2020-06-15, 22:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Jaså? Jag ska öppna mina ögon? Det finns sedan 3 månader en global pandemi. Det dör folk som fugor i hela världen. Och så kommer nån idiot här på flashback och säger att man ska öppna ögonen. Det har aldrig nånsin dött ås mycket folk i Sverige pga "en influensa". Inte ens en "svårare influensa".
Jag ska rätta mig. Det är inte bara dem som är mördare. Såna som du, som på ett väldigt föraktande sätt skiter och inte har nån respekt på alla som mist sina liv under pandemi, är lika skylidg. Du ingår i samma kategori som Tegnell & co. Skillnaden är att som töntar som du inte bestämmer nånting. Eller iofs, du ar också en roll. Du är ett hjärntvättat får som äter upp all skit som Löfven & co matar svenskarna med. Du är så pass lågbegåvad att du äter all deras skit. Du fattar inte ens att det dem gör mot svenskar gör de mot dej också. Är du helt ensam i världen, saknar närhet till nån, då kan jag förstå att du inte bryr dig. För din del kan alla lika gärna dö, eftersom du är en looser. Och jag hoppas verkligen att du är en looser. Är du inte det, har du familj och folk du bryr dig om, då är du verkligen blåst i huvudet.

Ta inte i för mycket nu. Folk med högt blodtryck är i riskgruppen för Wuhan-snuvan.

Ärligt talat dock. Kan du inte glädjas åt att ”pandemin” är flera gånger mindre farligt än man i början befarade?
Citera
2020-06-15, 22:27
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Covid-19 can damage lungs of victims beyond recognition, expert says
Källa: The Guardian
https://www.theguardian.com/world/2020/jun/15/covid-19-can-damage-lungs-victims-beyond-recognition-expert-says

fy fan!
Citera
2020-06-15, 22:28
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Verkligen?

Det finns ju en hel del studier som visar att t ex arbetslöshet bidrar till för tidig död och ökar, eller t o m mer än fördubblar mortaliteten. Några exempel:

https://openarchive.ki.se/xmlui/bitstream/handle/10616/40759/Thesis_Andreas_Lundin.pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://www.tilastokeskus.fi/isi99/proceedings/arkisto/varasto/mart0473.pdf

Arbetslösheten ökar i Sverige idag på grund av covid. Enligt ekonomifakta är 25 % av ungdomar mellan 18-25 arbetslösa. Sverige har EUs tredje högsta ungdomsarbetslöshet. Den totala arbetslösheten ligger på 8 procent. Arbetsförmedlingen räknar med att arbetslösheten kan gå upp till 16 procent i september. Många förlorar jobben idag även utan lockdown.

För att tydliggöra: jag tycker inte att Sverige bör införa lockdown nu. Det är för sent. Däremot borde Sverige ha infört lockdown i februari för att minska smittningstaken och öppna upp som många länder har gjort nu i juni.
Citera
2020-06-15, 22:29
Medlem
Citat:
Jaså? Jag ska öppna mina ögon? Det finns sedan 3 månader en global pandemi. Det dör folk som fugor i hela världen. Och så kommer nån idiot här på flashback och säger att man ska öppna ögonen. Det har aldrig nånsin dött ås mycket folk i Sverige pga "en influensa". Inte ens en "svårare influensa".
.
Fel fel och fel kolla åren 1993 och år 2000 till exempel och nej folk dör inte som flugor av C19 däremot av annat.
Citera
2020-06-15, 22:30
Medlem
Mer och mer irriterad på bluffmakaren, förnekaren S.L och co.
Citera
2020-06-15, 22:34
Medlem
Citat:
Nej, jag attackerar dej eftersom du sprider falsk information. Och du är för fan farlig. Du stödjer ett styre som begår folkmord och det gör du dessutom genom att komma med lögner. Det du presenterar är siffror från andra influensasäsonger när det fanns NOLL, jag upprepar NOLL, restriktioner i landet. I år har för första gången i svensk historia satts upp massvis med restriktioner. Hur i hela helvete tror du det hade slutat om man inte hade haft dessa restriktioner? Det hade dött ett par hundra mer? Eller vad tror du? 500 mer bara? 800? Vem fan bryr sig liksom. Eller hur? Vi har inga bevis, eller hur? Men man ska verkligen vara blåst i huvudet om man inte fattar att det hade dött väldigt många fler om restriktionerna hade varit likt dem man hade 2019, 2018 osv. Så, va i helvete pratar du om influensa för? Det vet för fan även barn att detta är en pandemi. Gå tillbaka under din sten nu.

