Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Jag tror att du syftar på mig. Jag skrev att KP ljuger om att SE kunnat bli häktad 1986, eftersom SE genom sin redogörelse för vad som hände på platsen har alibi. Det finns inte heller något som tyder på att han mördade OP. Folk verkar inte minnas att han var på platsen och då kan man ju tänka "Oj vad konstigt!", men när SE berättar vad som hände på platsen efter att GM flytt är det inte längre så konstigt. Folk la inte märke till honom, helt enkelt. När SE senare börjar lägga till saker kan man ju tänka "Oj vad konstigt!", eller inte.
Japp, jag syftade på dig,
Och det känns som att vi har kört det här spåret så långt som vi kommer nu. Vi tycker helt enkelt olika. Och det är väl OK?
Jag anser att OM de faktiskt hade utrett SE (nu vet inte vi idag exakt i vilken utsträckning blev utredd) så fanns det utan tvekan god grund till ett frihetsberövande. De plockade in "33-åringen" på lösare grunder.
Varför smyger du hela tiden in meningar som
"Det finns inte heller något som tyder på att han mördade OP."? Jag har inte sagt det. Jag har från första stund sagt att hans beteende är tillräckligt försvårande för att motivera djupare utredning och ett eventuellt frihetsberövande. Då hade vi med största sannolikhet vetat om han hade något med mordet eller inte att göra. Idag är allt vi har en rad försvårande indicier. Det håller inte för något alls.
Och som sagt, jag håller inte med om att det på något sätt är styrkt att han har bekräftat att var på plats efter GMs flykt. Tvärtom. Det mesta pekar på att merparten av hans berättelse är rena lögner.
Och ja, jag anser att det är ytterst försvårande att vi har en man som målar upp sig själv som hjälte och ska befunnit sig på brottsplatsen i 20 min när ingen annan (nästan ingen annan) bekräftar detta.