2020-06-15, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Du har verkligen inte fattat. Det är inte för att det är farligt för en enskild individ att städer avråder från sådana resor. Det är för att man vill begränsa smittspridningen. Man vill inte ha tillbaka smittan till sin stad. Och man stänger ner bostadsområden för att man tidigt vill hindra att smittan sprider sig.

I jämförelse är det för dig och din hälsa helt riskfritt att vistas i Peking jämfört med Göteborg och Stockholm. Det måste du väl för sjutton begripa!?

I Sverige har det totalt dött fler i Covid än i Kina som har 100+ ggr fler invånare. Vad tror du det beror på!? (Du behöver inte svara, men fundera på det.)

Jag förstår. I Kina är Corona som en snuva - här i Sverige dör folk som flugor i samma sjukdom..

Allt är bättre i det stora landet.

Du har inte tänkt på att den förväntade livslängden är avsevärt lägre i Kina än i Sverige och eftersom Corona drabbar precis de äldre äldre då finns det naturliga orsaker till statistiken? (förutom då att den inte går ens att lita på i det stora landet).
Citera
2020-06-15, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kina avråder nog sina medborgare att resa till Sverige. Det räcker.

Ojojoj vad ledsna vi är för tt Pekingborna inte ska rusa hit i stora mängder..
Citera
2020-06-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Herrens vägar äro outgrundliga, vet du väl.

Alla som tror tillräckligt starkt kommer att bli skonade.

Det kan man redan nu se i statistiken..
Citera
2020-06-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Precis. Hatarna blir mer och mer desperata i all olycka de önskar ska drabba svenskarna. Det elände de önskar Sverige tycks knappt ha nån gräns. Några tusen döda i Covid19 är långt ifrån tillräckligt, de önskar att fler ska insjukna och dö, att Sverige ska invaderas med avrättningspatruller, att Sverige ska straffas av omvärlden.
Kanske hade du otur när du skrev? Menade du: "Den kärlek de önskar sitt fosterland tycks knappt ha någon gräns"?
Citera
2020-06-15, 09:56
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du kan ju läsa om några case här:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7147908/

I ett fall träffades de inte ens, i flera andra fall var de maka/make.

Dr Maria Van Kerkhove sa förra veckan att hon inte vet, vi vet inte än.

Live on COVID-19 transmission with Dr Michael Ryan and Dr Maria Van Kerkhove
https://www.youtube.com/watch?v=7RcJ2yyNkUk&t=10s

Jag ser att WHO har destillerat en informationsfilm från intervjun,

Five things to know about COVID-19 transmission
https://www.youtube.com/watch?v=677pSwGauqs

Att viruset smittar från en människa till en annan via andningsvägarna är ju så viruset smittar,

så jag förstår egentligen inte din fråga. Det kommer från den ena människans andningsvägar

och kommer in i den andra människans andningsvägar det har vi ju vetat sedan dag 1.

"Respiratory disease"

Tror du man måste spotta på ytor för att smitta ska överföras?

Dr Michael Ryan tar upp körexemplet och vi har ju nyligen Vrångö i Sverige.

Tror du de på Vrångö petade på varandra för att bli smittade?

De sjöng i kör.

Dr Michael Ryan på WHO säger att det har med utandningsluft att göra.

Viruset smittar så och har gjort det hela tiden.

Vad har du tänkt göra åt det?

Vi andra funderar på att munskydd verkar vara en bra idé för att minska smittspridningen.

WHO rekommenderar sedan nån vecka munskydd,

speciellt "medicinska munskydd" för folk över 60 år och de i riskgrupp,

jag tolkar det som minimum skyddsklass FFP2/N95, vill man vara mer säker FFP3.
Citera
2020-06-15, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
1. Sant
2. Sant
3. Oklart

Poängen är likväl att Kina agerar kraftfullt för att slå ned smittan och här i Sverige skiter man nästan i det. Och även om siffrorna från kina kan vara fingerade så är det för mig tveklöst att kina räddat liv och hälsa extrem mycket mer framgångsrikt än sverige. Troligen har Kina även räddat ekonomin bättre också genom att så effektivt begränsat smittspridningen.

