2020-06-15, 13:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Blev visst för abstrakt för din fattningsförmåga. Vi tar det sakta och pedagogiskt då:

1) SE ser och hör i media att personen som efterlyses låter sjukt lik honom själv, stålbågade glasögon, grå keps, the works. Han ringer polisen 12:20 nästa dag för att "rensa bort ett onödigt signalement", enligt förklaring i förhöret i april.

2) SE har själv uppgett att han stått på mordplatsen och hört när detta signalement ges till polisen.

3) I själva verket kommer signalementet inte alls från någon på mordplatsen, det som gått ut till media är signalementet på Grandmannen.

4) Om SE själv tyckte det lät så likt honom att han fann nödvändigt att ringa polisen, i tron att signalementet gällde mordplatsen, men det i själva verket gällde Grandmannen - tycker du då inte (var ärlig nu, som om det skulle hända) att SE oavsiktligen har länkat sig själv till Grandmannen?

När ska du komma till beviset för att han mördade Palme?
Är du med i fler religiösa fanatiska sekter eller bara SE-sekten?
Var du med i CP-sekten tidigare också?
Citera
2020-06-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det finns andra vapen t ex det LGWP lämnade som fått högre överenskommelse.

Finns ingen som helst chans att det är rätt vapen. PU har fått svar. Det tar inte två och ett halvt år att utröna det. Svamlet att kulorna är i för dåligt skick uppfanns av PU när en revolver fiskades upp ur en sjö och inte matchade heller för att hålla liv i spåret att det kan vara rätt vapen ändå. Det är patetiskt att man trots att man fått avslag ber att de skall göra om.
Jag blir också förbannad över de lallarresonemang som upprepas om piplängder. Base expansion uppträder enbart slumpvis. Avsaknad betyder inte att man kan utesluta kortpipiga vapen. Ändå gör man det och vägrar att testa sådana vapen trots att det finns rimligen misstänkta som haft sådana. Skrämmande.
Enbart närvaro av fenomenet kan visa att det sannolikt är kort pipa. Skillnaderna är mycket små och det är alltså så stora skillnader i expansipn mellan kulorna att de ej ens kan vara säkra på att de skjutits i samma pipa.

En av världens främsta experter såg det på bilderna i hög upplösning från utredningen som vi fick från Aner. Ingen tvekan. Man ser sprickbildningen i kulorna som skapats av explosionsgaserna.

Som med utredning av spår kring polis och underrättelsetjänst avfärdas det kategoriskt utan redovisning AV FAKTA i korta yttranden.

HAR MAN TESTAT ÖVER 700 VAPEN UTAN TRÄFF ÄR DET KANSK NÅGOT MAN GÖR FEL?

Med hypotesen "utbytta kulor" så kommer ett vapen som matchas mot "analyskulorna" och som inte har OP's blod och kroppsrester på pipa bli en intressant omständighet att förklara för en Palmeåklagare.

Det rätta vapnet kan redan ha testats mot felaktiga kulor, analyskulorna, och avförts från utredningen. Men fortfarande har det rätta vapnet blod och kroppsrester från OP på sig.
Citera
2020-06-15, 13:38
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Detta jag nu kommer att fråga, har säkert tagit upps tusen gånger. Men vet du hur lång tid det skulle ta att göra ett löparvarv runt kvartet och komma till mordplatsen som ett lite sent vittne?
Jag tror förstås inte på detta, men känner att jag vill få ett klart avslut på den teorin.
Eventuellt måste vi lägga på tid för att lämna/gömma vapen, för jag tror inte det får hänga med till mordplatsen i sådana fall.

Om han sprang vänster inpå Johannes gatan från där han senare sågs och sedan kammakargatan och ner på Sveavägen så blir det 1 km ganska exakt, km tid joggandes på vinter runt 7 min
Gjort sig av med vapnet ? Typ 30 sek?

7,5-8 min är min känsla, men då borde nån reflektera att han varit anfådd tycker man.
Citera
2020-06-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Tackar, dagsfärska nyheter. Det förklarar vissa saker, men inte allt.
Kan ju vara så att det förekom påtryckningar att ändra rapporten om vapnet men att man stod emot de försöken att manipulera till SEs nackdel för att skapa illusioner av lösning.

Då föll korthuset platt.

Nej vi får allt hänvisa de få foliehattar som envist biter sig kvar vid ett dött spår att kolla varandra i en egen tråd.

Högt upp och också inom PU har man för länge sedan förstått att en möjlighet återstår och den har man undvikit att göra genom att lajja runt med SE i tre år helt utan resultat. Det är nog nu.

Fram med namnen på SB folk, jägarsoldater och Säpo/IB folk samt knarkspanare.

Fram i ljuset med det ni fick uppgift att göra ert djävla oseriösa pack.
Citera
2020-06-15, 13:46
Medlem
Citat:
Absolut ingen superskurk, gjorde många misstag som en mer vaken spaningsledning hade kunnat ta notis om, t ex att han oavsiktligt och indirekt erkände att han är Grandmannen. Men nu höll Hans "Clouseau" Holmér i förstoringsglaset och han verkar mest ha gått runt och bränt myror med det.

Sure, du kan försöka göra hans genderfluid-rödflagg till nåt avväpnande som diskvalificerar honom som mördare och byter ut revolvern mot balettskor, men jag går inte på den lätta. Säger bara "It puts the lotion in the basket..."

