2020-06-13, 17:36
Bannlyst

Då får vi säkert snart se hur startlistan kommer att se ut.. Kanske en: Sjuksjöterska, Dykare, Rallyförare, Renskötare, Bagare, Sjökapten, Pilot, Väktare, Träslöjdslärare, Cirkusarbetare, Några Wannabes och kanske någon återkomst av tidigare deltagare från förr ...

https://www.tv4.se/robinson/artiklar/n%C3%A4sta-%C3%A5rs-robinson-blir-ett-%C3%A4ventyr-i-sverige-5ee0a07dcf4a3768cd004848

Senast redigerad av one4two 2020-06-13 kl. 17:45.
2020-06-13, 18:08
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one4two

Då får vi säkert snart se hur startlistan kommer att se ut.. Kanske en: Sjuksjöterska, Dykare, Rallyförare, Renskötare, Bagare, Sjökapten, Pilot, Väktare, Träslöjdslärare, Cirkusarbetare, Några Wannabes och kanske någon återkomst av tidigare deltagare från förr ...

https://www.tv4.se/robinson/artiklar/n%C3%A4sta-%C3%A5rs-robinson-blir-ett-%C3%A4ventyr-i-sverige-5ee0a07dcf4a3768cd004848

Du glömde influencer.
2020-06-13, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Du glömde influencer.

De ligger i samma resväska som wannabes
2020-06-13, 21:14
Bannlyst
Borgfjälls-Jesus skulle nog passa in i denna miljö.
2020-06-13, 22:35
Medlem
Oddballs avatar
Det som produktionen inte kan styra över och som kan stjälpa allt är vädret. Blir ingen bra TV av det om det är regn och blåst större delen av tiden. Halva grejen med Robinson har ju också varit att de är på någon exotisk ö, så även det momentet försvinner nu. Antar att de måste försöka leta efter lite andra deltagare än de vanliga mespropparna som gnällde trots att de befann sig i ett tropiskt paradis.

Hörde på radion att produktionen även beställt bajamajor till ön, eftersom det är en nationalpark så får de väl inte skita ner hur som helst.

Lite jobbigt att det är midnattssol där också, kan bli svårt att sova för vissa. Även svårt att hitta tillräckligt med ätbart.

Kan bli intressant, men ligger farligt nära fiasko som jag ser det...
2020-06-13, 22:39
Medlem
Oddballs avatar
Glömde nämna att det gissningsvis kommer drälla av folk och båtar där som försöker störa/hjälpa deltagarna. Kommer säkert flyta iland en och annan dunk hembränt...
2020-06-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det som produktionen inte kan styra över och som kan stjälpa allt är vädret. Blir ingen bra TV av det om det är regn och blåst större delen av tiden. Halva grejen med Robinson har ju också varit att de är på någon exotisk ö, så även det momentet försvinner nu. Antar att de måste försöka leta efter lite andra deltagare än de vanliga mespropparna som gnällde trots att de befann sig i ett tropiskt paradis.

Hörde på radion att produktionen även beställt bajamajor till ön, eftersom det är en nationalpark så får de väl inte skita ner hur som helst.

Lite jobbigt att det är midnattssol där också, kan bli svårt att sova för vissa. Även svårt att hitta tillräckligt med ätbart.

Kan bli intressant, men ligger farligt nära fiasko som jag ser det...

Helt klart kommer detta att kräva mer av deltagarna och det har förutsättningar att bli den tuffaste Robinson.

Men jag tror att lagen kommer att behöva få möjlighet att bygga någon form av båt för att komma ut en bit och lägga nät. Annars blir det svårt för dem att få i sig tillräcklig med näring.
2020-06-14, 00:35
Medlem
Ganonitos avatar
Kommer antagligen bli en flopp och troligtvis spiken i kistan för Robinson i Tv4.
2020-06-14, 11:15
Medlem
Satsar dom på bra tävlingar kan det säkert bli bra.
Men blir väl säkert stå-o-hålla-en-pinne i 30 minuter tävlingar.
2020-06-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Helt klart kommer detta att kräva mer av deltagarna och det har förutsättningar att bli den tuffaste Robinson.

Men jag tror att lagen kommer att behöva få möjlighet att bygga någon form av båt för att komma ut en bit och lägga nät. Annars blir det svårt för dem att få i sig tillräcklig med näring.

De kan inte ha självförsörjning och bo ute i friluften 24/7. Då har de inte kvar nån deltagare som orkar ställa upp på nån inspelning efter tre dagar.

24 timmar ljus, mygg och broms, ingen mat, dels för att det inte finns mycket och dels för att de inte får fånga något på land då det är en nationalpark. Turistinvasioner på dagarna så de måste spela in under (den ljusa) natten.

Det ska bli spännande att följa. Hoppas på många som försöker langa saker till deltagare eller på annat sätt blandar sig in i inspelningen och att allt detta läggs ut för allmän beskådning sen, till exempel här

Inga lokala förmågor med lite insyn här som kan hålla oss andra uppdaterade?
2020-06-15, 14:02
Medlem
Jag postade den här videon i trams-tråden som stängdes. Vi får väl se om moderatorn låter det ligga kvar:

https://www.youtube.com/watch?v=qJSpJ4aZrzU

Jonas Inde och Peter Apelgren härjar runt i "Expedition Grinda". Det är lustigt hur precis allt som betraktades som parodier på 00-talet blir verklighet idag...

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ropen sprider sig bland alla kvinnliga influencers: DET FINNS TOA I ÅR!!! Produktionen kommer att dränkas i ansökningar från 20-åriga sminkvloggare...

Nåja. Som någon påpekat tror jag att resultatet kommer att ligga betydligt närmare Farmen än Robinson. Och oddsen att få se lite tuttar är väl lägre än någonsin.
2020-06-15, 16:21
Medlem
Jag bor i Finska Lappland och har varit på några öar, dock inte just denna ö. När jag läste rubriken kom jag direkt att tänka på svensk politik, coronan och invandringen. Born to loose. Vilket fiasko det kommer att bli om de inte får mat utiftån. Tält och sovsäck behövs helt klart om de inte har kläder, eld och någon sorts vind-och regnskydd. Mygg, knott och broms gör inte heller livet lättare. Idiotism.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in