2020-06-14, 21:31
Avslutad
Lena hittade sin drömklänning i Nordiska Kompaniets butik Luxury Corner. Prislappen: 54 699 kronor.

Lena köpte klänningen för att prova hemma och lovades öppet köp – som hon sedan nekades.

– De sa att den luktade parfym. Men det stämmer inte, jag har till och med intyg från kemtvätten att den inte luktar.
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/0n5g3E/kopte-jennifer-lopez-klanning-for-55-000--nekas-retur

Rätt eller fel av NK? Måste säga att kemtvätts intyget ser blaj ut m tanke på pengarna på spel. Har inte donnan varit på party o vill göra ett gratishyr?
Citera
2020-06-14, 21:34
Medlem
Hmm, om det är öppet köp så ska det vara det. Tycker NK gjort fel.
Citera
2020-06-14, 21:38
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Herregud. 50k för en klänning som ser ut att vara från H&M i mönstret...den sista idioten är inte född ännu.

Vafan, hade jag haft mycket pengar hade jag också bränt dem på onödig skit.

ONT: Helt klart NK som gjort fel här. Hade klänningen varit massproducerad och kostat en tusing hade dem tagit emot den.
Citera
2020-06-14, 21:50
Medlem
Smurfanerlites avatar
Helt rätt av NK.
"Prova" klänning hemma och sedan komma tillbaka dränkt i parfym tillsammans med ett intyg från turken på hörnet som skriver "allt luktar bra, pengarna skall tillbaka".
Kom igen, hon har köpt något hon inte haft råd med för att ha på sig en gång eller ta en bild för Instagram för att framstå som något hon inte är.
Citera
2020-06-14, 21:57
Medlem
XaoqcHs avatar
Det är lika troligt att NK-personalen själva använt klänningen, lagt tillbaka den och sålt den till kunden. Väldigt vanligt i denna bransch (kläder, skor, etc) att anställda "lånar" från butiken.
Citera
2020-06-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Lena hittade sin drömklänning i Nordiska Kompaniets butik Luxury Corner. Prislappen: 54 699 kronor.

Lena köpte klänningen för att prova hemma och lovades öppet köp – som hon sedan nekades.

– De sa att den luktade parfym. Men det stämmer inte, jag har till och med intyg från kemtvätten att den inte luktar.
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/0n5g3E/kopte-jennifer-lopez-klanning-for-55-000--nekas-retur

Rätt eller fel av NK? Måste säga att kemtvätts intyget ser blaj ut m tanke på pengarna på spel. Har inte donnan varit på party o vill göra ett gratishyr?

Att kräva att varan är i säljbart skick är ett givet krav för öppet köp.
Om NK gjort fel eller inte kan jag inte svara på, vi har en sida som påstår att den luktar parfym en annan som säger att den inte gör det, vi här har ju ingen aning om vem som har rätt.

Känner expediten verkligen parfymdoft på klädesplagget så är det rätt att neka, annars inte.
Det verkar dock inte varit någon kraftig doft eftersom avdelningschefen inte kunde känna den och några dagar senare verkar kemtvätten inte kunnat märka av den heller(möjligt att kvinnan vädrat/luftat klänningen under den tiden, det är oftast nog för att få bort svag doft).
Citera
2020-06-14, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
ONT: Helt klart NK som gjort fel här. Hade klänningen varit massproducerad och kostat en tusing hade dem tagit emot den.
Skulle inte alls säga att det är självklart. Att folk är mycket kräsnare med sådana här plagg än vanliga dussinplagg är väldigt tänkbart. Vi har ju dessutom enbart "Lenas" version här. Men jag lutar rätt mycket åt det som Smurfanerlite säger. Hon tänkte aldrig köpa den, utan ville bara ha den för ett tillfälle och gjorde en fuling. Att hon inte fanns med på bild och använde falskt namn stödjer den tesen.

Och min personliga åsikt är att om man måste fråga om öppet köp och tänker använda det så har man ingenting med klänningar i 50k-klassen att göra.
Citera
2020-06-14, 22:05
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Hahaha. Aftonbajset slår så ofta över till ren parodi numera. De måste skratta gott på redaktionen.

Samma klänning som JLo, Versace, ser ut som en morgonrock, kostar 55 tusen, luktar parfym, intyg från en babbe på hörnet - handskrivet och felstavat.
Citera
2020-06-14, 22:18
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Prova hemma, vad f-n liknar det? Kan hon inte prova i butik som alla andra?

Många provhytter stängda i affärer numera pga corona.
Citera
2020-06-14, 22:25
Medlem
Har man erbjudit öppet köp, så har man, kan jag tycka. Klart Lena ska få tillbaka pengarna (eller få en oprioriterad fordran i en ev. kommande konkurs). Om inte annat för att lära lyxbutiker att inte medge öppet köp till kreti och pleti utan vidare när det handlar om så dyra produkter.
Citera
2020-06-14, 22:38
Medlem
YP4XQs avatar
Är klänningar som diamant-smycken? Pissdyra att köpa men sen inte värd ett skit? Alltså rent lurendrej
Citera
2020-06-14, 22:49
Medlem
Knuxs avatar
Det är ju en begagnad klänning. Lite som att köpa second hand. Klart klänningen inte är i nyskick, vad förväntar sig NK egentligen?

Däremot om kärringen har haft klänningen en utekväll och sen vill lämna tillbaks den så är det fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in