2020-06-12, 17:34
Medlem
Soterns avatar
Det jävla aset börjar synas mer och mer i media. Ska sommarprata bland annat. Försöker hon göra comeback? Trodde vi blivit av med kräket.
Citera
2020-06-12, 21:28
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är fascinerande att se hur Mona väcker så mycket avsky när hon visar sig i TV. Det är väl självklart att Mona ska få uttala sig när det handlar om mordet på Palme. Hon var ju hans arvtagerska. Jag tyckte det var intressant att höra hennes version.
Däremot har hon ju på egen hand kastat sin karriär i sjön. Tobleroneaffären kunde vi ha skrattat åt idag, men allt annat knas. Är ju galet. Nu får hon leva som fattigpensionär resten av livet. Hon klagar inte. Det hedrar henne. Tycker vi kan lämna hatet därhän nu. Hon kommer inte ens sitta som klassförälder för barnbarnen. Gillade aldrig henne, men nu har jag släppt henne. Hon kommer kanske dela ut något pris på någon gaygala eller så, men låt gå för det.
Har hon betalat sin skuld på 50 000 + ränta till Rikard Wolffs dödsbo? Annars kan hon nog glömma det. Jag vet inte hur kronofogden prioriterar sånt här, men Sahlins lån fanns med i bouppteckningen efter skådespelaren, som obetalt och helt oamorterat - självklart.
Citera
2020-06-12, 22:09
Medlem
Citat:
Enligt en post lite ovanför mig är hon skyldig kronis 1,3 mille och får då leva på 12,5 tusen i månaden tills det är betalt.

Kan hon gott ha.
Citera
2020-06-12, 23:28
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Sossarna är så illa tvungna att plocka fram en kvinna som nästa partiledare och statsministerkandidat, det är ett faktum. Eftersom återväxten i det där sorgliga partiet är väldigt dålig generellt och särdeles usel när det kommer till just kvinnor med socialdemokratiska värderingar och huvudet ordentligt påskruvat så kommer de rota fram vad de har i gömmorna - Monas klavertramp är i princip glömda nu, sossar har en väldigt förlåtande attityd mot sossar.

Vi får väl se, men Mona är av förståeliga skäl extremt illa omtyckt av Sossarnas vänsterfalang (under ledning av Suhonen, Greider etcetera) vilket ytterligare skulle komplicera en politisk återkomst. Jag tror det vore svårt för partiet att välja ännu en vit man till ordförande, men det innebär nog inte nödvändigtvis att det måste bli en kvinna - en invandrare (Shekarabi?) skulle också kunna fungera. Detta gäller inte minst om BLM-vansinnet håller i sig.
Citera
2020-06-12, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martikainen
Typiskt att kvinnor ska sättas dit hårdare, nu har hon varit tvungen att byta efternamn också, kan ni sluta jaga henne!!!!!

Vad har landsförrädaren bytt namn till?

Kvinnor får vanligtvis lindrigare straff. Nu är jag ju inte hundra på om du är troll eller ej men så är det iaf...
Citera
2020-06-13, 22:35
Medlem
Citat:
Enligt en post lite ovanför mig är hon skyldig kronis 1,3 mille och får då leva på 12,5 tusen i månaden tills det är betalt.

Ska man vara noga, vilket man självklart ska, är det inte Kronis hon är skyldig pengar.

Ska jag gissa tror jag hon har en mängd obetalda skatter, p-böter, gamla trafikavgifter kanske, och skrattretande nog sociala avgifter för Labbe?

Finns det några företag hon är skyldig pengar? Några privatpersoner?
Citera
2020-06-15, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Mona Sahlin, en äcklig kackerlacka. Väldigt träffande!

Även jag förundrades över att se hur varmt hon välkomnades att uttala sig om Palme på SVT. Samt hörde hon ska få Sommarprata på den allt mer äckliga radiokanalen P1.

Var tvungen att kolla upp detta, eftersom det lät så osannolikt, men jo: den seriekriminella Sahlin ska verkligen sommarprata. Otroligt. Mona är officiellt tillbaka. Kan inte Haga-mannen också få sommarprata? Jag skulle faktiskt hellre höra på honom än på Måna. Men kanske blir det lite storys från Hernandos (livvaktens) BDSM-rum? Förlåt om jag ger er otäcka bilder i huvudet.
Citera
2020-06-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Nej, kvinnor sätts verkligen inte dit hårdare.
Hon heter fortfarande sahlin enligt skatteverket. Skriven i skarpnäck.
Tvärt om så döms kvinnor lindrigare.
Källa. Domarbloggen på södertörns tingsrätt. De borde veta eftersom de dömmer
http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/doms-man-och-kvinnor-olika-i-tingsratter/
Citera
2020-06-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Pratar hon utrikiska eller är hon utelämnad till sitt vidriga södertugg á la Hoa-Hoa?

Om nu Löfven tänker lyfta in henne i partivärmen igen så hoppas jag att han skickar henne på en sminkkurs så vi slipper hennes svartsminkade goth-look med Roxette-frisyr. Då kan de passa på och skicka med Magdalena Andersson på samma kurs, hennes bleka bakfyllenuna skulle behöva färgläggas lite så hon inte ser så konstant sjösjuk ut.
Hennes engelska är väldigt begränsad. Tror t o m sämre än sven eric bucht som inte kan beställa en öl utan tolk.
Dessutom när hon läser engelsk text så är det stockholmska med engelska ord.
Citera
2020-06-15, 14:11
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Kan hon gott ha.

12.500 i månaden kan hon inte alls gott ha. Finns människor som enbart begått "brottet" att bli sjukpensionärer som måste klara sig på mindre. Varför skall en multikriminell som Mona få så mycket?
Citera
2020-06-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
Hon heter fortfarande sahlin enligt skatteverket. Skriven i skarpnäck.
Tvärt om så döms kvinnor lindrigare.
Källa. Domarbloggen på södertörns tingsrätt. De borde veta eftersom de dömmer
http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/doms-man-och-kvinnor-olika-i-tingsratter/

Mona Sahlin har väl haft skyddad identitet tidigare. Nu är hon - och Bo Sahlin, de verkar inte ha skilt sig; ryktades om att han var alkis - alltså skriven i Skarpnäck, i samma lägenhet (en hyresrätt med två rum) som en David Pena Cesped. Det är hennes ex-man, en chilenare, som hon har dottern Ann-Sofie med. Antingen är det tal om en skenfolkbokföring, eller så hyr ex-mannen ut tvårummaren till Måna och Bosse i andra hand. Det verkar inte så sannolikt att de bor där alla tre.
Senast redigerad av Charvet 2020-06-15 kl. 14:19.
Citera
2020-06-15, 14:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Hennes pension är säkert på 85-90k i månaden så hon borde väl vara skuldfri om tre år ungefär?

Men varifrån fick hon tre miljoner att låna ut till livvakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in