Du verkar inte fatta alls. Vi har ett skydd för säsongsinfluensa som heter vaccin samt att många har ett grundskydd mot säsongsinfluensa. Vaccinet är dock inte särskilt effektivt, särskilt inte för äldre, och vissa år slår vaccinet fel. I övrigt ska skyddet innehålla basala hygienrutiner vid vård och omsorg, särskilt för äldre och sköra. När vaccinet slog fel och var sämre dog över 3000 fler än under en mildare säsong. Är det svårt att förstå detta? För covid-19 finns inget vaccin och ingen har något tidigare skydd mot covid-19, då måste restriktioner till för att begränsa smittan. Skyddet förutsätter dock att det finns tillräckligt med personal, kompetens och hygienrutiner inom omsorgen. Det finns inte i Sverige. Det har nedmonterats.

Resultat: överdödligheten blir över 5000 under covid-19 epidemin. Motsvarande överdödlighet under 2017-2018 influensasäsong var 3000.

Frågor på det?
Citera
2020-06-15, 22:34
Medlem
Connecting clues, doctors treat COVID-linked illness in children
Otherwise healthy young patients are falling seriously ill with largely unknown PMIS, which seems to follow COVID-19.
Källa: Aljazeera

In the evenings, pain started in his chest, but he could not say whether it was coming from his skin, his bones, or his heart. "I didn't know what was happening to me." After keeping quiet about it for two days, he told his parents, who took him to the emergency room.

Vargas was one of the first young New Yorkers to experience a rare new illness that appears in children weeks after COVID-19 cases peak in the vicinity, which doctors are calling paediatric multisystem inflammatory syndrome, or PMIS (but other variations of the name include MIS-C, or simply MIS).

The condition - which affects children, from toddlers to teenagers - is defined by a serious inflammatory syndrome affecting multiple organs, and a proven connection between the patient and the virus that causes COVID-19: SARS-CoV-2.

But PMIS is not COVID-19 - it is something that seems to follow it.
"It's an exaggerated, uncontrolled immune response to COVID exposure. By that definition, it could affect any organ of the body, including the heart," Dr Ofori-Amanfo says.
Citera
2020-06-15, 22:36
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, det var ju den avvägningen de gjorde. Att fördelarna med att rekommendera hemarbete övervägde nackdelarna.

Som jag sa så är det inte bara levnadsstandarden som påverkar utan också skillnaden i levnadsstandard. Det är bättre för hälsan att ha en lika hög eller högre levnadsstandard än sin omgivning än en lägre. Även om den faktiska levnadsstandarden i det första fallet är mycket lägre än i det andra fallet.

Min fråga syftade till att du påstod att om man inte klarade lockdown några månader borde man inte existera. Jag undrade om det omvända också gällde.

Med den ökande arbetslösheten och en potentiell andra våg i höst under en tid när Sverige har knappt klarat av den första/nuvarande vågen kommer ojämlikheten öka ännu mer i landet.

Jag pratade inte om individer. Jag pratade om familjer. Om en familj inte kan uthärda en 2-3 månader lång lockdown bör familjen inte existera.
Citera
2020-06-15, 22:38
Medlem
Citat:
Nej, jag attackerar dej eftersom du sprider falsk information. Och du är för fan farlig. Du stödjer ett styre som begår folkmord och det gör du dessutom genom att komma med lögner. Det du presenterar är siffror från andra influensasäsonger när det fanns NOLL, jag upprepar NOLL, restriktioner i landet. I år har för första gången i svensk historia satts upp massvis med restriktioner. Hur i hela helvete tror du det hade slutat om man inte hade haft dessa restriktioner? Det hade dött ett par hundra mer? Eller vad tror du? 500 mer bara? 800? Vem fan bryr sig liksom. Eller hur? Vi har inga bevis, eller hur? Men man ska verkligen vara blåst i huvudet om man inte fattar att det hade dött väldigt många fler om restriktionerna hade varit likt dem man hade 2019, 2018 osv. Så, va i helvete pratar du om influensa för? Det vet för fan även barn att detta är en pandemi. Gå tillbaka under din sten nu.
Lugna ner dig lite, du beteder dig fan värre än en tjackad "arga snickaren" ...

