2020-06-12, 14:24
Medlem
Läste just detta om Mona Sahlin, tydligen var hon djupt skuldsatt i början av 2019. Hur skuldsatt är hon idag 2020 tro???

En värdig statsminister för S!

Citat:
I dag har Mona Sahlin en total skuld hos kronofogden på 1 345 604 kronor.

Skulden utgörs av en skatteskuld på 353 777 kronor, en skuld till Statens pensionsverk på 440 778 kronor och tre skulder till SEB på sammanlagt 551 055 kronor.

Enligt kronofogden görs, varje månad, en utmätning från Sahlins pension som statsråd. Efter utmätningen har hon 12 814 kronor per månad kvar att leva för tills skulden är betald.

https://www.expressen.se/nyheter/sahlin-om-livvakten-vi-var-inte-alskare/
Citera
2020-06-12, 14:43
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Sossarna är så illa tvungna att plocka fram en kvinna som nästa partiledare och statsministerkandidat, det är ett faktum.

Erm, nej. Det är inte ett faktum. De var desperata nog att ta in Löfven och låta honom sitta så deras prioritet är att hålla kvar människor i partiet. Så länge vänsterblocket i helhet får över väljare och de förblir det största partiet så är de nöjda i dagsläget.

Hur som så handlar denna tråd inte om politik utan Mona Sahlin - och hon kommer inte bli tillfrågad igen.
Citera
2020-06-12, 16:41
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Hur som så handlar denna tråd inte om politik utan Mona Sahlin - och hon kommer inte bli tillfrågad igen.

Nej för satan! Hon har förlorat ett val, en himla tur det. Så hon har inte en chans till den posten. Inte ens som minister, utan möjligtvis hon kan bli landshövding nånstans. Men stackars det länet!
Citera
2020-06-12, 16:43
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Erm, nej. Det är inte ett faktum. De var desperata nog att ta in Löfven och låta honom sitta så deras prioritet är att hålla kvar människor i partiet. Så länge vänsterblocket i helhet får över väljare och de förblir det största partiet så är de nöjda i dagsläget.

Det är fascinerande att se hur Mona väcker så mycket avsky när hon visar sig i TV. Det är väl självklart att Mona ska få uttala sig när det handlar om mordet på Palme. Hon var ju hans arvtagerska. Jag tyckte det var intressant att höra hennes version.
Däremot har hon ju på egen hand kastat sin karriär i sjön. Tobleroneaffären kunde vi ha skrattat åt idag, men allt annat knas. Är ju galet. Nu får hon leva som fattigpensionär resten av livet. Hon klagar inte. Det hedrar henne. Tycker vi kan lämna hatet därhän nu. Hon kommer inte ens sitta som klassförälder för barnbarnen. Gillade aldrig henne, men nu har jag släppt henne. Hon kommer kanske dela ut något pris på någon gaygala eller så, men låt gå för det.
Citera
2020-06-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är fascinerande att se hur Mona väcker så mycket avsky när hon visar sig i TV. Det är väl självklart att Mona ska få uttala sig när det handlar om mordet på Palme. Hon var ju hans arvtagerska. Jag tyckte det var intressant att höra hennes version.
Däremot har hon ju på egen hand kastat sin karriär i sjön. Tobleroneaffären kunde vi ha skrattat åt idag, men allt annat knas. Är ju galet. Nu får hon leva som fattigpensionär resten av livet. Hon klagar inte. Det hedrar henne. Tycker vi kan lämna hatet därhän nu. Hon kommer inte ens sitta som klassförälder för barnbarnen. Gillade aldrig henne, men nu har jag släppt henne. Hon kommer kanske dela ut något pris på någon gaygala eller så, men låt gå för det.

Fattigpensionär?
Citera
2020-06-12, 16:55
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Fattigpensionär?
Se några inlägg här ovan. Jag vet inte om det stämmer, men det verkar som någon grävt lite.
12.000 i månaden antar jag är med hyran inkluderad eftersom hon är ensamstående.
Citera
2020-06-12, 16:58
Bannlyst
Typiskt att kvinnor ska sättas dit hårdare, nu har hon varit tvungen att byta efternamn också, kan ni sluta jaga henne!!!!!
Citera
2020-06-12, 16:59
Medlem
Citat:
Se några inlägg här ovan. Jag vet inte om det stämmer, men det verkar som någon grävt lite.
12.000 i månaden antar jag är med hyran inkluderad eftersom hon är ensamstående.

Kan tänka mig att det blir lite fattigt om Kronis har klorna i henne. Men annars lever hon nog gott på pensionen från riksdagen.
Citera
2020-06-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martikainen
Typiskt att kvinnor ska sättas dit hårdare, nu har hon varit tvungen att byta efternamn också, kan ni sluta jaga henne!!!!!

Nej, kvinnor sätts verkligen inte dit hårdare.
Citera
2020-06-12, 17:16
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Kan tänka mig att det blir lite fattigt om Kronis har klorna i henne. Men annars lever hon nog gott på pensionen från riksdagen.
Enligt en post lite ovanför mig är hon skyldig kronis 1,3 mille och får då leva på 12,5 tusen i månaden tills det är betalt.
Citera
2020-06-12, 17:20
Medlem
Citat:
Enligt en post lite ovanför mig är hon skyldig kronis 1,3 mille och får då leva på 12,5 tusen i månaden tills det är betalt.

Sedan är frågan vad partiet betalar i form av andra subventioner som inte syns?
Citera
2020-06-12, 17:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Sedan är frågan vad partiet betalar i form av andra subventioner som inte syns?
Ingenting! Hon har förverkat den möjligheten. Sossarna skulle aldrig våga betala 50 öre till henne utan kvitto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in