2020-06-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Fittfixering är troligen en helt egen genre för denne persons ständiga återkoppling om upplevda brister LW hade. Jag sällar mej till skaran som anser att LW:s privatliv med olika partners inte ska utmynna i mord. LW ska heller inte okas av någon annans ruttna moral.
Frihet, jämlikhet och rättvisa är bra grundpelare att stå på i ett modernt och utvecklat samhälle.

Det är helt klart ett avvikande beteende att ägna så mycket tid åt brottsoffrets sexuella aktiviteter hur som helst. Det är redan avhandlat och lämnat därhän, för länge sedan. Och det är knappast något anmärkningsvärt i vilket fall som helst. Men uppenbarligen finns det de som försöker göra narr av den mördade L.W. med hänvisning till hennes sexualitet. Vad syftet är vet dock ingen. Kanske en egen otillräcklighet på området eller nån sorts moral som fanns fram till 1800-talets andra hälft?
Det går ju att scrolla som tur är och inte fastna vid något dom inte leder någonstans. Antar att motivet kan vara att rikta om fokus från de tre raderarna och blama offret.
Citera
2020-06-13, 17:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nej du❗det där påståendet var osannfärdigt.

Mvh/ @JokerMannen

Jasså? Har du överhuvudtaget läst FUP?
Citera
2020-06-13, 17:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att du orkar upprepa inlägg efter inlägg efter inlägg. Vad är det som driver dig? LW är mördad. Hur hon än var som människa, så är det inte så att hon var gängmedlem och därmed utsatte sig för riskabla miljöer och sålunda fick "skylla sig själv". Hon blev utsatt av en man som ansåg att han hade rätt att ta hennes liv enbart för att hon var i vägen i slutet. SD var otrogen mot HD i sex år - han vägrade lämna LW förrän HD blev tillräckligt frisk för att bjuda in honom att leka i sänghalmen. Men damen - den du kallar h**a (säger mer om dig än LW dock), som han uppvaktat i sex år, tänkte inte låta sig kastas på sophinken. För det fick hon möta döden.

Det fetade är bland det dummaste jag läst under mina år på flashback. En människa som beter sig hänsynslöst och ägnar sig åt att trycka ned andra utsätter sig för risken att att någon inte accepterar det på ett brutalt sätt. Att en människa inte är gängmedlem är ingen garanti att de är helgon eller ens respekterar andra människor. Visar det sig att LW mördats av någon hon behandlat väldigt illa så är det väl hyfsat sannolikt att straffsatsen justeras nedåt något år. Den såkallade "skylla sig själv faktorn" om du så vill som inte kräver att BO är eller varit gängmedlem för att tillämpbar.

Är lite nyfiken på om du kan utveckla ditt resonemang, det låter som att du tror att enbart konstaterad och dömd kriminalitet räknas som provokativt beteende när du skriver Hur hon än var som människa... ?
Som att det inte spelar någon roll vad en människa gör, så länge hen inte är med i ett gäng?
Citera
2020-06-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nej❗det är inte alls säkert att det var just det som var orsaken till konflikter på arbetsplatsen, det kanske berodde på någonting helt annat.

Att LW råkade ha koncentrations-svårigheter kanske inte alls berodde på att hon led av trötthet, det kanske istället berodde på att den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD helt enkelt förpestade LW's liv med sina lögner, manipulationer hot och översittar-fasoner samt att SD jämt ville penetrera LW i alla möjliga egendomliga ställningar, det vill säga, handlade det inte om cykelsadlar och spermaspottningar på cykeldäck så var det blodsex på arbetsplatsen med mera.

Omdömeslösa anklagelser mot kollegor, det tror jag att du har fått helt om bakfoten.

Mvh/@JokerMannen

Vad kallar du det att hon kör i diket för att hon glor på telefonen? Ja, hon var väl trött för atthon inte fick tillräckligt med sömn för att hon inte sov när hon skulle utan rände ute för snabbisar med pannlampa. Men hon var ju inte tvingad till det. Sömnbrist är väl sömnbrist oavsett vad man gör istället för att sova, oavset om är ute på friarstråt eller planterar om kaktusar?

Det fetade, ja varför hon skickade foto på en kollegas tampong till andra kollegor förstår väl antagligt du bättre. För oss andra är det ett fullständigt asocialt beteende, särskilt från en vuxen på en arbetsplats.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-13 kl. 17:32.
Citera
2020-06-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det fetade är bland det dummaste jag läst under mina år på flashback. En människa som beter sig hänsynslöst och ägnar sig åt att trycka ned andra utsätter sig för risken att att någon inte accepterar det på ett brutalt sätt. Att en människa inte är gängmedlem är ingen garanti att de är helgon eller ens respekterar andra människor. Visar det sig att LW mördats av någon hon behandlat väldigt illa så är det väl hyfsat sannolikt att straffsatsen justeras nedåt något år. Den såkallade "skylla sig själv faktorn" om du så vill som inte kräver att BO är eller varit gängmedlem för att tillämpbar.

