2020-06-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Gick han inte ur L också?
Ska han starta ett nytt parti?

Hur som helst kan han inte varit omedveten om att hans tweet kunde leda till en storm!
(oavsett om den faktiskt inte är allvarlig om man byter ut svart mot något annat).

Är det något större landsomfattande experiment han har på gång eller vill han bara vara ledig ett tag?

Han gick med i medborglig samling
Citera
2020-06-15, 21:25
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Det komiska i det hela är ju att Biancas musikaliska talang är 0,00000. Alexnder är begåvad musikaliskt. Juryn behåller en talanglös nolla men sparkar talangen som verkligen förstår vad talang är.
Det var det engelska produktionsbolaget som krävde att han sparkades för att tv4 skulle få fortsätta med programkonceptet.
Citera
2020-06-15, 21:52
Medlem
Fridfullts avatar
Jag skulle satsa mina pengar på att han har en YouTube-kanal på gång. Efter att han fick sparken av TV4 sade han bland annat följande till Aftonbladet:
Citat:
– De är vana att jag är kontroversiell och jag vill ha en god relation med TV4, vi skiljs åt som vänner. Men tv och Youtube är två olika saker och jag har valt medium nu.

(...)

Den här tweeten är ingenting mot vad jag kommer att ställa till med i höst.

Han kommer nog att axla den roll Jordan B Peterson, Ben Shapiro, Dave Rubin med flera har i Nordamerika. Antingen att han sitter ensam och kommenterar samhällsutvecklingen eller att han bjuder in gäster till programmet.
Citera
2020-06-15, 21:52
Medlem
Gemenis avatar
Talang var bra i början men nu är det sjukt urvattnad... Så han lämnar båten innan han blir allt för mycket förknippad med talang. Smart karl!
Citera
2020-06-15, 22:00
Medlem
Nej det är så pass enkelt att TV4 har skyddat Bard under lång tid för att man bedömt att han varit profitabel med sitt kändisskap och färgstarka personlighet. Men nu blev det ohållbart i och med att Bianca Ingrosso, Sveriges kanske hetaste kändis, gav TV4 ett ultimatum. De fick välja mellan henne och Bard. Valet blev enkelt. För att varken Bianca eller TV4 ska bli det svarta fåret får produktionsbolaget stå för skulden, som varken hörs eller syns vanligtvis. För att TV4 ska minimera skadeverkningarna med Bard pratade de med honom på ett sätt som gjorde att han fortfarande kände sig respekterad och ’edgy’ men framhöll att det är just dessa saker han bör hålla på med. TV4 vill inte vara fiende till någon om det går att undvika. Lite förvånande, med Bards IQ, verkar detta resonemang inte vara så uppenbart för honom utan han gick på produktionsbolaget i full fart.
Citera
2020-06-15, 22:00
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillekrok
Bard själv hävdar att beslutet ”växt fram under de senaste tre månaderna” och hade inget att göra med ”vad som hände i dag”.

Vad har mannen i kikaren? Twitterinlägget gjordes runt kl 10 på förmiddagen en lördag, och även om Alexander bard säkert precis kan ha kommit hem ordentligt påverkad från ett hemligt slogsrejv och råkade slinta med fingrarna som man kan råka göra i det tillståndet så tvivlar jag på att så var fallet. Inlägget kommer dessutom två veckor efter att kravallerna i USA har börjat så han har haft gott om tid att strategera sin position i frågan.
Han har garanterat varit medveten om riskerna och är nog tillräckligt känslig för att förstå att det här var över gränsen. Många har spekulerat i att tv4s kontraktsbrott med honom kommer ge honom rätt till en stor summa pengar. Men han är ju ganska flush så tvekar på om pengarna är mer än en bonus.

Jag tror han gjorde ett medvetet val att få sparken från tv 4 för att hans kommande projekt inte är gångbart med att vara anställd hos dem. Frågan är bara vad det kommande projektet kommer vara. Vad är planen?

