2020-06-13, 20:05
  #7477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Toppvärdet ligger över 55 och jag har något för högt östro.
Jag mår bra men jag vill prova att få ner östradiol.

Ah, I see. Får man fråga hur högt det ligger? Får du några besvär av det?
Citera
2020-06-13, 20:23
  #7478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Toppvärdet ligger över 55 och jag har något för högt östro.
Jag mår bra men jag vill prova att få ner östradiol.

Toppvärde 55 och dalvärde på 30, hos Anova? Mina erfarenheter därifrån är att de skulle tycka det var toppen om man hade ett dalvärde på strax över 12... Eller genomgår du könsbyte så de vill hålla dig högt på testot?

Får du någon AI via dem?
Citera
2020-06-13, 20:37
  #7479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Toppvärdet ligger över 55 och jag har något för högt östro.
Jag mår bra men jag vill prova att få ner östradiol.

Ett enkelt sätt att få ner östradiol är ju annars att sänka toppvärdet.
Citera
2020-06-13, 20:39
  #7480
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanfb
Ah, I see. Får man fråga hur högt det ligger? Får du några besvär av det?

Östro 174 ref högst 160, inga besvär men jag vill prova att sänka det något.

Citat:
Ursprungligen postat av mrhusman
Toppvärde 55 och dalvärde på 30, hos Anova? Mina erfarenheter därifrån är att de skulle tycka det var toppen om man hade ett dalvärde på strax över 12... Eller genomgår du könsbyte så de vill hålla dig högt på testot?

Får du någon AI via dem?

Inget könsbyte och ingen AI.
Citera
2020-06-13, 20:41
  #7481
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Ett enkelt sätt att få ner östradiol är ju annars att sänka toppvärdet.

Det är därför jag vill prova att dela upp dosen.
Citera
2020-06-14, 09:29
  #7482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Toppvärdet ligger över 55 och jag har något för högt östro.
Jag mår bra men jag vill prova att få ner östradiol.

Intressant diskussion,

De här länkarna tar upp detta med östrogen.

https://youtu.be/TbBe-GTX784

https://youtu.be/O2QhFedZCuU

https://youtu.be/Bo8IEgTiuZM

De anser att om man mår bra, trots något förhöjt östrogen så är det lugnt. (Alla får bilda sig en egen uppfattning självklart)


Om du sänker ditt östrogen kommer även T-värdet troligen sjunka.

Efter hur många veckor från injektion tog du toppvärdet?
__________________
Senast redigerad av IronMikeTyson 2020-06-14 kl. 09:31.
Citera
2020-06-14, 09:45
  #7483
Medlem
Motiven för TRT är onekligen olika men oavsett läger finns det mycket kunskap.

Finns det någon optimal testo-nivå för välmåendet? Jag har sjukt låga nivåer och har fått gel. Om jag skulle få mer muskler och mindre fett är det bara en bonus. Men för mig är det framför allt välmåendet som är viktigt.

Kanske en dum fråga men om man medicineras för låg testo och följer läkarens ordination finns det då någon risk för gyno? Låter som de absolut värsta biverkningarna. Står med på bipacksedeln.
Vilka nivåer av testo i blodet ska man upp på för att riskera gyno. (Som sagt, säkert dumma frågor men jag har aldrig tagit testosteron för att bli stor och stark och är helt okunnig på de mer extrema biverkningarna). Tack
Citera
2020-06-14, 09:54
  #7484
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronMikeTyson
Om du sänker ditt östrogen kommer även T-värdet troligen sjunka.
Tvärtom testosteronet torde stiga, östradiol skapas av testosteron.
Citera
2020-06-14, 10:57
  #7485
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronMikeTyson
Intressant diskussion,

De här länkarna tar upp detta med östrogen.

https://youtu.be/TbBe-GTX784

https://youtu.be/O2QhFedZCuU

https://youtu.be/Bo8IEgTiuZM

De anser att om man mår bra, trots något förhöjt östrogen så är det lugnt. (Alla får bilda sig en egen uppfattning självklart)


Om du sänker ditt östrogen kommer även T-värdet troligen sjunka.

Efter hur många veckor från injektion tog du toppvärdet?

"Efter hur många veckor från injektion tog du toppvärdet?"

Efter en vecka, då hade jag stått på Nebido i flera år, dalvärdet tas precis innan injektion.
Citera
2020-06-14, 11:10
  #7486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Motiven för TRT är onekligen olika men oavsett läger finns det mycket kunskap.

Finns det någon optimal testo-nivå för välmåendet? Jag har sjukt låga nivåer och har fått gel. Om jag skulle få mer muskler och mindre fett är det bara en bonus. Men för mig är det framför allt välmåendet som är viktigt.

Kanske en dum fråga men om man medicineras för låg testo och följer läkarens ordination finns det då någon risk för gyno? Låter som de absolut värsta biverkningarna. Står med på bipacksedeln.
Vilka nivåer av testo i blodet ska man upp på för att riskera gyno. (Som sagt, säkert dumma frågor men jag har aldrig tagit testosteron för att bli stor och stark och är helt okunnig på de mer extrema biverkningarna). Tack

Syftet med TRT är att komma upp i samma testosteronnivå som en vanlig frisk man. Och vanliga friska män har mycket låg risk att drabbas av gyno. Men om du läser tråden här är det många som ligger mycket över det normala och då ökar naturligtvis risken, men det är inte TRT enligt mig iaf.
Citera
2020-06-14, 11:11
  #7487
Medlem
Om man är ugn och går på nebido, är det då bra att försöka få injektionerna så glest som möjligt men ändå så att man klarar av vardagen osv?

Tänkte om man får täta injektioner redan i början så kanske det verkar sämre ju äldre man blir och inte går att få dem tätare tillslut?
Eller hur fungerar det?
Har var 12e vecka nu.
Citera
2020-06-14, 11:55
  #7488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Efter hur många veckor från injektion tog du toppvärdet?"

Efter en vecka, då hade jag stått på Nebido i flera år, dalvärdet tas precis innan injektion.

Intressant att se peakvärdet,

Där jag går mäter de inte peakvärdet, utan endast dalvärdet, innan injektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in