2020-06-14, 22:53
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Däremot om kärringen har haft klänningen en utekväll och sen vill lämna tillbaks den så är det fel.
Det är väl ytterst vanligt att det är precis det som händer.

Instagramtjejer som ”köper” svindyra kläder de inte har råd med och sedan har dem över en helg för en fotosession, en fest eller dylikt för att sedan kemtvätta och lämna tillbaka dem.
Citera
2020-06-14, 23:14
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tror ju att kärringen har köpt den med tanken redan vid köpet att hon skulle ut och svaja och berätta för alla att hon har en klänning för 55 tuss. Sen när folk undrar var den är (eftersom hon lämnat tillbaka den) så säger hon i lyx-kärring-attityd "ah den gamla trasan kan jag väl inte använda igen".

Men frågan är om affären verkligen kan neka henne att lämna tillbaka den? Är det öppet köp så är det. Om det hänvisas till parfymdoft som sen inte går att känna så blir det väl ännu svårare att neka. Jag tror det slutar med att hon får pengarna tillbaka.

Säljare och köpare av plagg i den prisklassen borde nog inte ha öppet köp. Så jävla dumt.

Att jag själv aldrig i mitt liv skulle vilja visats i sällskap med en idiot som har ett klädesplagg för över 50 tuss på sig är väl en helt annan sak. Att betala så mycket för ett plagg visar bara att man har väldigt låg självkänsla.
Citera
2020-06-14, 23:32
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det är väl ytterst vanligt att det är precis det som händer.

Instagramtjejer som ”köper” svindyra kläder de inte har råd med och sedan har dem över en helg för en fotosession, en fest eller dylikt för att sedan kemtvätta och lämna tillbaka dem.
Jobbade i skobutik för några år sen och blev förbluffad över folk som kom tillbaks med helt uppenbart använda skor. (Lätt att se på sulan)
Om så är fallet kan hon gott ha sin JLo klänning.
Citera
2020-06-14, 23:38
Medlem
Det stämmer alltså att NK hade öppet köp -men att det var doften som förstörde den möjligheten?

Konstigt att man har öppet köp på så dyra grejer. De borde istället vara mycket generösa med provning. Tex ha provsalong, vara mycket tillåtande vid provning så att det är enkelt osv. Nu ber de ju om problem.
Citera
2020-06-14, 23:40
Medlem
Helt rätt öppet köp betyder inte att man får gå på fest med klänningen och sen lämna tillbaks den
Citera
2020-06-14, 23:41
Bannlyst
Borde inte butiken kunna säga att genom snyfta ut i Aftonhoran har Lena gjort kläningen "känd". Nu kommer ingen vilja betala fullt pris för den eftersom alla vet att den är använda och är second hand.
Citera
2020-06-15, 00:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Har hon kemtvättat klänningen? Eller har hon bara uppsökt en kemtvätt för att be dom lukta och skriva ett "intyg"?
Citera
2020-06-15, 00:42
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Har hon kemtvättat klänningen? Eller har hon bara uppsökt en kemtvätt för att be dom lukta och skriva ett "intyg"?
Undrar också samma sak. 😊
Citera
2020-06-15, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag tror ju att kärringen har köpt den med tanken redan vid köpet att hon skulle ut och svaja och berätta för alla att hon har en klänning för 55 tuss. Sen när folk undrar var den är (eftersom hon lämnat tillbaka den) så säger hon i lyx-kärring-attityd "ah den gamla trasan kan jag väl inte använda igen".

Men frågan är om affären verkligen kan neka henne att lämna tillbaka den? Är det öppet köp så är det. Om det hänvisas till parfymdoft som sen inte går att känna så blir det väl ännu svårare att neka. Jag tror det slutar med att hon får pengarna tillbaka.

Säljare och köpare av plagg i den prisklassen borde nog inte ha öppet köp. Så jävla dumt.

Att jag själv aldrig i mitt liv skulle vilja visats i sällskap med en idiot som har ett klädesplagg för över 50 tuss på sig är väl en helt annan sak. Att betala så mycket för ett plagg visar bara att man har väldigt låg självkänsla.
Exakt. En person som har råd med en klänning för 55lax ringer verkligen inte Aftonbladet i detta fall. Självklart en Instagram grej som inte gick som tjejen planerat, dyr läxa
Citera
2020-06-15, 01:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Helt rätt öppet köp betyder inte att man får gå på fest med klänningen och sen lämna tillbaks den

Men om det inte går att bevisa att hon gjorde en fuling så borde väl öppet köp gälla? Någon påstod att du luktade parfym, men vid senare tillfälle så kan ingen känna det. Kassörskans parfymnäsa kan väl inte överbrygga öppet köp?
Citera
2020-06-15, 06:37
Bannlyst
En klänning i den här prisklassen kanske man skall ha ett skrivet avtal vad som gäller.
Citera
2020-06-15, 06:55
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Har man provat plagget så pass att det behöver tvättas efteråt då har man förbrukat 'öppet köp'-erbjudandet, i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in