Han är ju oerhört smart och det han skrev, skrev han troligtvis för att han förstod att dumma personer som inte kan tänka själva skulle rasa över det.

Se det som ett socialt experiment på flockmentaliteten som läser allt bokstavligen utan att tänka på vad han faktiskt säger.

Det var egentligen bara hans sätt att visa hur idiotiskt världen är just nu, där många inte kan tänka själv utan hellre tänder facklor och skriker slagord.

Han använder exakt samma retorik när han dissar Bianca och skriver att hon är en hora. Han menar ju inte att hon tar betalt för att få knulla eller är en smutsig prostituerad, utan menar att hon gör och säger mycket för att de gynnar henne ekonomiskt.

Med dessa två tweets så visar han att ”den stora pöbeln” är idioter och att folk fokuserar på orden, istället för att gå djupare och förstå innebörden.

Anledningen till att han skriver dessa två tweets är nog sprungen ur en frustration över att folk generellt helt enkelt är simpla idiotier som inte kan tänka ett steg längre.

Jag förstår honom till 100%.
Citera
2020-06-15, 22:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Bard var klockren i "Idol" eftersom han är ett tungt namn i musikbranchen och översittarattityd snarast är ett plus i det sammanhanget.

När han sen kom tillbaka till fyran var det i "Talang". Inte alls lika lämplig roll för honom. Har sett flera avsnitt, det var stor dissonans mellan Bard och de övriga jurymedlemmarna. Kombinationen Bard/små nervösa barn/miljonpublik har varit fel hela tiden, man kan verkligen fråga sig varför han kört detta jobb i hela tre år. Under tiden har han flera gånger varit gäst hos TV4 nyhetsmorgon som "digital visionär" "framtidsorakel" roll som han verkar trivas mycket bättre med - men dessa interjuer ger förstås inga pengar att tala om. Min gissning är att Bard tvingat sig igenom "Talang" för pengarnas skull och samtidigt ha en naturlig ingång till TV4 Nyhetsmorgon. Det kan nog vara sant att han ändå skulle sluta efter tre säsonger i juryn - det är sällan någon fortsätter längre tid än så.

När det gäller Bards nu pågående haveri tror jag att det till stora delar är impulsstyrt och utanför Bards viljekontroll. Den här våren med allt kaos i USA i synnerhet (Corona, Trumps agg mot journalism och vetenskap, Floyd, BLM) är raketbränsle för Bards lust att få höras. Han har helt enkelt inte kunnat bärga sig.

Följer man hans flöden noga ser man även att han försöker lappa igen och skyla över. Egentligen är Bard ett tydligt exempel på den PK som han samtidigt förfäktar.

Exempelvis kände han sig tvungen att duplicera sitt ökända tweet om black lives i kopior som matchar övriga hudfärger och i en DN-intervju uppgav han att han kommer från en "blandfamilj" och t.ex har en brorsdotter som är svart. Detta är ren osanning.

Påminner lite grand om hur jämställdhetsminister Jens Orback berättade om en släkting som levde tullsammans med en häst.

Idag har Bard dessutom bedyrat på twitter att han absolut inte har någon dispyt med TV4 enbart med produktionbolaget. Han verkar ha tagit bort de tweets där han spydde mest galla över dem under helgen.

Alexander Bard lider av hybris och har svårt att kontroller sig själv. Väldigt svårt att sia om vilka medier och forum han kommer verka i framgent. Tror dock han kommer förbli i Sverige rent fysiskt. Han känns väldigt Södermalm trots allt. Ingen annanstans kan han få så mycket effekt av några tweets. Tror uppmärksamheten är mycket viktigare för honom än att påverka politiken.

Tack för en bra tråd.

