Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
SR rapporterade just nu om att man i Peking har fått ca 100 nya fall av att testat ca 70000 på en dag. Och att man håller på och isolerar bostadshus/-områden.
SR vinklar det som att utbrottet är allvarligt. Visst, Peking har tydligen dessförinnan inte haft ett enda fall på mer än en månad (två?).
Vinklingen av SR är ju gravt fel. Den korrekta vinklingen är ju Kina agerar resolut för att slå ned smittan. Och troligen kommer lyckas.
I jämförelse kan man ju nämna att Västra Götaland rapporterat 500-600 fall per dag torsdag, fredag och lördag på vad jag uppskattar är ca 2000-3000 testade per dag.
"Peking vill inte hamna ett läge som Wuhan." Hmm... mer korrekt är nog att de inte vill hamna i ett läge som Sverige.
Man vet inte om man vill dö av skratt eller gråta av sorg.
En kinesisk stad som är lika stor som Sverige. 70 tusen pers testas. Hundra av dem testas positiv.
Och så säger svensk media att detta är för i helvete rena katastrofen.
Samtidigt som i moder svea, den betydelselösa moder svea, som är det enda intressanta för svensk media, blir man totalt knäckt om man gör en jämförelse. Men än har jag inte hört talas om den enorma katastrofen som pågår i sverige. Var är vi? I Nordkorea? Jag tror inte alls de skulle vågat sig på nåt sånt ens där. Detta som händer i Sverige, med rövslickande media som ljuger in i det sista är mycket mer absurd än vilken skit som helst producerat av monty python. De hade aldrig kunnat köra en sån skit för det var alldeles för långt ifrån verkligheten, hade de säkert tyckt. Fy fan vilket katastrofland Sverige är.