2020-06-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det kan och det kan. Har möjligen Sonny dansat can-can ?

Vi blir ständigt informerade om att Sonny Björk minsann 1988 - 2012 var ansvarig för de kriminaltekniska undersökningarna i utredningen om mordet på Olof Palme. Sonny är säkerligen duktig, så duktig att trots att miljoner pumpades in i Palmeutredningen så blev fallet ändå inte löst.

Med detta sagt så kanske inte Sonny Björk är så duktig och kunnig som han vill framstå sig själv att vara ?

Det är ju inte speciellt relevant att ta Palme-utredningen som exempel, eftersom det inte finns en enda polis, åklagare, kriminaltekniker eller forensiker i hela Sverige som lyckats med det fallet :-)

Jag tror inte ett ögonblick på vad han säger - Och alla som har mer än en hjärncell förstår att advokaten åberopat honom, för att hans analys/slutsats är att brister finns (hade hans analys/slutsats varit att den kriminaltekniska undersökningen är top notch, hade Sonny Björk varit hemma i Stockholm just nu). Men eftersom jag kan hålla två saker i huvudet samtidigt, så kan jag säga att detta är en erkänt kompetent person. Han finns ofta med som föreläsare på seminarium och utbildningar i ämnet och varit involverad i i stort sett alla stora mordmål i Sverige.

Så nu släpper vi detta och hoppas/tror att rätten går på åklagarens expertvittnen :-)
Citera
2020-06-15, 16:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det har aldrig gått snett i översättningen, det har gått snett i förståelseförmågan hos läsarna.

Kan bara tala för mig personligen, men i och med att det står

"En avliden kropp behöver ligga på platsen ca 15-20 minuter för att hunden efteråt ska kunna känna doften av lik. Har hon legat där kortare tid blir det ingen hundmarkering" på sida 283 så trodde jag det var det som gällde med tyska hundarna
Citera
2020-06-15, 16:13
Medlem
Parasolltrolls avatar

OBJEKTIV???

"- Varför ville du inte höras som vittne i det här ärendet? säger åklagare Jim Westerberg.
- Det blir ju lite fel. Jag ska ju biträda försvaret. Det är försvaret som styr mig och jag rådgjorde med försvaret och advokaterna rådde mig att inte ställa upp på förhör i och med att de inte fick höra kriminalteknikerna, säger Sonny Björk.
- Har du tagit betalt för det här utlåtandet?
- (skrattar) finns det någon som jobbat gratis i den här förundersökningen?
. Jag tycker du ska hålla dig till min fråga.
- Jag tycker det är en oförskämd fråga. Jag har lagt ner mellan 40 och 50 timmar på det här, jag kommer debitera för tio timmar. 10.000 kr plus moms, säger Sonny Björk.
Frida Grönholm, P4 Väst"
Citera
2020-06-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Nopp..

Vuxen: Från 20 år

Ungdom: 7 till 19 år

Barn: Barn som är 0-6 år reser gratis i sällskap med vuxen/ungdom.
Reste han med SJ så är barn/ungdom upp till 25 år enligt hemsidan (sj.se) som jag kikar på.

Edit: Så här säger tågvärden: Killen var ung. Han var inte stor. Men Marianne såg honom bara sittande. Han ville köpa en ungdomsbiljett, för de som är under 20 år. Marianne ifrågasatte inte ungdomsbiljett.

Så då undrar jag lite varför det står 25 år som ungdom om man bokar på SJ, medan hon skriver för "dem som är under 20 år".
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-15 kl. 16:19. Anledning: Edit
Citera
2020-06-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Reste han med SJ så är barn/ungdom upp till 25 år enligt hemsidan (sj.se) som jag kikar på.

Det är inte SJ som kör tågen från Uddevalla till Göteborg, det är västtågen.
Citera
2020-06-15, 16:20
Medlem
Citat:
Kollade fup..och dubbelkollade tidtabellen Västtrafik är det som kör sträckan 19,07 men det har ingen större betydelse..
han kan så sätt hävda ful-åkning. ( dock har han absolut åkt enbart för att få det att se ut som det är W som åkt..enligt mig ska tilläggas)
Citera
2020-06-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondBelief
Det är inte SJ som kör tågen från Uddevalla till Göteborg.
Ok. Man KAN boka via sj.se men kan ju vara andra aktörer, som du säger. Tack för klargörandet!
Citera
Medlem
Citat:

Edit: Så här säger tågvärden: Killen var ung. Han var inte stor. Men Marianne såg honom bara sittande. Han ville köpa en ungdomsbiljett, för de som är under 20 år. Marianne ifrågasatte inte ungdomsbiljett.

Så då undrar jag lite varför det står 25 år som ungdom om man bokar på SJ, medan hon skriver för "dem som är under 20 år".
För han åkte med Västtrafik!
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Sid pdf 119, org 108
Ser konstigare ut än jag trodde. Han köpte 2 biljetter, båda i terminal, en från Västtågen i Skövde och en annan i Eurokiosk i Uddevalla !
Kortnummer
Kundnummer
Datum, tid Belopp Bankomat/Butik Ort Köpmiljö Gdkt/nekat
2019-11-14 19:14 103.00 VASTTAGEN SKOVDE Köp i terminalGodkänd
2019-11-14 18:48 30.00 DIREKTEN EUROKIOSK UDDEVALLAKöp i terminalGodkänd
2019-11-14 14:30 56.00 16286 - Netto Uddevall UDDEVALLAKöp i terminalGodkänd
Citera
2020-06-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeyondBelief
Det är inte SJ som kör tågen från Uddevalla till Göteborg, det är västtågen.
Rätt & fel.. sj kör även de fast inte lika ofta! resan 19.07 var dock västtrafik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
För han åkte med Västtrafik!
Jag har förstått det nu :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll

OBJEKTIV???

"- Varför ville du inte höras som vittne i det här ärendet? säger åklagare Jim Westerberg.
- Det blir ju lite fel. Jag ska ju biträda försvaret. Det är försvaret som styr mig och jag rådgjorde med försvaret och advokaterna rådde mig att inte ställa upp på förhör i och med att de inte fick höra kriminalteknikerna, säger Sonny Björk.
- Har du tagit betalt för det här utlåtandet?
- (skrattar) finns det någon som jobbat gratis i den här förundersökningen?
. Jag tycker du ska hålla dig till min fråga.
- Jag tycker det är en oförskämd fråga. Jag har lagt ner mellan 40 och 50 timmar på det här, jag kommer debitera för tio timmar. 10.000 kr plus moms, säger Sonny Björk.
Frida Grönholm, P4 Väst"
10.000kr plus moms för och få fram detta svammel då, var ju bara svammel, gissningar och spekulationer från Sonny Björks sida.
Han var mera subjektiv än objektiv 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in