Tack för beskrivningen, jag ser aldrig på linjär TV så jag trodde det program han jobbade med var Idol, jag blandade ihop programmen. I Idol så skall en person alltid spela hans roll i olika länders versioner, den lite elaka typen, så jag undrade vem de skulle ersätta honom med. Men Talang vet jag inte ens vad det är så de kanske inte har samma rollkaraktärer som skall fyllas.
Citera
2020-06-15, 22:01
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Jag skulle satsa mina pengar på att han har en YouTube-kanal på gång. Efter att han fick sparken av TV4 sade han bland annat följande till Aftonbladet:

Han kommer nog att axla den roll Jordan B Peterson, Ben Shapiro, Dave Rubin med flera har i Nordamerika. Antingen att han sitter ensam och kommenterar samhällsutvecklingen eller att han bjuder in gäster till programmet.
Något åt det här hållet, men han kommer inte göra ett program med sig själv som programledare. Bard är ingen ledare. Vad han behöver är någon med fötterna på jorden och skinn på näsan som kan opponera sig mot honom så han tvingas göra sig tydligt förstådd samt överrösta och lugna honom när han börjar skrika och bli oregerlig. Jag tror bard har mycket att tillföra men han hålls tillbaka av sin egen förkärlek att överrösta, härskarteknika, gå off topic. Än så länge har ingen varit man nog att tämja honom, men en dag kommer mannen med stort M dyka upp. Mannen som förstår bards styrkor och svagheter och kan skapa konkret och vettigt content av Bards vildhjärna. Det kommer bli ett gyllene samarbete som utvinner all Bards visdom.
Senast redigerad av krillekrok 2020-06-15 kl. 22:07.
Citera
2020-06-15, 22:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Han är ju oerhört smart och det han skrev, skrev han troligtvis för att han förstod att dumma personer som inte kan tänka själva skulle rasa över det.

Se det som ett socialt experiment på flockmentaliteten som läser allt bokstavligen utan att tänka på vad han faktiskt säger.

Det var egentligen bara hans sätt att visa hur idiotiskt världen är just nu, där många inte kan tänka själv utan hellre tänder facklor och skriker slagord.

Han använder exakt samma retorik när han dissar Bianca och skriver att hon är en hora. Han menar ju inte att hon tar betalt för att få knulla eller är en smutsig prostituerad, utan menar att hon gör och säger mycket för att de gynnar henne ekonomiskt.

Med dessa två tweets så visar han att ”den stora pöbeln” är idioter och att folk fokuserar på orden, istället för att gå djupare och förstå innebörden.

Anledningen till att han skriver dessa två tweets är nog sprungen ur en frustration över att folk generellt helt enkelt är simpla idiotier som inte kan tänka ett steg längre.

Jag förstår honom till 100%.
Korrekt analys. En del verkar tro att Bard skriver att Bianca är en hora ungefär som att Paolo köpte sex, att det var en brist i deras person, att de inte kan stå för det och att de ångrar sig.

Tvärtom tror jag att Bards tweets är högst avsiktligt formulerade och ger uttryck för att han är trött på skiten helt enkelt. Igen. Han har ju en historia av att "tröttna" och såga någon längs fotknölarna.

Bard kommer tillbaks. Jag får känslan av att han har tankar på politiskt engagemang. Jag skulle tro att han leker med tanken.
Citera
2020-06-15, 22:05
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Bard var klockren i "Idol" eftersom han är ett tungt namn i musikbranchen och översittarattityd snarast är ett plus i det sammanhanget.

När han sen kom tillbaka till fyran var det i "Talang". Inte alls lika lämplig roll för honom. Har sett flera avsnitt, det var stor dissonans mellan Bard och de övriga jurymedlemmarna. Kombinationen Bard/små nervösa barn/miljonpublik har varit fel hela tiden, man kan verkligen fråga sig varför han kört detta jobb i hela tre år. Under tiden har han flera gånger varit gäst hos TV4 nyhetsmorgon som "digital visionär" "framtidsorakel" roll som han verkar trivas mycket bättre med - men dessa interjuer ger förstås inga pengar att tala om. Min gissning är att Bard tvingat sig igenom "Talang" för pengarnas skull och samtidigt ha en naturlig ingång till TV4 Nyhetsmorgon. Det kan nog vara sant att han ändå skulle sluta efter tre säsonger i juryn - det är sällan någon fortsätter längre tid än så.

