Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-15, 10:34
Medlem
p.norths avatar
Är man inte lika inför lagen? Man verkar vilja hellre fälla än fria, går emot många vittnens utsagor. Betalade högt pris och många krossade själar genom årena. Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Ja, efter 34 år, KPs utfästelser, inget mordvapen, 2 böcker och en Filterartikel utan minsta bindande bevis går det inte att dra någon annan slutsats.

Förklaringen till att det inte gått att hitta några bevis är väldigt enkel. Han var oskyldig. Något som jag hävdat sedan jag började att skriva i tråden. Utan att jag har ovedersägliga bevis för att han är oskyldig.
Citera
2020-06-15, 10:35
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tack!

Jag letar dock efter konkreta saker som kan verifieras. Om Holmér var spion är det möjligt att verifiera, tex.
En av de märkligaste uppgifterna angående Holmer finns i Inuti labyrinten.

Enligt den boken så publicerades det en inbjudan till Holmer, i samband med hans utnämnande till narkotikaexpert i Wien, för ett personligt besök i Vita huset. Inbjudan kom från Amerikanska ambassaden. För att man skulle kunna gratulera honom.

Har genom åren letat efter mer kött på benen utan att ha kunnat hittat något.
Citera
2020-06-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Är man inte lika inför lagen? Man verkar vilja hellre fälla än fria, går emot många vittnens utsagor. Betalade högt pris och många krossade själar genom årena. Varför?
KP erkände att han inte skulle kunna gå till rätten med de uppgifter han har idag. Om SE levt. Underförstått. Han skulle bli utskrattad.

I fallet CP lyckades man inte fälla däremot. Vilket hedrar Hovrätten och HD på den tiden.
Citera
2020-06-15, 10:41
Medlem
Citat:
KP erkände att han inte skulle kunna gå till rätten med de uppgifter han har idag. Om SE levt. Underförstått. Han skulle bli utskrattad.

I fallet CP lyckades man inte fälla däremot. Vilket hedrar Hovrätten och HD på den tiden.

Förvisso men ribban borde ligga på att lösa MOP.
Citera
2020-06-15, 10:44
Medlem
Är det här rätt uppfattat n d g lanseringen av SE som skyldig?
PU försökte koppla honom till ett vapen som man hämtat från vapensamlaren - gick inte, ej konklusivt. Försökte med andra vapen också, funkade inte heller.
PU jobbade med DNA, i anslutning till t ex brev (bekännelse) som PU misstänkte att SE skrivit - gick inte, ej konklusivt. Antar att det finns ytterligare DNA-försök (dock vet jag inte vad detta kan vara - kläder?).
Trots att dessa två tunga delar i bevisföringen, vapen och DNA, fallerade kör PU SE-uppslaget ändå?
Är det ungefär rätt bild? Missat ngt viktigt?
Citera
2020-06-15, 10:45
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
En av de märkligaste uppgifterna angående Holmer finns i Inuti labyrinten.

Enligt den boken så publicerades det en inbjudan till Holmer, i samband med hans utnämnande till narkotikaexpert i Wien, för ett personligt besök i Vita huset. Inbjudan kom från Amerikanska ambassaden. För att man skulle kunna gratulera honom.

Har genom åren letat efter mer kött på benen utan att ha kunnat hittat något.
Ok. Samma där: borde gått att verifiera om det stämt.
Citera
2020-06-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Förvisso men ribban borde ligga på att lösa MOP.
Självklart. Vilket man bevisligen inte lyckats med.
Citera
2020-06-15, 10:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Dock ljög KP om att SE hade kunnat bli häktad. Man kan inte häkta någon som redogjort för vad som hände på platsen. Att andra sakkunniga håller med KP om detta beror på att de tror på vad han säger och inte vet att han undanhåller allt som talar för SE:s fördel.
Citera
2020-06-15, 10:51
Medlem
Citat:
Tack!

Jag letar dock efter konkreta saker som kan verifieras. Om Holmér var spion är det möjligt att verifiera, tex.
Klarar du det då får du en staty utanför polishuset, First Lady of Sweden.
Citera
2020-06-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ok. Samma där: borde gått att verifiera om det stämt.
IL hänvisar till en inbjudan som presenterades i en namngiven tidning. som jag glömt. Där man citerar hela texten. Och vem som står för inbjudan. Om jag minns rätt så är det självaste ambassadören. Jag har tidigare redovisat vilken sida detta återfinns i boken.

Ja, det närmaste borde väl vara att spåra ursprungsartikeln och att kontakta Amerikanska ambassaden.
Citera
2020-06-15, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Dock ljög KP om att SE hade kunnat bli häktad. Man kan inte häkta någon som redogjort för vad som hände på platsen. Att andra sakkunniga håller med KP om detta beror på att de tror på vad han säger och inte vet att han undanhåller allt som talar för SE:s fördel.

Ljög? Herregud. Det är ju åklagaren som begär häktning, så om KP säger att han hade begärt häktning så hade det GARANTERAT gått igenom, i synnerhet när det gäller MOP.
Citera
2020-06-15, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
I KPs värld så kunde han tydligen det. Men om jag minns rätt så skulle det skett på den tiden strax efter mordet. Eftersom han inte kunde redogöra för att ingen sett honom delta på mordplatsen som han själv beskrev. Vilket skulle kunna bero på att han var mördaren. Fritt ur minnet.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in