Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Tråden har de senaste dagarna blivit helt förstörd pga vissa som vill diskutera och älta helt andra saker än mordet.
Smutskastningen har nått nya höjder.
Hur leker livet förresten med Herr Davidsson, syns han till i Örebro och cachar han något?
Och har han återupptagit förhållandet med Senil-Hanna?
Någon som bor där borta som vet något om mördaren och brottslings-skyddaren?
Och för att fortsätta på spåret som handlar om mordet på LW:
Jag undrar om man kan få tillgång till Slasken. Nån som vet hur det ligger till med det? Behöver överklagandet ha gått igenom/genomförts först?
Jag undrar nämligen vad LW gjorde den ”tysta” dryga timmen på fm den 14/5. Hon mötte PN mitt på dagen, och jag undrar om hon sa nåt till honom om vad hon gjort. Han är förhörd, men det förhöret verkar finnas i Slasken.
Jag måste också säga att när jag lyssnar till polisens it-forensiker, som har jobbat många år med utredningar, så blir jag lite häpen över hur begränsat med info man kan plocka fram från vissa delar.
Jag tycker att det låter så luddigt och lättvindigt alltihop. ”Det går inte” ungefär. Fan, det kan jag också säga, och då har jag bara utbildning som datortekniker.
Det skulle vara nåt det om alla inom vård och omsorg och skola etc säger att ”Det går inte” när det inte går. De får nog fasen se till att det går!
”Det går inte att få reda på vem som loggat in på LWs dator på morgonen 15/5, det går inte att få reda på och hur och varifrån.”
Men se till att det går! Även om det inte måste vara GM som gör det så kan man ju ana att det faktiskt är så.
Och blodet på BP: undersök varenda jäkla fläck som ev finns tillvaratagen. Och varenda jäkla fläck på vartenda ett av LWs plagg.
Det kanske finns spår från en GM, bara det att man inte letat på rätt ställe.
Och är det verkligen så att det som är raderat är raderat, Telegram etc? Det finns många luckor som borde kunna täppas igen.
Och hur ser det ut när SD och LW kommunicerar? Brukar han fråga om hon somnat när hon försvinner ur en chatt? Har man undersökt mönstret vid sådana tillfällen?
Hur ofta har han till exempel skrivit ”Sov gott”?
Vad har man gjort åt MTs vittnesmål, är det helt ointressant nu?
Vilken väg åkte SOA och HD när de åkte från polishuset till Folketorp em 19/5? Har man kartlagt den rutten? Det är ju mäkta intressant att se hur de åkte. Mest intressant hade förstås varit att vara en fluga på väggen i bilen.
Hoppas att inte detta mord tar närmare 16 år att lösa. (Ja, jag börjar nästan misströsta...)