2020-06-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpenRoads
Charlotte L säger i förhör den 3:e mars följande:

F: Ser du någon som springer efter den här mannen?
L: Ja, jag såg, det var någon som sprang efter en bit men sedan hade jag mina blickar riktade åt ett helt annat håll.

Kan det ha varit Skandiamannen hon såg springa efter mördaren?

Källa: http://www.itdemokrati.nu/36g/mpv136.png.

Nej det kan inte stämma, för även om SE talar sanning (vilket jag inte tror, men OM) så kom ihåg att han säger att han springer efter poliserna och inte efter mördaren. Han säger att han inte såg mördaren ens. Det måste vara vittnet Lars hon sett. Polisen har redan tagit upp jakten när SE säger att han kutar efter.

Och av denna anledning faller det också på sin egen orimlighet att SE förväxlas med gärningsmannen. Om hans egen historia stämmer springer han ju efter poliserna flera minuter efter att skotten avlossades. Hur i hela världen kan man då som vittne tro att det är mördaren som kutar efter polisen? Nej, något stämmer inte med det SE uppger, det är helt klart. Sen anledningen till att han vecklar in sig i dessa lögner och konstiga påståenden det kan man ha skilda uppfattningar om.
Senast redigerad av Zebrima 2020-06-13 kl. 22:47.
Citera
2020-06-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Men det finns väl inget vittne som sagt sig se någon först springa iväg och sedan komma tillbaka kort efter dådet? (LJ kom ju tillbaka en god stund senare)
SE säger i förhör den 1:a mars att sprang in på Tunnelgatan och vände.

Källa: http://1.bp.blogspot.com/-lP_8QvTYv7E/VVPr3-4OBMI/AAAAAAAATdg/hEiYAWl3CuA/s1600/Stig%2BEngström%2Bförsta%2Bförhören%2Bredigerade%2 B1.png
Senast redigerad av OpenRoads 2020-06-13 kl. 22:52.
Citera
2020-06-13, 22:52
Medlem
vinbras avatar
Citat:
SE säger i förhör den 1:a mars att sprang in på Tunnelgatan och vände.

Jag upprepar: Det finns väl inget vittne som sagt sig se någon först springa iväg och sedan komma tillbaka kort efter dådet?
Citera
2020-06-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag upprepar: Det finns väl inget vittne som sagt sig se någon först springa iväg och sedan komma tillbaka kort efter dådet?
CL säger inte att han kommer tillbaka, hon säger att hon såg en person som sprang efter en bit. Du behöver inte upprepa dig, det räcker om du läser vittnesmålen och inte lägger till saker själv.
Senast redigerad av OpenRoads 2020-06-13 kl. 22:57.
Citera
2020-06-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vad som är mest förbryllande är att han tog sig tillbaka. Säkerligen fanns det folk på plats som vi inte känner till. Jag tror att han hade haft goda möjligheter att aldrig dyka upp i undersökningar ifall han bara hade tagit sig hem.

Ja detta är absolut det mest förbryllande. Jag tänker att av någon anledning var han tvungen att komma tillbaka in på Skandia igen, men VARFÖR? Han hade kanske räknat med att ta sig in genom den öppna dörren, som dock låstes bara minuten efter mordet. Därför fick han bulta på dörren istället för att komma in.

En annan teori jag har är att han blir rädd för att bli upptäckt (kanske hör han faktiskt sitt signalement nämnas av ett vittne, eller ser poliser/polisbilar som han blir nervös av) och tar sin flykt tillbaka in på Skandia till sin trygghet där.
Citera
2020-06-13, 22:57
Medlem
Som sagt så ser Lisbeth mördaren och även hör honom innan skotten då dom samtalade innan det small( läs vittnesmålen.) Det betyder att Stig Engström är oskyldig, det betyder bland annat att det är någon annan som är mördaren men som inte Lisbeth vill avslöja, varför ? Glöm att SE är mördaren med dom omständigheter vi vet som finns i vittnesmålen.
Citera
2020-06-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Som sagt så ser Lisbeth mördaren och även hör honom innan skotten då dom samtalade innan det small( läs vittnesmålen.) Det betyder att Stig Engström är oskyldig, det betyder bland annat att det är någon annan som är mördaren men som inte Lisbeth vill avslöja, varför ? Glöm att SE är mördaren med dom omständigheter vi vet som finns i vittnesmålen.
Exakt. Mördaren samtalade med makarna Palme och Lisbeth verkar inte vilja avslöja vem dom pratade med.
Citera
2020-06-13, 23:02
Medlem
Citat:
Exakt. Mördaren samtalade med makarna Palme och Lisbeth verkar inte vilja avslöja vem dom pratade med.

Precis , att inte fler verkar bry sig om det är väldigt anmärkningsvärt. Det finns inte en chans att så många vittnen bara inbillat sig vad dom sett , glöm det ! Lisbeth vet troligen vem och varför Olof mördades, eftersom händelseförlopp säger att hon måste ha gjort det!
Citera
2020-06-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy

Lisbeth kanske precis som SE är inblandad i konspirationen SB eller liknande. Vem vet, med tanke på hur märkligt hon också betedde sig efter mordet.
Citera
2020-06-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Lisbeth kanske precis som SE är inblandad i konspirationen SB eller liknande. Vem vet, med tanke på hur märkligt hon också betedde sig efter mordet.

Ja något som är svårt o sätta fingret på är konstigt med utredningen och speciellt med Lisbeth.
Citera
2020-06-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnabelAnders
Det är rent matematiskt. Lägg ihop alla otaliga osannolika omständigheter/indicier som är besvärande för SE (detta skulle ta mig timmar) och väg mot att det inte finns något alls som talar i lindrande riktning för honom så finns det inga andra alternativ kvar än att SE bortom rimligt tvivel är mördaren.

Men vad lutar du dig emot då? Du har ju enligt dig själv nte tagit dig särskilt mycket tid, men ändå påstår du dig ha tillräckligt på fötterna för att han utom rimligt tvivel ska vara mördare.
Citera
2020-06-13, 23:05
Medlem
Det här skyltfönstret som SE gör så stor sak av att han skulle kolla på klockan i, är det Dekorimas skyltfönster? Visst skulle det kunna vara det? Väl upplyst och en liten bit ifrån den här reklampelaren som han också pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in