2020-06-15, 17:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns pro bono-fall, och där kommer agendan in. Kan inte minnas något på rak arm dock.
I Sverige?
Citera
2020-06-15, 17:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har alltid haft stor respekt för Sonny Björk men efter detta spektakel så känns det som att det snart är tid för honom att göra något annat. Precis som GW.

Sonny Björk har blivit en arg och långsint gubbe som sedan länge ägnat sig åt att bråka med och kritisera NFC.

Och som idag mest troligen tog chansen att ännu en gång få kasta skit på..NFC.

2017:
”Nationellt forensiskt centrum ägnar sig åt subjektiv bevisvärdering som stärker åklagarens gärningsbeskrivning, hävdar advokat Johan Eriksson och en tidigare kriminaltekniker. NFC tillbakavisar kritiken.”

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2017/nr-1-2017-argang-83/skarp-kritik-mot-nfcs-resultatvardering/

Suck, Sonny..detta osar väldigt mycket personlig vendetta.

Jag hoppas att domaren och åtminstone nån av nämndemännen är insatta i hans NFC-gräl

Ja nog verkar det vara en personlig Vendetta mellan Sonny Björk och NFC. Till hans förtret ville man inte ha kvar honom som anställd efter hans pensionering (alltså inte tillräckligt iaf att han blev tillfrågad om att stanna) så år 2012 gick han i pension och arbetar som konsult.

Därtill omorganiserades SKL ( se länk nedan) till vad det är i dag, NFC och det gjordes år 2015 och Sonny fick inte vara med och bestämma vilket troligtvis retar honom personligen.

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2015/Nr-9-2015-argang-81/Sa-blev-SKL-till-NFC-Mycket-aterstar-att-losas/
Citera
2020-06-15, 17:43
Medlem
Sonny,den gamle räven.. Ingen nådig kritik mot Fd "kollegor" . Bara för att man byter namn från SKL till NFC så blir ju inte arbetssättet annorlunda för det..
Vet att kan jobbade mkt med Malexander fallet ,där han hade till uppgift att räkna ut kulornas riktning in i polis bilen bla.
Citera
2020-06-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja nog verkar det vara en personlig Vendetta mellan Sonny Björk och NFC. Till hans förtret ville man inte ha kvar honom som anställd efter hans pensionering (alltså inte tillräckligt iaf att han blev tillfrågad om att stanna) så år 2012 gick han i pension och arbetar som konsult.

Därtill omorganiserades SKL ( se länk nedan) till vad det är i dag, NFC och det gjordes år 2015 och Sonny fick inte vara med och bestämma vilket troligtvis retar honom personligen.

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2015/Nr-9-2015-argang-81/Sa-blev-SKL-till-NFC-Mycket-aterstar-att-losas/
Och nu låter han sin personliga vendetta gå ut över en styckmördad 17-åring och hennes anhöriga? Inte så fräscht...
Citera
2020-06-15, 17:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Och nu låter han sin personliga vendetta gå ut över en styckmördad 17-åring och hennes anhöriga? Inte så fräscht...

Njae - han får ju betalt som sagt var för det, så vare sig det är fräscht eller inte - så njuter han nog.
Trots hans försök idag så tycker jag inte han gick ut genom dörren med flaggan i topp, det gjorde däremot åklagaren med sina sista frågor till Sonny Björk
Citera
2020-06-15, 18:02
Avslutad
Om Sonny Björk med sina lögner och egna åsikter skapar tvivel hos rätten ger jag upp totalt all hopp om rättvisa i vårt land. Isåfall kan man lika gärna komma undan med allt så länge man inte blev tagen på bar gärning eller att hela händelseförloppet filmandes. Hoppas rätten förstår som vilken annan människa som helst att T mördare Wilma
Citera
2020-06-15, 18:14
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Troligtvis i handkontrollen till tvspelet

Jeg er kommet lidt bagud i tråden tyvär...
Dom batterier, kan de komme fra den maskine som Ahmed evt har brugt til at barbere håret af hovedet?
Min tanke er at det kan være svært at pakke et hoved ind i alufolie om det hoved har langt hår?
Citera
2020-06-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Sid pdf 119, org 108
Ser konstigare ut än jag trodde. Han köpte 2 biljetter, båda i terminal, en från Västtågen i Skövde och en annan i Eurokiosk i Uddevalla !
Kortnummer
Kundnummer
Datum, tid Belopp Bankomat/Butik Ort Köpmiljö Gdkt/nekat
2019-11-14 19:14 103.00 VASTTAGEN SKOVDE Köp i terminalGodkänd
2019-11-14 18:48 30.00 DIREKTEN EUROKIOSK UDDEVALLAKöp i terminalGodkänd
2019-11-14 14:30 56.00 16286 - Netto Uddevall UDDEVALLAKöp i terminalGodkänd
Kl 14.30 var det cigaretter om jag minns rätt. Kortköp via terminal.
kl 18.48 köpte han något som han blippade (ingen pin-kod). Kanske en dricka för 30 kr. Kortköp, terminal.
Kl 19.14 köpte han en biljett på tåget (krotköp via terminal)
Citera
2020-06-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilly
Om Sonny Björk med sina lögner och egna åsikter skapar tvivel hos rätten ger jag upp totalt all hopp om rättvisa i vårt land. Isåfall kan man lika gärna komma undan med allt så länge man inte blev tagen på bar gärning eller att hela händelseförloppet filmandes. Hoppas rätten förstår som vilken annan människa som helst att T mördare Wilma
Gud vad jag håller med dig! Man friar hellre än fäller dock. Finns rimligt tvivel så åker han inte dit för mord. Fruktansvärt.
Citera
2020-06-15, 18:39
Medlem
Hur stor är risken att han frikänns för mord? Han kommer iaf garanterat fällas för brott mot griftefrid, men det lär ju inte bli högt straff för det.
Citera
2020-06-15, 18:54
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Njae - han får ju betalt som sagt var för det, så vare sig det är fräscht eller inte - så njuter han nog.
Trots hans försök idag så tycker jag inte han gick ut genom dörren med flaggan i topp, det gjorde däremot åklagaren med sina sista frågor till Sonny Björk
Nej och det blev rea på arbetstimmarna😆
Citera
2020-06-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilly

Vad har han ljugit om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in