För vanliga säsongsinfluensan finns vaccin samt endast 10-15% är mottaglig (pga immunitet). För corona finns som bekant inget vaccin därför krävs istället väl avvägda restriktioner. Even-Steven?
Citera
2020-06-15, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du verkar inte fatta alls. Vi har ett skydd för säsongsinfluensa som heter vaccin samt att många har ett grundskydd mot säsongsinfluensa. Vaccinet är dock inte särskilt effektivt, särskilt inte för äldre, och vissa år slår vaccinet fel. I övrigt ska skyddet innehålla basala hygienrutiner vid vård och omsorg, särskilt för äldre och sköra. När vaccinet slog fel och var sämre dog över 3000 fler än under en mildare säsong. Är det svårt att förstå detta? För covid-19 finns inget vaccin och ingen har något tidigare skydd mot covid-19, då måste restriktioner till för att begränsa smittan. Skyddet förutsätter dock att det finns tillräckligt med personal, kompetens och hygienrutiner inom omsorgen. Det finns inte i Sverige. Det har nedmonterats.

Resultat: överdödligheten blir över 5000 under covid-19 epidemin. Motsvarande överdödlighet under 2017-2018 influensasäsong var 3000.

Frågor på det?

Frågor till vem? Till dej? Nej tack, du är för dum för att diskutera med. Förutom att vara dum är du helt fyrkantig och vägra accepterar sanningen som är framför ögonen på alla förutom falska människor som du. Dina idiotiska argument håller ingenstans. Alla vet att Sverige har klarats sej sämst i världen, men du sitter här och fortsätter försvara ett styre som har gått emot dej och dina egna landsmän. Alla vet att problemet inte var personal, kompetens och blablabla som du upprepar som ett mantra. Utan problemet har varit ett katastrofalt val som har bara sett till att låta smittan fortsätta sprida sig.
Så nej, jag har inga frågor till en tölp som du.
Citera
2020-06-15, 22:45
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Arbetslösheten ökar i Sverige idag på grund av covid. Enligt ekonomifakta är 25 % av ungdomar mellan 18-25 arbetslösa. Sverige har EUs tredje högsta ungdomsarbetslöshet. Den totala arbetslösheten ligger på 8 procent. Arbetsförmedlingen räknar med att arbetslösheten kan gå upp till 16 procent i september. Många förlorar jobben idag även utan lockdown.

För att tydliggöra: jag tycker inte att Sverige bör införa lockdown nu. Det är för sent. Däremot borde Sverige ha infört lockdown i februari för att minska smittningstaken och öppna upp som många länder har gjort nu i juni.

OK. Inte säkert på att ovan är så relevant eller stöder din argumentation, men enligt vad du sade förut så är det ju bra för hälsan med arbetslöshet (och lägre levnadsstandard) så då är det väl rena medicinen om fler tappar jobb och intäkter och inte har råd att äta bra?
Citera
2020-06-15, 22:46
Medlem
Coronavirus immunity – who has it? Scientists still not sure, even as lockdowns are eased worldwide
Emerging evidence on coronavirus immunity described by Dr Anthony Fauci as ‘confusing’, ‘perplexing’ and ‘a bit unusual’
Scientists think Covid-19 infection creates antibodies against reinfection, but don’t know if their level and potency are same for mild and severe infections
Källa:
https://www.scmp.com/lifestyle/health-wellness/article/3089095/coronavirus-immunity-who-has-it-scientists-still-not-sure

Väldigt intressant om immunitet. Korta svaret är att forskarna ännu inte vet om immuna, vilken nivå man måste upp i, hur länge?

Speciellt intressant för oss svenskar som smittats ner och nu inte vet om vi är immuna eller ej. Antikropparna säger att vi har haft det. Men inte hur mycket antikroppar vi har.

Konstigt med Sveriges strategi...att våra myndigheter och vår regering låter smittan brisera genom hela samhället vind för våg – utan att veta!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in