Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Som sagt, argentina relativt odrabbat.
Jag gissar att det är mycket viktigare om det är puckon som Tegnell och Giesecke som styr.
Om man tittar på kartan så har ju Sverige, Norge och Finland väldigt lika förutsättningar. Men i Sverige är det ju som bekant eländigt. Den stora skillnaden är att här är det idioter som gärna offrar pensionärer som styr. Och de har skapat en enorm vårdskuld. Jag misstänker att idioterna knappast har gjort ett bättre jobb avseende ekonomin heller. T ex kommer bristen på utländska turister innebär ett sort avbräck.
Jag gissar att Chile styrs av motsvarande idioter.
Tillhör de som tror att detta virus liksom andra coronavirus har en starkt säsongsberoende komponent i sin spridning. Givetvis sprider det sig lite överallt oberoende av väder och vind, eftersom vi inte är immuna, men det är solklart att vi nu i Europa har mindre spridning p g a att vi är utomhus mer och andra virus cirkulerar i minskad omfattaning (färre co-infektioner).
Så fallet Argentina är lite intressant, (man har ju nu rejält med fall i Chile, Brasilien, Peru, och upptick i Sydafrika). Kylig tid på året där. Tittar man på data från Argentina ser man nu början på en uppåtgående fas. Både fall och döda. Detta efter att ha legat lugnt under mars, april och större delen av maj...
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/argentina/