2020-06-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Kom tillbaka om kanske 7-8 omgångar med den analysen
Självklart! Jag skriver in i kalendern att jag ska påminna dig i November när Allsvenskan är färdigspelad.

Vill du betta emot?
Citera
2020-06-14, 20:48
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hörde i Fotboll Sthlm:s podcast att Hammarby tydligen kan gå i konkurs om det inte kommer in externa pengar (vilket det ju kommer att göra, Hammarby är för stora för att gå under) eller ifall publik inte tillåts i höst. Jesper Jansson har visst gått utanför budget några gånger för att signera kontrakt och värva spelare vilket lett till väldigt höga lönekostnader. #klubbmördarenjj har visat sig igen.

Ojdå men enligt trogenhammarbysen2018 och en del andra jippoanhängare så är ju JJ en riktig King så det där du skriver kan jag verkligen inte tänka mig.

Minns hånen man fått utstå här varje gång man kommenterat JJ negativt.
Citera
2020-06-14, 20:50
Medlem
Happ, blir det en till sån där säsong när MFF leder serien redan från omg 1?

DIF, Gnaget och Bajen gjorde vad som behövdes men inte så mycket mer.

Räkna dock med en vinst på minst 4 måls marginal för MFF mot nykomlingarna. Tror ej att de kommer vara nöjda med bara en trepoängare.
Citera
2020-06-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ojdå men enligt trogenhammarbysen2018 och en del andra jippoanhängare så är ju JJ en riktig King så det där du skriver kan jag verkligen inte tänka mig.

Minns hånen man fått utstå här varje gång man kommenterat JJ negativt.
Haha, du spelar efterbliven nu va?

Jävlar vilken amatör JJ är som ställt till det för Hammarby. Inte så att det är en publikfri säsong inte.

Citera
2020-06-14, 20:53
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Haha, du spelar efterbliven nu va?

Jävlar vilken amatör JJ är som ställt till det för Hammarby. Inte så att det är en publikfri säsong inte.

När du skriver kontrakt med en spelare är det väl en självklarhet att du räknar in att det eventuellt kan bli en hel säsong utan publikintäkter, eftersom det ändå sker rätt ofta.
Citera
2020-06-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
När du skriver kontrakt med en spelare är det väl en självklarhet att du räknar in att det eventuellt kan bli en hel säsong utan publikintäkter, eftersom det ändå sker rätt ofta.
Sker det rätt ofta? När var det senast?

Jag håller med om att man bör ha marginal för oväntade saker som kan ställa till det ekonomiskt men knappast så att man väntade sig en pandemi som skulle innebära 15 publikfria hemmamatcher. Vore ju bara löjligt att ge JJ ansvaret för det.
Citera
2020-06-14, 21:08
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Sker det rätt ofta? När var det senast?

Jag håller med om att man bör ha marginal för oväntade saker som kan ställa till det ekonomiskt men knappast så att man väntade sig en pandemi som skulle innebära 15 publikfria hemmamatcher. Vore ju bara löjligt att ge JJ ansvaret för det.
Uppenbarligen inte seriöst menat. Det har inte hänt sen andra världskriget..
Citera
2020-06-14, 21:49
Avslutad
Bajen infriade förväntningarna som guldkandidat, varken mer eller mindre. Bra så.

Kollade Sirius - Dif, och blåränderna såg verkligen inte ut som en toppkandidat även om målen gjordes.

Göteborg verkar inte heller visat något hot, hur såg Norrköping och Aik ut?
Citera
2020-06-14, 22:25
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Aik ut?

Formationen och spelidén är intressant men den sitter inte. Så inte imponerad. Men alla unga egna spelare känns bra. Det är det som skiljer oss från de andra "Stockholmsklubbarna".
Citera
2020-06-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Då har vi redan i omgång 1 fått bekräftat att det alltså inte krävs tryck från läktarna för att domarna ska döma i storklubbarnas favör. Fullständigt horribelt att missa vad som sker innan AIKs avgörande ledningsmål, speciellt med tanke på att det är bollspelaren som utför regelbrottet mitt framför mål... Målskytten ser minst sagt chockad ut själv när han direkt vänder sig mot domaren och i stort sett väntar på avblåsningen. Detta bara någon minut efter att Jake blivit bortdömd i en straffsituation som är minst 50/50.

Aja, det är väl bara att börja skrapa ihop poängen som krävs framöver för att greja kontraktet. Första halvlek gav åtminstone lite mersmak med fina kombinationer där två monsteringripanden från den nye dansken (?) i bortakassen var det enda som hindrade ett ledningsmål.
Oavsett vad man kan anse om domarinsatsen som helhet. I just de två situationerna, så borde han inte blåst. Då skulle man få blåsa i varje närkamp.
Citera
2020-06-14, 22:41
Medlem
bagarn29s avatar
Svårt att säga något bestämt. Jag tycker nog att såg ut som det brukar gör i en allsvensk seriestart.

Om någon överraskade mig lite positivt är det nog Elfsborg.
Citera
2020-06-14, 22:49
Medlem
Citat:
Haha, oväntat att difmongot använder hittepåord som hen.

Det kanske är er sedvanliga brist på publik som gör att du inte ser någon skillnad på betydelsen av publik eller inte på matcherna. Kämpa hen.
De större "publiklagen" förlorar mer på tomma läktare än de mindre, men mest för att deras inkomstbortfall är större. Det är därför ex AIK spelar med fler egna juniorer i år (vilket jag personligen tycker om).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in