Citat:
Ursprungligen postat av
krillekrok
Bard själv hävdar att beslutet ”växt fram under de senaste tre månaderna” och hade inget att göra med ”vad som hände i dag”.
Vad har mannen i kikaren? Twitterinlägget gjordes runt kl 10 på förmiddagen en lördag, och även om Alexander bard säkert precis kan ha kommit hem ordentligt påverkad från ett hemligt slogsrejv och råkade slinta med fingrarna som man kan råka göra i det tillståndet så tvivlar jag på att så var fallet. Inlägget kommer dessutom två veckor efter att kravallerna i USA har börjat så han har haft gott om tid att strategera sin position i frågan.
Han har garanterat varit medveten om riskerna och är nog tillräckligt känslig för att förstå att det här var över gränsen. Många har spekulerat i att tv4s kontraktsbrott med honom kommer ge honom rätt till en stor summa pengar. Men han är ju ganska flush så tvekar på om pengarna är mer än en bonus.
Jag tror han gjorde ett medvetet val att få sparken från tv 4 för att hans kommande projekt inte är gångbart med att vara anställd hos dem. Frågan är bara vad det kommande projektet kommer vara. Vad är planen?
Han är ju oerhört smart och det han skrev, skrev han troligtvis för att han förstod att dumma personer som inte kan tänka själva skulle rasa över det.
Se det som ett socialt experiment på flockmentaliteten som läser allt bokstavligen utan att tänka på vad han faktiskt säger.
Det var egentligen bara hans sätt att visa hur idiotiskt världen är just nu, där många inte kan tänka själv utan hellre tänder facklor och skriker slagord.
Han använder exakt samma retorik när han dissar Bianca och skriver att hon är en hora. Han menar ju inte att hon tar betalt för att få knulla eller är en smutsig prostituerad, utan menar att hon gör och säger mycket för att de gynnar henne ekonomiskt.
Med dessa två tweets så visar han att ”den stora pöbeln” är idioter och att folk fokuserar på orden, istället för att gå djupare och förstå innebörden.
Anledningen till att han skriver dessa två tweets är nog sprungen ur en frustration över att folk generellt helt enkelt är simpla idiotier som inte kan tänka ett steg längre.
Jag förstår honom till 100%.