När det gäller Bards nu pågående haveri tror jag att det till stora delar är impulsstyrt och utanför Bards viljekontroll. Den här våren med allt kaos i USA i synnerhet (Corona, Trumps agg mot journalism och vetenskap, Floyd, BLM) är raketbränsle för Bards lust att få höras. Han har helt enkelt inte kunnat bärga sig.

Följer man hans flöden noga ser man även att han försöker lappa igen och skyla över. Egentligen är Bard ett tydligt exempel på den PK som han samtidigt förfäktar.

Exempelvis kände han sig tvungen att duplicera sitt ökända tweet om black lives i kopior som matchar övriga hudfärger och i en DN-intervju uppgav han att han kommer från en "blandfamilj" och t.ex har en brorsdotter som är svart. Detta är ren osanning.

Påminner lite grand om hur jämställdhetsminister Jens Orback berättade om en släkting som levde tullsammans med en häst.

Idag har Bard dessutom bedyrat på twitter att han absolut inte har någon dispyt med TV4 enbart med produktionbolaget. Han verkar ha tagit bort de tweets där han spydde mest galla över dem under helgen.

Alexander Bard lider av hybris och har svårt att kontroller sig själv. Väldigt svårt att sia om vilka medier och forum han kommer verka i framgent. Tror dock han kommer förbli i Sverige rent fysiskt. Han känns väldigt Södermalm trots allt. Ingen annanstans kan han få så mycket effekt av några tweets. Tror uppmärksamheten är mycket viktigare för honom än att påverka politiken.

Tack för en bra tråd.

Freemantle äger såväl Idol som ”Talang”. Konceptet bygger bland annat på en jurymedlem som är ”otrevlig” och som tittarna älskar att hata. Började, som en slump tror jag, med Nasty Nigel i Popidol och sedan har ofta Simon Cowell personifierat rollen i UK, USA o s v.
Bard har haft rollen här, och passat bra i den och skött den väl. En Talangjury utan Bard (och bara Ingrosso, LaGayla och en högst obekväm Batra med fortsatt dåliga manus hamnar snart på 7:an).

A Bard har nog näst intill ett behov att provocera, kanske för att på så sätt distansera sig och visa att han är smartare än populasen som han inte vill beblanda sig med? Det har han ju gjort titt som tätt sedan Barbie på 80-talet.

Med intäkter från såväl musiken som från travet så klarar han sig säkert bra oavsett vad som nu händer. Men på ett personligt plan så kan det kanske bli lite jobbigare då han har ett behov att få höras och i o m detta så försvinner en del av hans scener och han tas på mindre allvar av den allmänhet han vill provocera och upplysa.
Senast redigerad av Richard-III 2020-06-15 kl. 22:06. Anledning: Stavn
Citera
2020-06-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZätaGustav
Men han har inga intäkter. Någon miljon i en bolaget visserligen men knappast något team.
Möjligen har han någon form av nederländskt holdingbolag (typ) men med tanke på den rätt påvra bostaden tror jag att karln är rätt black.

???

Ta och googla på herr Bard så får du se att karln är stadd vid kassa. Den musik han skrivit ger honom bara en spottstyver i jämförelse med vad hans litteratur inbringar åt honom. Worldwide.
Citera
2020-06-15, 22:45
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
???

Ta och googla på herr Bard så får du se att karln är stadd vid kassa. Den musik han skrivit ger honom bara en spottstyver i jämförelse med vad hans litteratur inbringar åt honom. Worldwide.
Han säger själv att det är företagsförekäsningarna han drar om mest på, runt 50k per gig tror jag. Så nog är han stadd i kassan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in