans med barnen till USA för att sålunda kunna få en skön och avkopplande semester långt bort från alla tunnelseende poliser och åklagare och det tycker jag att dom verkligen är värda

Sedan kan det ju också hända att MGM reser på semester tillsammans med den tidigare MGK och barnen till en annan plats än just USA, det har jag faktiskt ingen aning om i detta fallet

Vem tror du kan vara den verklige GM ?

Tror du att det kan ha varit fler än en GM så diskuterar jag mer än gärna detta med dig.
Motorvägsmannen är ju helt klart mystisk i detta fallet och det tycker jag även att huvmannen är.

Mvh/ @JokerMannen

Nej, jag tror inte att fler varit inblandade i själva handlingen. Jag ser det som ett enmansverk. GM är tillräckligt slug för att inte dra in någon annan som så småningom skulle kunna glappa. Det skulle göra hans värld mer osäker än nödvändigt.
Den verklige GM är SD. Ingen tvekan.
Citera
2020-06-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den tidigare MGK är som du skall förstå till att nu mera betraktas som fullständigt oskyldig.

Jag tror att SOA är väldigt mån om att hans tidigare MGK gifter om sig med MGM och det är också mycket viktigt för barnens fortsatt trygghet att det kan bli så, MGM och den tidigare MGK är ju tråkigt nog en splittrad familj för tillfället och det vore bättre om de kunde bli en gemensam familj.

Kanske det blir så att den tidigare MGK gifter om sig med MGM och sedan säljer sin bostad och flyttat in i huset på B-vägen där den tidigare MGK egentligen hör hemma.

Jag tror att SOA är väldigt inställd på att hjälpa sin tidigare MGK på fötter igen efter alla spektakel som poliser och åklagare har orsakat och jag tror att MGM och den tidigare MGK kommer att få det väldigt bra tillsammans i framtiden och tillsammans med sina döttrar, och även på det ekonomiska planet tror jag att familjen kommer att få det bra då jag är övertygad om att MGM kommer att kunna få ut ett riktigt saftigt skadestånd när HR slutligen avskrivit MGM.

Mvh/ @JokerMannen

Vill HD verkligen bo på ett ställe där blodet från en rival "sprutat åt alla håll"? Vill hon gifta om sig med en sannolik mördare? Varför gifta sig när de tycks kunna umgås ändå?
Tja, vi får fråga HD själv om det.
Citera
2020-06-16, 11:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Åklagarna har missat detta, men nu finns det med i överklagan till HR som det ser ut.
Ingen "ny" trådsanning, den blev till då jag skrev om detta för en tid sedan, kolla gärna på mina tidigare inlägg så kan du få fler svar. Ja det är många namn och förkortningar så det blir rätt så rörigt ibland.

Jag misstror dig inte direkt, men jag kan inte hitta detta i överklagandet till HR.
Kan du citera eller ange sidnummer i överklagandet?
Citera
2020-06-16, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vill HD verkligen bo på ett ställe där blodet från en rival "sprutat åt alla håll"? Vill hon gifta om sig med en sannolik mördare? Varför gifta sig när de tycks kunna umgås ändå?
Tja, vi får fråga HD själv om det.

Det ska bli intressant att de utvecklingen runt HD och SD.

Jag kan inte se någon rimlig förklaring till att en person skulle vilja leva med en annan person som så gravt har svikit, varit otrogen och ljugit under åratal, än att denna person har blivit manipulerad och kontrollerad.

HD skulle kunna själv dra den slutsatsen att (om hon är helt oskyldig); att kunde hon bli misstänkt för mordet, då skulle SD också bli misstänkt fast han var oskyldig. Mest troligt är dock att det är detta som SD har sagt till HD och allt annat som han tagit upp i sitt brev till TR.
Citera
2020-06-16, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Utan att ha varit särskilt insatt i mordet på Wilma, ska det bli intressant att se hur domen blir.

När man läser i massmedia om det mordet, känns det som att det finns en risk att mgm där kan gå fri trots att det i allmänhetens ögon knappast är troligt att det är någon annan.

Som jag förstår det finns det en mängd teknisk bevisning, bl a fingeravtryck på foliepappret som Wilmas huvud varit inslaget i.

Skillnaden mellan fallen kanske är att eftersom kroppen inte kunnat hittas, så kan man inte avgöra dödsorsak? Har jag fel?

Men båda fallen är indiciefall.

Man skulle ju liksom i mordet på Lena ändå säga att t ex det faktum att Wilma alltid tog med sig sina saker när hon och mgm grälade, att mgm alltid följde efter henne och att hon alltid kontaktade någon när hon lämnade lägenheten bara är ett indicium.

Om man hackar sönder varje enskilt indicium som att det vore ett bevis på mordet, såsom domaren i TR gjorde med indicierna i Lenas fall, så betyder det ju inte att Wilma just denna gång stack utan sina grejor. Och just denna gång ringde hon ingen. Och just denna gång följde mgm inte efter henne. Alltså inget bevis på att han har med mordet att göra.

Osv.
Citera
2020-06-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Du har tillräckligt med belägg.Ett exempel är att hon hade sex med fel man där frugan inte kunde acceptera det.LW retade upp många och det vet du nog och det behöver inte ha varit otrohet men som jag sa,ett exempel iaf.Så vem sårade hon mest?

Det var inte mycket till belägg.
Citera
2020-06-16, 12:02
Medlem
notknapparens avatar
Skummar igenom slutpläderingen i rättegången om mordet på Wilma.

Intressant nog, säger åklagaren:

"Jag kommer hålla mig till så som det var vid Balkongfallet. Där åklagarens bevisning står på egna ben, säger han."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRkgVa/liverapportering-fran-wilmarattegangens-sista-dag

Åklagarens bevisning står på egna ben även i fallet om mordet på Lena!
Det är vad åklagaren vill visa även här!
Senast redigerad av notknapparen 2020-06-16 kl. 12:13. Anledning: lägger till länk
Citera
2020-06-16, 12:12
Medlem
notknapparens avatar
Många andra likheter har morden och mgm gemensamt. Från åklagarens slutplädering:

AB:

"Han har misshandlat och kontrollerat Wilma."
//
"Han förklarar att den misstänkte brutit ned henne psykiskt."
//
"Åklagarens punkter för motiv: Det är Wilma som vill göra slut den här gången. Han har inte kontroll. "
//
"Den misstänkte har inte brytt sig om att Wilma varit borta. Han har inte letat efter henne. Det är ett avvikande beteende från honom eftersom han var kontrollerande i vanliga fall, säger åklagaren. "
//
"Rubricering: Jag vill lyfta fram våldet. "Upprepat våld när Wilma befann sig i en låg position".
"Hon har slagits till golvet. Befunnit sig på golvet och där har våldet fortsatt från den misstänktes sida".
"
//
"Åklagaren fortsätter: Wilma har angripits på flera platser i lägenheten. Det har inte varit ett hastigt förlopp. "Skadorna visar på ett agg, ett övervåld mot Wilma", säger han."
//
"Han visar ingen ånger. Det är viktigt att lyfta fram, säger åklagaren."
"
//
"Åklagaren menar att den misstänkte ljuger. Han far med osanning och har inte kunnat ge någon trolig förklaring till det som hänt, säger åklagaren."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRkgVa/liverapportering-fran-wilmarattegangens-sista-dag

Så många likheter, så man kan nästan tro att man pratar om detta fall....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in