2020-06-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag skall ställa frågan, så får vi se vad det blir för svar.
Dom är supertrevliga att ha med o göra....

Tänk om svaret blir:
Det har du inte med att göra, och sluta tjata på oss nu, din förbannade tjockis.!! Fan vad trötta vi är på dig.!!

He he he.
Nä, lovar att göra vad jag kan för att få fram info om just den vänt-tiden.
Det kan vara som Rosamund skrev, att de häktade ju har förtur. Men fråga gärna!
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-15 kl. 19:25.
Citera
2020-06-15, 19:20
Medlem
Smhfs avatar
Hoppas HD kan njuta av sommaren och få lugn och ro tillsammans med sina barn, skadeståndet är rimligt utifrån det hon var misstänkt för, och suttit häktad.
Citera
2020-06-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Att det nu kommer att dröja minst 1 år innan vi slutligen kommer att få svaret på hur eventuellt MGM kommer att dömas, sålunda får ju MGM en lugn och skön sommar.

Kanske ? MGM och den tidigare MGK reser på en härlig och skön samt avkopplande semester tillsammans med deras barn , till solens land någon stans i USA och det tycker jag att dom är väl värda

Jag tror att både MGM och den tidigare MGK kan tycka det vara riktigt skönt att få slippa ifrån åklagarnas envetna tunnelseenden, åtminstone över en skön och solig semester i USA.

Mvh/ @JokerMannen

Tror du att han blir insläppt i USA vid ett nytt försök?
Med tanke på covid-19/karma så blir det nog inga större händelser för paret. Man kan väl hoppas på att både åklagarna och andra grävare är riktigt envetna människor som inte ger sig förrän rättvisan vunnit.
Citera
2020-06-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hoppas HD kan njuta av sommaren och få lugn och ro tillsammans med sina barn, skadeståndet är rimligt utifrån det hon var misstänkt för, och suttit häktad.

Hon kommer aldrig att få lugn så länge hon hänger med den otrogne gubbdjäveln. Är hon oskyldig till själva mordet så är hon värd något bättre.
Citera
2020-06-15, 19:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara som Rosamund skrev, att de häktade ju har förtur. Men fråga gärna!

De kanske har lång kö p.g.a. Corona?
Citera
2020-06-15, 19:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Är SD fri att resa vart som helst i världen?

Är han fri att flytta vart som helst i världen?
Citera
2020-06-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är SD fri att resa vart som helst i världen?

Är han fri att flytta vart som helst i världen?
Det tror jag faktiskt inte. Domen hann inte vinna laga kraft förrän överklagan så han är väl fortfarande misstänkt för mord? Eller? Jag kan inte det där - men det känns ju märkligt att han skulle få resa vart han ville om domen är överklagad.
Citera
2020-06-15, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Nä, nu skojar du på mig.
Egentligen så menar du väl att Hanna kan dra åt helvete med sin jävla pappa..
VA, eller hur.?
Eller vi kanske inte pratar om samma Hanna...
Jag menar hon som ljög så mycket i förhör så det blev nästan löjligt, eller som helt plötsligt blev helt dement vid en viss typ av frågor.
Är det samma...?
Du vet, hon som städade bort bevisen, va?
Ringer det en klocka - Inte.?
Men om jag säger såhär då... Hmmmm hon som önskade att Lena var död (när Lena var försvunnen) eller hon som visste att Lena var död innan alla andra, men som självklart inte visste hur hon kunde veta det.
Är det samma person....
Hon har en pappa som tyckte det var helt Ok att Stefan var otrogen mot hans dotter. Han som var lika löjlig i förhör som Hanna.
Nu minns du va???
Och då tror jag att du egentligen menar att Hanna är en Fitta och att vi hoppas att hon får en regnig sommar full med mygg som suger livet ur henne.
Så tycker vi egentligen, eller hur.??
Och så tycker vi inte heller att hon förtjänar några pengar, utan vi hoppas att Kronofogden jagar henna.. Visst.?
Va va.????
Tänkte väl att du bara mindes lite fel.
Senast redigerad av Avd.9 2020-06-15 kl. 21:07.
Citera
2020-06-15, 21:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Tyvärr kommer vi få vänta 1år innan vi får svaret på hur Stefan eventuell kommer dömas.