Är lite nyfiken på om du kan utveckla ditt resonemang, det låter som att du tror att enbart konstaterad och dömd kriminalitet räknas som provokativt beteende när du skriver Hur hon än var som människa... ?
Som att det inte spelar någon roll vad en människa gör, så länge hen inte är med i ett gäng?
Vad jag menar är att om man låter sig dra in i hård kriminalitet så vet man att man riskerar både liv och lem. Skjutvapen, narkotikahantering etc. I detta fall är det ju inte så. Här handlar det om kärlek och sex. Inget konstigt. Inget som är nån sorts hantering av mordrisk och att riskera sitt. inget jag behöver förklara för dig på något sätt. Otrohet kommer alltid finnas, men att denna otrohet slutar med att man blir dödad, det är en helt annan sak.
Citera
2020-06-13, 17:43
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW blev väl sjukskriven samtidigt som affären
avslöjades av HD och SD officiellt valde HD?
Om hon accepterat det och brutit med SD så
kunde hon ha gått i terapi för att försöka komma över honom och gå vidare. Istället
började hon stalka honom 24/7 och försökte
bestämma över både SD och HD.
Samtidigt som hon höll liv i en massa andra
relationer. Och geocashade och
skrev spaltmeter om varenda cash hon tog.
Inte konstigt att hon blev utbränd.

. Förändringen skedde från hösten -17. Enligt mamma G*n så skedde sjukskrivningen då.

Hon gick ju i terapi hos en pastor och en från sjukvården, de rådde henne att bryta med SD, det ville hon inte lyssna på, då avbryt hon terapin.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-13 kl. 17:52.
Citera
2020-06-13, 17:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vad jag menar är att om man låter sig dra in i hård kriminalitet så vet man att man riskerar både liv och lem. Skjutvapen, narkotikahantering etc. I detta fall är det ju inte så. Här handlar det om kärlek och sex. Inget konstigt. Inget som är nån sorts hantering av mordrisk och att riskera sitt. inget jag behöver förklara för dig på något sätt. Otrohet kommer alltid finnas, men att denna otrohet slutar med att man blir dödad, det är en helt annan sak.

Jag tror att både du och andra glömmer att LW hade en utbildning där hon med största sannolikhet fick lära sig just vad sex, otrohet, konflikter, mobbing, kränkningar kan leda till. The worst case är faktiskt mord. Det är därför det är förvånande och chockerande för mig som också fått lära mig att människor är kapabla att mörda för ovanstående anledningar. Det är inte bara kriminella och drogmissbrukare som lever farligt tyvärr. Jag är säker på att Lena visste om detta tack vare sin teologutbildning.
Citera
2020-06-13, 18:45
Medlem
Citat:

Detta kring LW är väl mer än att hon bara var älskarinna. Jävlas man med människor så kan det komma surt tillbaka, det är inget livsmysterium, oavsett om man är kriminell eller inte.Precis som man kan bli utslängd ur en bil om man försöker tvinga av någon förtroenden den inte vill ge.

Självfallet är ett dödande av någon som jävlas sällan motiverat men det gäller ju att man har god människokännedom, så att man inte jävlas med någon vid fel tillfälle så att säga. Det kan ju vara mer än den som jävlats som en GM har att göra med men kanske råkar vara droppen som gör att hen tappar besinningen just då.

"Här handlar det om kärlek och sex..." Det är så tröttsamt att höra det i fall där kvinna blivit mördad eller misshandlad och det visar sig att hon också betett sig jävligt illa. Som att just kvinnor har någon gen som gör dem fullständigt oförmögna att ta ansvar för sitt eget väl och ve om de råkar kära ned sig i någon dumskalle. Jag har sympati för deras anhöriga som får genomlida en hel del men svårare att ta parti specifikt för kvinnorna i dessa fall. Exempelvis Heather Inks vars fall jag länkade till didigare. Trots att hon hade blivit slagen av sin man så fick mannen vårdnaden. När hon sedan sticker med ungen, håller sig undan i sex år och ungen får vårdas på sjukhus för att hon var gravt undernärd, inte fått normal skolgång så bevisar hon att vårdnadsbeslutet inte var fel alls. Könet en människa har är inte bestämmande för hur kompetent man är som människa) eller förälder).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-13 kl. 19:03.
Citera
2020-06-13, 19:02
Medlem
Citat:

Nu tror du att många inte läst FUP. Skärp dig med dina anklagelser om att många inte läser FUP. Fula knep. Har du själv lyssnat på tfnsamtalen mellan LW och SD från FUPen. LW är väldigt logisk i sin argumentation, och mer klarsynt i analysen av relationen. SD däremot svarslös i många fall, inte hör frågan eller tappar helt humöret och hotar återigen att ta LW av daga.
Citera
2020-06-13, 20:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tråden har de senaste dagarna blivit helt förstörd pga vissa som vill diskutera och älta helt andra saker än mordet.
Smutskastningen har nått nya höjder.