Fortfarande kvarstår faktum; det finns ingen bevisning som överhuvudtaget knyter SE till mordet. Vi som anser SE oskyldig har ingen bevisbörda, det är det åklagarmyndigheten som har. Jag har hittills bara sett, läst och hört indicier och försvårande omständigheter, och det räcker inte på långa vägar.

Någon i utredningen, minns inte på rak arm, kan ha varit Ölvebro, sa för många år sen "vi kommer inte runt CP". Nu kommer man inte runt SE...
Citera
2020-06-15, 13:46
Medlem
styrlunds avatar
Kanske är jag lite heldum i huvudet. Men menar Petersson att Skandiamannen gick ut från sin arbetsplats. Ser OP och skjuter. Springer sedan därifrån, tar sig sedan tillbaka dit och agera som han gjorde?
Eller har han stannat kvar på mordplatsen tills att Söderström kommer på plats?
Hur än Petersson ska göra Skandiamannen till mördare, finns det ingen som helst logisk möjlighet.
Har Petersson ens avkrävts en ordentligt beskrivning hur Skandiamannen skulle ha utfört detta, då menar jag med klockslag som kan styrkas av vedertagna vittnesmål Från mordplatsen.
Jag tycker det är skrämmande hur media inte ifrågasätter detta.
Den starkaste reaktionen som media lyckades med var Strömstedts svimmning...
Citera
2020-06-15, 13:47
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Fotokonfrontationen med YN från 1987 återgavs under KP:s presskonferens. Om jag inte minns helt tokigt tror jag inte ens hon hade fått se polisens egna bilder av SE, utan bilder som en av kvällstidningarna tagit. På (Polaroid?)-bilden som polisen tog kom inte skorna med, så de kanske ratades av den anledningen.

Det är ju inte för inte som Holmér kallade SE för elefant i porslinsbutik - hans spontana mediaframträdanden och hemsnickrade rekonstruktioner är ju rena psyops mot andras minnesbilder osv.

Ja, jag minns att KP pratade om YNs vittnesmål och om längden på GM. Behöver lyssna igen angående fotokonfrontationen. Om den fotokonfrontationen skedde med bilder med SE och kläder som SE själv valt /påverkat är det anmärkningsvärt.
Citera
2020-06-15, 13:48
Medlem
By 1986, it could be legitimately said that Palme was a wanted man.
https://www.wsws.org/en/articles/2020/06/13/palm-j13.html
Citera
2020-06-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Självklart har folk på mordplatsen pratat om mörk rock.
Suck. Signalementet var inte bara "mörk rock".

Titta på tidningsklippet här: https://www.svd.se/svd-intervjuade-stig-engstrom-dagen-efter-mordet

Till höger, intervju med SE. Till vänster, det signalement som polisen gått ut med. Materialet är vad man hade den 1 mars (då intervjun med SE gjordes), tidningen gavs ut på morgonen den 2 mars.

Ser du möjligen något mer än 3/4-plagget, såsom stålbågade glasögon, grå keps med skärmen knäppt, tunna läppar...?

Bra.

Om man då sen går igenom alla uppgifter från mordplatsen saknas allt det där. Så var kommer dessa väldigt specifika uppgifter ifrån? Gissa 3 ggr:

Vad har sagts om Grandmannen enligt vittnena där?
https://utsikterinsikter.blogg.se/2019/august/mannen-fran-vildmarken.html

180 cm - check
Smala läppar - check
Stålbågade glasögon - check
Stickad grå keps (med uppfällda öronlappar) - check
Citera
2020-06-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Med hypotesen "utbytta kulor" så kommer ett vapen som matchas mot "analyskulorna" och som inte har OP's blod och kroppsrester på pipa bli en intressant omständighet att förklara för en Palmeåklagare.

Det rätta vapnet kan redan ha testats mot felaktiga kulor, analyskulorna, och avförts från utredningen. Men fortfarande har det rätta vapnet blod och kroppsrester från OP på sig.
Tyvärr det är ungefär lika lätt och dessutom meningslöst att fejka kulor och placera ut som det är att rida på ett järnspett till månen.

Även om du vet alla vinklar etc tar det tiotusentals skott att tillverka rätt skador på kulor. Det är rena sagor.

Däremot är det helt uppenbart att Sonny Björk fabulerat fritt i sina analyser. Det här han gjort som expert hos försvaret när en svensk officer sköts av de egna och han ljög rakt av till pressen om det.
Citera
2020-06-15, 13:53
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Om han sprang vänster inpå Johannes gatan från där han senare sågs och sedan kammakargatan och ner på Sveavägen så blir det 1 km ganska exakt, km tid joggandes på vinter runt 7 min
Gjort sig av med vapnet ? Typ 30 sek?

7,5-8 min är min känsla, men då borde nån reflektera att han varit anfådd tycker man.

Då skulle han ha sprungit in när Gösta S kommer, mycket andfådd och med stor risk att bli igenkänd.
IM vittnet är säker på att LP såg ansiktet på GM. Men LP var borta från platsen då. Men var IM kvar på platsen 23:30? Antagligen. Extremt riskabelt beteende att inkomma till en samling på 15-20 personer och sedan räkna med att ingen av dessa skulle kunna identifiera honom som sent vittne. Detta blir riskabelt om han själv vill kalla sig för tidigt vittne.
Citera
2020-06-15, 13:54
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det enda KP säger är att SE mördade OP eftersom OP blev mördad.

Tage Danielsson hade smulat sönder den stackars Peterson med en sannolikhetsmonolog 2.0...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in