Örebro tingsrätts dom 2020-05-06, i mål B 2705-18, har överklagats. Ni informeras om att
hovrätten tyvärr inte kommer ha möjlighet att sätta ut målet till huvudförhandling före
mars 2021
.

Så är det med den saken.

Kan också meddela att Ester Andersson Zandvoort fortfarande kommer vara Målsägarbiträde.

Åsa och Therese fick anstånd till den 17 Juni - Du har beviljats anstånd. Aktuell handling/komplettering ska komma in senast den 17 juni 2020.

Och som sig bör så har även Målsägarbiträdet överklagat den friande domen mot Stefan - Tingsrätten har gjort en felaktig bevisvärdering och bedömning av den bevisning åklagarna har presenterat, i övrigt hänvisas till åklagarnas överklagande, Åtalet för mord ÄR styrkt. //Ester

Jaha.... Hovrätten är i alla fall igång, men det kommer visst att ta lite tid.

Så är det med den saken.
Ha en bra dag i solen.

// Avd.9

Åtminstone en väldigt god nyhet, det fetade.
Citera
2020-06-15, 22:05
Medlem
Citat:
Tyvärr kommer vi få vänta 1år innan vi får svaret på hur Stefan eventuell kommer dömas.

Örebro tingsrätts dom 2020-05-06, i mål B 2705-18, har överklagats. Ni informeras om att
hovrätten tyvärr inte kommer ha möjlighet att sätta ut målet till huvudförhandling före
mars 2021
.

Så är det med den saken.

Kan också meddela att Ester Andersson Zandvoort fortfarande kommer vara Målsägarbiträde.

Åsa och Therese fick anstånd till den 17 Juni - Du har beviljats anstånd. Aktuell handling/komplettering ska komma in senast den 17 juni 2020.

Och som sig bör så har även Målsägarbiträdet överklagat den friande domen mot Stefan - Tingsrätten har gjort en felaktig bevisvärdering och bedömning av den bevisning åklagarna har presenterat, i övrigt hänvisas till åklagarnas överklagande, Åtalet för mord ÄR styrkt. //Ester

Jaha.... Hovrätten är i alla fall igång, men det kommer visst att ta lite tid.

Så är det med den saken.
Ha en bra dag i solen.

// Avd.9

Bra info👍, sånt som tråden behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Lång väntan, men kanske ändå möjlighet för åklagarna att få in ytterligare bevisning?

Ja tiden talar väl för åklagarna, eller i vart fall inte emot?

Kan tom Hiding et al ha ”påverkat” HR att ej prioritera att ta upp fallet, i tidsköpande syfte?
Citera
2020-06-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tror du att han blir insläppt i USA vid ett nytt försök?
Med tanke på covid-19/karma så blir det nog inga större händelser för paret. Man kan väl hoppas på att både åklagarna och andra grävare är riktigt envetna människor som inte ger sig förrän rättvisan vunnit.

Jag skrev kanske❗reser MGM med sin före detta och tidigare MGK tillsammans med barnen till USA för att sålunda kunna få en skön och avkopplande semester långt bort från alla tunnelseende poliser och åklagare och det tycker jag att dom verkligen är värda

Sedan kan det ju också hända att MGM reser på semester tillsammans med den tidigare MGK och barnen till en annan plats än just USA, det har jag faktiskt ingen aning om i detta fallet

Vem tror du kan vara den verklige GM ?

Tror du att det kan ha varit fler än en GM så diskuterar jag mer än gärna detta med dig.
Motorvägsmannen är ju helt klart mystisk i detta fallet och det tycker jag även att huvmannen är.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-15, 22:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det kanske i själva verket varit så att Örebropolisen lidit av ett starkt tunnelseende i detta fallet både när det gällde MGK och MGM.

Kanske att KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese också lidit av detta tunnelseendet.

Jag undrar vem den riktige GM är i detta fallet, eller om det nu var mer än en GM ?
Citat:
Vad som verkligen är intressant i detta mordfallet är att kunna lista ut vem den verklige GM var
Citat:
Vem tror du kan vara den verklige GM ?
Lägg ner nu JokerMannen. Förundersökningen har bedrivits mot SD, och som framgår av åklagarens överklagande (se länk i trådstarten) finns det nu tre juridiska indicier som pekar mot SD, och samtidigt inga indicier som pekar åt något annat håll. Det är alltså den här juridiska bevisningen som du (precis som domstolarna) nu har att förhålla dig till.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-15 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in