2020-06-14, 00:12
Medlem
snillet_1s avatar
Hörde i Fotboll Sthlm:s podcast att Hammarby tydligen kan gå i konkurs om det inte kommer in externa pengar (vilket det ju kommer att göra, Hammarby är för stora för att gå under) eller ifall publik inte tillåts i höst. Jesper Jansson har visst gått utanför budget några gånger för att signera kontrakt och värva spelare vilket lett till väldigt höga lönekostnader. #klubbmördarenjj har visat sig igen.
Citera
2020-06-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi släppte in 19 mål på 18 matcher efter sommaruppehållet, 6 av dom var debaclet mot Bajen. Det är snarare så att anfallsspelet måste bli bättre i vissa delar, vi kan inte förlita oss på omställningar, vi måste bli bättre på att göra mål på samlade lag.
Jag håller med, dessa försök att passa i sidled eller bakåt och inte försöka sig på ett genombrott själv när man är i eller utanför straffområdet var ett gissel förra året. Var ordentligt frustrerande att titta på. Enda matchen som jag var riktigt nöjd med var mot Kalmar hemma då Hosam och Söder briljerade i snabbt anfallsspel respektive stå rätt i boxen.
Citera
2020-06-14, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fageltander
Jag håller med, dessa försök att passa i sidled eller bakåt och inte försöka sig på ett genombrott själv när man är i eller utanför straffområdet var ett gissel förra året. Var ordentligt frustrerande att titta på. Enda matchen som jag var riktigt nöjd med var mot Kalmar hemma då Hosam och Söder briljerade i snabbt anfallsspel respektive stå rätt i boxen.

Jag har inte så mycket emot att vi vilar med boll, man kan inte tuta och köra hela tiden, men när vi väljer att gå för det måste vi vara lite bättre. Mer smarta kombinationer typ 1-0 målet mot AFC eller Helsingborg, där det går snabbt och spel på tredje gubbe, då hinner inte det försvarande laget med. Det fanns ju fler sådana situationer, t ex Gnaget borta där Giorgi sätter upp Toko som slår in den till Söder... som tyvärr fick till ett väldigt tafatt avslut. Mer sådant, då vinner vi mot Gnaget borta.

Sedan handlar det också om tajmning och positionsspel. Jag gillar Sana, men han kommer t ex för djupt ner istället för att t ex likt Paka vara i straffområdet när inspel eller instick kommer. Aiesh har ju otroliga spetsegenskaper men tajmningen fanns inte riktigt där förra året, förhoppningsvis har han och lagkamraterna lärt känna varandra bättre inför denna säsongen, då kommer han göra mycket mer poäng, typ likt 2018.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-06-14 kl. 00:48.
Citera
2020-06-14, 01:02
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Vi släppte in 19 mål på 18 matcher efter sommaruppehållet, 6 av dom var debaclet mot Bajen. Det är snarare så att anfallsspelet måste bli bättre i vissa delar, vi kan inte förlita oss på omställningar, vi måste bli bättre på att göra mål på samlade lag.

Ja fast stirra dig intr blind på statistik. Vad jag menar med dåligt försvarsspel är uppspelen från framförallt Calisir. Det måste bli ett slut på hans indianare, hade motståndarna varit mer alerta så hade dom 19 målen varit betydligt fler. Sedan håller jag med dig att anfallsspelet måste bli bättre också. Var det 5 matcher i rad och 0 mål?

Edit: Så egentligen kanske dumt att säga försvarsspelet var dåligt utan det var uppbyggnaden från försvaret som var dåligt, mybad.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hörde i Fotboll Sthlm:s podcast att Hammarby tydligen kan gå i konkurs om det inte kommer in externa pengar (vilket det ju kommer att göra, Hammarby är för stora för att gå under) eller ifall publik inte tillåts i höst. Jesper Jansson har visst gått utanför budget några gånger för att signera kontrakt och värva spelare vilket lett till väldigt höga lönekostnader. #klubbmördarenjj har visat sig igen.