Hur leker livet förresten med Herr Davidsson, syns han till i Örebro och cachar han något?
Och har han återupptagit förhållandet med Senil-Hanna?
Någon som bor där borta som vet något om mördaren och brottslings-skyddaren?
Och för att fortsätta på spåret som handlar om mordet på LW:
Jag undrar om man kan få tillgång till Slasken. Nån som vet hur det ligger till med det? Behöver överklagandet ha gått igenom/genomförts först?
Jag undrar nämligen vad LW gjorde den ”tysta” dryga timmen på fm den 14/5. Hon mötte PN mitt på dagen, och jag undrar om hon sa nåt till honom om vad hon gjort. Han är förhörd, men det förhöret verkar finnas i Slasken.

Jag måste också säga att när jag lyssnar till polisens it-forensiker, som har jobbat många år med utredningar, så blir jag lite häpen över hur begränsat med info man kan plocka fram från vissa delar.

Jag tycker att det låter så luddigt och lättvindigt alltihop. ”Det går inte” ungefär. Fan, det kan jag också säga, och då har jag bara utbildning som datortekniker.

Det skulle vara nåt det om alla inom vård och omsorg och skola etc säger att ”Det går inte” när det inte går. De får nog fasen se till att det går!

”Det går inte att få reda på vem som loggat in på LWs dator på morgonen 15/5, det går inte att få reda på och hur och varifrån.”
Men se till att det går! Även om det inte måste vara GM som gör det så kan man ju ana att det faktiskt är så.

Och blodet på BP: undersök varenda jäkla fläck som ev finns tillvaratagen. Och varenda jäkla fläck på vartenda ett av LWs plagg.
Det kanske finns spår från en GM, bara det att man inte letat på rätt ställe.

Och är det verkligen så att det som är raderat är raderat, Telegram etc? Det finns många luckor som borde kunna täppas igen.

Och hur ser det ut när SD och LW kommunicerar? Brukar han fråga om hon somnat när hon försvinner ur en chatt? Har man undersökt mönstret vid sådana tillfällen?
Hur ofta har han till exempel skrivit ”Sov gott”?

Vad har man gjort åt MTs vittnesmål, är det helt ointressant nu?

Vilken väg åkte SOA och HD när de åkte från polishuset till Folketorp em 19/5? Har man kartlagt den rutten? Det är ju mäkta intressant att se hur de åkte. Mest intressant hade förstås varit att vara en fluga på väggen i bilen.

Hoppas att inte detta mord tar närmare 16 år att lösa. (Ja, jag börjar nästan misströsta...)
Citera
2020-06-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
När vi nu är inne på det religiösa (igen och åter och om och om igen - med fullt fokus på LWs uselhet, så klart) så har jag precis för mej att det var nån som sa:
”Den som är utan synd kasta första stenen!”

Kanske nåt att fundera över lite till mans?

Och inte bara det.
Du ser flisan i din broders öga men inte bjälken i ditt eget.

Den som gör anspråk på att inneha en kristlig värdegrund ska knappast dra andra i smutsen. 😉
En speciell person som i tråden utger sig för att vara kristen är därmed avslöjad som ett satans verktyg snarare än något annat.
Den som tror på Jesus tror även på förlåtelse. Inte att fortsätta kasta sten på en mördad kvinna!

För LW:s del tror jag att de flesta förstår att hon kommit på avvägar i sin kristna tro. Men det ger ingen människa rätt att döma henne med kristna mått mätt. Det är bara en som kan döma och det är Gud. Utifrån att man är kristen alltså.

Så nu kan vi kanske lägga scharlatanernas dömande till handlingarna och fokusera på den treeniga konstellationen SD, HD och JG som alltjämt går fria trots sina raderingar och avvikelser i allmänhet. Håller med om att det skulle vara intressant att få veta mer från grannskapet hur Davidssons interagerar.
Citera
2020-06-13, 22:00
Medlem
Citat:

Har du överhuvud taget läst FUP:et ? ... det brukar vara en mycket vanlig fråga i Flashback's olika ABoKs-trådar så den frågan fäster jag mig inte så mycket vid efter som jag vet vad den går ut på.

Efter att ha läst både förundersöknings-protokollet och även följt annat vid sidan om gällande detta mordfallet på L*na Wesstr*m,

så är det väldigt klart och tydligt att boven i detta dramat är den pilske kanin-hövdingen och Mållganísten SD följt av HD JG och SOA.

Det är som jag tidigare framfört i mina skrivna inlägg, att SD mördade LW i samförstånd med HD.

Beträffande HD och JG samt SOA, så är alla tre riktiga inbitna lögntrattar, värst är HD utan minsta tvekan.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-06-13 kl. 22:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in