Jag önskar inte att Sverige gjort, gör som Kina, totalarismen avskräcker. Jag är mer intresserad av länder som t ex Norge, Tyskland...

Om man satsar fler gånger mer i sjukvården/äldreomsorgen då får man resultat därefter.

Frågan lyder hur mycket mer folk är beredda att betala i skatt efter att Coronan har lagt sig.
Citera
2020-06-15, 09:58
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
210 tusen? Var har hon hittat den siffran?
Det kan omöjligt vara så många i Sverige eftersom vi bara har drygt 50 000 bekräftade fall varav över 10 000 tillfrisknat. Kanske i hela världen.
Citera
2020-06-15, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
1. Kina är en diktatur som kontrollerar all media.
2. Sverige inkluderar mängder av folk i siffrorna som inte dött av C19! Utan även de som dött med C19.
3. Kineser kan ha bättre skydd mot C19 p.g.a.
historiskt sett sämre hygien och vana att äta udda djur
och växter.

Berätta, hur påverkas man av udda växter? Vad är udda växter? Om man blir sjuk eller dör av udda växter så är inte ens kineserna så korkade att de äter dessa så kallade udda växter.

Berätta gärna också hur dålig hygien och vana att äta dessa udda djur och växter ger BÄTTRE skydd mot Covid 19?

Seriöst, du behöver gå om grundskolan.
Senast redigerad av wint3riscoming 2020-06-15 kl. 10:02.
Citera
2020-06-15, 09:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrix-191
Väntar fortfarande på en bra förklaring från löfven om varför Danmark, Norge och Finland har så få antal dödsfall jämfört med Sverige.
Om jag förstod hans svar i Agenda så är det ungefär såhär:
Man kan inte jämföra äpplen med päron och man kan inte titta på en viss period. Dessutom har resemönster och vårt sätt att räkna (världsbäst!) med saken att göra.
Dock kan vi utesluta att vår strategi som tillåter smittspridning har med saken att göra!
Senast redigerad av DikT 2020-06-15 kl. 10:02.
Citera
2020-06-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Dr Maria Van Kerkhove sa förra veckan att hon inte vet, vi vet inte än.

Live on COVID-19 transmission with Dr Michael Ryan and Dr Maria Van Kerkhove
https://www.youtube.com/watch?v=7RcJ2yyNkUk&t=10s

Jag ser att WHO har destillerat en informationsfilm från intervjun,

Five things to know about COVID-19 transmission
https://www.youtube.com/watch?v=677pSwGauqs

Att viruset smittar från en människa till en annan via andningsvägarna är ju så viruset smittar,

så jag förstår egentligen inte din fråga. Det kommer från den ena människans andningsvägar

och kommer in i den andra människans andningsvägar det har vi ju vetat sedan dag 1.

"Respiratory disease"

Tror du man måste spotta på ytor för att smitta ska överföras?

Dr Michael Ryan tar upp körexemplet och vi har ju nyligen Vrångö i Sverige.

Tror du de på Vrångö petade på varandra för att bli smittade?

De sjöng i kör.

Dr Michael Ryan på WHO säger att det har med utandningsluft att göra.

Viruset smittar så och har gjort det hela tiden.

Vad har du tänkt göra åt det?

Vi andra funderar på att munskydd verkar vara en bra idé för att minska smittspridningen.

WHO rekommenderar sedan nån vecka munskydd,

speciellt "medicinska munskydd" för folk över 60 år och de i riskgrupp,

jag tolkar det som minimum skyddsklass FFP2/N95, vill man vara mer säker FFP3.

Höll de avståndet?
Citera
2020-06-15, 10:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om man satsar fler gånger mer i sjukvården/äldreomsorgen då får man resultat därefter.

Frågan lyder hur mycket mer folk är beredda att betala i skatt efter att Coronan har lagt sig.
Nej, problemet är att vi har haft uselt ledarskap på FHM och i Regeringen. De är inkompetenta och har gjort samt gör grova fel. De är folk i klass med din intellektuella kaliber.
Citera
2020-06-15, 10:01
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Så din slutsats är att det finns en direkt korrelation mellan skattetryck och hur bra man har klarat pandemin?!
Det stämmer ju inte alls med verkligheten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in