2020-06-15, 15:48
Medlem
eternussermos avatar
Strömbergsson avstängd på Torsdag Sirius ÖFK

Domarbasen: Kommer inte döma förrän det är utrett https://www.aftonbladet.se/a/70WQjV
Citera
2020-06-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Aiesh får gärna sluta stanna så fort han får bollen. Han stannar alltid upp och börjar finta. Som en 10-åring som spelar FIFA typ.

Jag tror det där delvis handlar om att få ett övertag på sin motståndare, alltså att när han och ytterbacken går från typ stillastående till att han kör så hänger dom inte med och således vinner han då duellen, explosiviteten de första metrarna. Sedan behöver han ju inte göra så jämnt såklart. Det han behöver jobba med är tajming och även ibland beslutsfattandet.
Citera
2020-06-15, 16:00
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tror det där delvis handlar om att få ett övertag på sin motståndare, alltså att när han och ytterbacken går från typ stillastående till att han kör så hänger dom inte med och således vinner han då duellen. Sedan behöver han ju inte göra så jämnt såklart. Det han behöver jobba med är tajming och även ibland beslutsfattandet.

Jo alltså jag fattar ju varför han gör det. Bara det att det nästan aldrig funkar eller tar för lång tid och stannar av hela anfallet.
Som du säger, tajming och beslutsfattande behöver han jobba på. Och att kanske lägga till något nytt i sin repertoar.
Citera
2020-06-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fast Tankovic och Kacaniklic har väl alltid lirat på dessa positioner? Så det var mest en acklimatiseringfråga till ligan och inte ett positionsbyte.

Kan tänka mig att det nog absolut är att de får anpassa sig också till Hammarbys spel som såklart har sina egna direktiv. Tror nog Paulinho spelat anfallare förr också, men som sagt kanske inte på det sättet han förväntas göra nu. Jag menar inte att det är en garant för framgång bara för att andra som hade det svårt i början lyckades än, men man ska ju som sagt inte räkna bort bevisat kompetenta spelare för fort. (inte för att jag menar att du gjorde det men).
Citera
2020-06-15, 16:02
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Strömbergsson avstängd på Torsdag Sirius ÖFK

Domarbasen: Kommer inte döma förrän det är utrett https://www.aftonbladet.se/a/70WQjV

Han har redan förklarat vad han sa och vad han menade. Bara Ali Keita som är för efterbliven för att fatta. Patetiskt
Citera
2020-06-15, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Kan tänka mig att det nog absolut är att de får anpassa sig också till Hammarbys spel som såklart har sina egna direktiv. Tror nog Paulinho spelat anfallare förr också, men som sagt kanske inte på det sättet han förväntas göra nu. Jag menar inte att det är en garant för framgång bara för att andra som hade det svårt i början lyckades än, men man ska ju som sagt inte räkna bort bevisat kompetenta spelare för fort. (inte för att jag menar att du gjorde det men).

Nej precis man vet aldrig ifall man lyckas lösa det i Hammarby. I Häcken fick man inte rätt på det utan fann den "perfekta" rollen för honom till vänster istället. Men om Tankovic drar så lär det inte vara ett bekymmer då Paulinho går rakt in där.
Citera
2020-06-15, 16:14
Medlem
Citat:
Jo alltså jag fattar ju varför han gör det. Bara det att det nästan aldrig funkar eller tar för lång tid och stannar av hela anfallet.
Som du säger, tajming och beslutsfattande behöver han jobba på. Och att kanske lägga till något nytt i sin repertoar.

Jag skulle ju säga att det är effektivt, då han väldigt ofta vinner sin duell, och dessutom ofta tvingar fram kort på motståndare, vilket man sedan bör utnyttja genom att fortsätta köra mot den varnade spelaren, det är en taktisk resurs. Förra året tvingade han till och med fram byten tidigt i matcherna, både DIF och MFF fick ju byta vänsterback... så att en annan gubbe kunde hänga och slita i honom istället utan att riskera att åka ut, i år blir ju dock inte det riktigt lika värdefullt då vi har 5 byten.

Men som sagt, hans medspelare måste bli bättre på att tajma löpningar och han måste bli bättre på att tajma inspel och inlägg, då kan han utan problem göra säsonger likt 2018.
Citera
2020-06-15, 16:21
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag skulle ju säga att det är effektivt, då han väldigt ofta vinner sin duell, och dessutom ofta tvingar fram kort på motståndare, vilket man sedan bör utnyttja genom att fortsätta köra mot den varnade spelaren, det är en taktisk resurs. Förra året tvingade han till och med fram byten tidigt i matcherna, både DIF och MFF fick ju byta vänsterback... så att en annan gubbe kunde hänga och slita i honom istället utan att riskera att åka ut, i år blir ju dock inte riktigt det lika värdefullt då vi har 5 byten.

Men som sagt, hans medspelare måste bli bättre på att tajma löpningar och han måste bli bättre på att tajma inspel och inlägg, då kan han utan problem göra säsonger likt 2018.

Jo visst funkade det oftare när resten av laget funkade. Visst måste medspelarna göra sitt med, men tycker att han igår visade att han inte har jättemycket annat i sin repertoar.
Men ingen var särskilt bra igår.
Om resten av laget kan lyfta sig tills nästa match så gör han nog det med!
Citera
2020-06-15, 17:08
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Full fart är väl att ta i, när de markerar varandra i en straffsituation. Tihi född 2002 mot Besara som är 30 bäst?

Jag tror snarare att Besara lägger sig ganska lätt - trots/även om det är knuff, mer är en effekt av brist på tävlingssituationer i kroppen.

Visst kunde säkert domarn blåst, men han är välplanerad. Vi får väl släppa detta oeniga.

Ca 1 min in här
https://youtu.be/kxHChaAzKeY

Det är klart man kan komma i full fart mot någon som ursprungligen zonmarkerar på hörna.. Aja, bara att gå vidare som du säger. Gnagaren Åslund sammanfattade det hela bra efteråt när han skrev att fördröjandet av VAR i Sverige var något alla gnagare skulle vara tacksamma över igår.
Citera
2020-06-15, 17:14
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Han har redan förklarat vad han sa och vad han menade. Bara Ali Keita som är för efterbliven för att fatta. Patetiskt
Vad var förklaringen, för en som inte vet?
Citera
2020-06-15, 17:20
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vad var förklaringen, för en som inte vet?

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/keita-vittnar-om-rasistiskt-pahopp-fran-domare-ga-tillbaka-till-malet-sa-att-d/
Citera
2020-06-15, 17:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nja, det är nog du och Strömbergsson som är smått efterblivna presumtiva (i ditt fall, i Strömbergsson vet vi) bönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in