Skulle vara väldigt intressant att veta vad flera spelare i Hammarby har i månaden. Framförallt dom som spelar mångtoch mycket.
Senast redigerad av mikeymikey 2020-06-14 kl. 01:04.
Citera
2020-06-14, 01:16
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Er troliga startelva är väl ganska så rejält mycket äldre än vår troliga elva?
Ni har en skadebenägen Erik Berg, en överskattad Une Larsson och 2 skadade mittbackar, är det något jag ser fram emot 2020 så är det matcherna mot er, ni kan inte ha maximalt flyt med domsluten 2 år i rad. Falkenberg hotade mer än er på GU, och det är ingen överdrift, det är sanningen. På Tele2 bjöd ni upp till bättre motstånd dock, men där spelade vi med 10 gubbar efter att Giorgi halkade in i eran gubbe, dessutom blev vi blåsta på en straff efter att Benji tunnlat Berg, som sedan kapade honom.

Straffen som kristoffer Karlsson på något vänster inte såg i hemmamatchen mot Djurgården var minst lika klar.
Nä i år hoppas vi att domarna inte är i centrum som dom var många gånger förra säsongen. Och det gäller ju såklart alla lag. Inte bara Blåvitt.
Citera
2020-06-14, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja fast stirra dig intr blind på statistik. Vad jag menar med dåligt försvarsspel är uppspelen från framförallt Calisir. Det måste bli ett slut på hans indianare, hade motståndarna varit mer alerta så hade dom 19 målen varit betydligt fler. Sedan håller jag med dig att anfallsspelet måste bli bättre också. Var det 5 matcher i rad och 0 mål?

Nu stirrar jag mig inte direkt blind på statistik, faktum är att vi inte förlorade speciellt många poäng på försvarstabbar, jag tycker att det är något av en skröna att vi har ett så uselt försvarspel... och det verkar baseras på just ett par indianare/misstag och ett och annat felbeslut, det är någon slags kognitiv bias som gör att man hamnar fel i sin analys och det är enligt mig absolut inte någon rättvisande bild och det var inte huvudanledningen till att det gick trögare på hösten, det var i mycket större grad så att vi fick färre möjligheter till omställningsspel och då blev vi mindre effektiva i vårt anfallsspel.

Vill vi ta ytterligare steg i år så måste vi bli bättre på att attackera mot samlade lag, blir vi bättre på att öppna upp samlade lag och gör mer mål på dom i sådant spel kommer antagligen även omställningslägena bli fler.

Sedan kan man absolut säga att vi blev lite försvagade i delar av vårt försvarsspel då spelare som Paka inte var med under hösten, och han var viktig i vår press. Vi förlorade även en av de absolut viktigaste spelarna i SebO som var väldigt bra både defensivt och offensivt, kolla t ex hur han hanterade Tankovic i matchen på GU, den enda gången Tankovic egentligen kom loss var när han mötte Benji, annars var han faktiskt väldigt anonym i just den matchen.
Citera
2020-06-14, 02:03
Medlem
Har sett lite reklam från Unibet om allsvenska lagens statistik. Jag fattar fan inte vad dom menar med sina siffror. Är jag dum i huvudet eller?

https://imgur.com/a/3vF6Ufr

Vad betyder siffrorna?
Citera
2020-06-14, 02:17
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Har sett lite reklam från Unibet om allsvenska lagens statistik. Jag fattar fan inte vad dom menar med sina siffror. Är jag dum i huvudet eller?

https://imgur.com/a/3vF6Ufr

Vad betyder siffrorna?

Gjorda mål : Insläppta mål
Citera
2020-06-14, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Gjorda mål : Insläppta mål

Varför står det "Insläppta mål" i rubriken då? Och om det är gjorda:insläppta då är väl inte Varbergs siffror så imponerande som det står?
Citera
2020-06-14, 02:32
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Varför står det "Insläppta mål" i rubriken då? Och om det är gjorda:insläppta då är väl inte Varbergs siffror så imponerande som det står?

Jag vet inte. Svarade bara på din fråga!
Citera
2020-06-14, 02:55
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Grattis. Har ni lånat färdigt av skattebetalarnas pengar för nyförvärv eller står eran nolla till ordförande med bössan och bölar till kommunen för ha råd med toalettpapper som era mediokra fotbollspelare ska kunna torka arslet med, efter ha fått spö av MFF?
Ännu en förståndshandikappade bajare som förväntar sig att en ar helsingborgare ser hif som än större klubb än haif. Ni valde dessutom att sno deras sportchef som tydligen varit en av skälen till att klubben försatts i jobbig ekonomisk sits. Stick och tigg pengar från pappa Zlatan, er klubb kommer blöda lika mycket inom kort tid.
Citera
2020-06-14, 02:57
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vart kommer det garanterade kapitalet ifrån? Börsen dyker och räntorna stiger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in