2020-06-13, 17:16
  #16081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Den är inte lika intensiv men extremt utdragen. Buprenorfin är ju bara en partiell agonist så receptorerna blir inte lika abstinenta som om man skulle tända av från en fullständig agonist (t ex morfin, oxikodon)
Tack för svaret! Men till er nu som har missbrukat heroin/horse va det nu heter, antingen rökt det elr tagit spruta så undrar jag vilken opiod/opiat den är mest lik, alltså om den är mer som metadon elr som bupren...på ett sätt gillar jag faktiskt sub då i små doser men hade aldrig kunnat ta det ofta, tkr den e än mke märklig drog... Man mår ju även illa av bup vilket man ej gör av metadon, dessutom meta tkr jag ger mer en väldigt härlig serotonin kick likt tram fast ännu bättre.... Ngn har som testat den (bupren) efter smärta, t.ex ryggsmärta lr liknande o dela med sig av erfarenheterna... Alltså om den hjälper mot smärta från skillnad från typ tramadol skiten. Tacksam för svar(helst snabba svar..)
Citera
2020-06-13, 17:18
  #16082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Tvärtom, den är tuffare än heroin och oxycontin. Subutex och metadon har de mer utdragna besvären och det varar inte bara en vecka som jonket.
Utveckla lite, tack. Så alltså bup o metadon har längre abstinensbesvär, ere det du menar? Förstår nt ens vrf jag är så insatt i detta, haha. Hade aldrig kunnat missbruka painkiller... Benso❤️❤️
Citera
2020-06-14, 09:19
  #16083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Den är inte lika intensiv men extremt utdragen. Buprenorfin är ju bara en partiell agonist så receptorerna blir inte lika abstinenta som om man skulle tända av från en fullständig agonist (t ex morfin, oxikodon)

Så alltså heroin o met har mer besvärlig avtänding o abs än av sub/bup? Men bup absen sitter i längre o är det då under en månad? Det e väl så; opioder, kortvarig abs men intensiv/farlig medan abs på t.ex benso/lyrica/alkohol dvs. de droger som påverkar gaba-receptorerna har en väldigt lång avtänding...
Citera
2020-06-14, 16:03
  #16084
Medlem
Jag testade första gången o ta bup nasalt (dra in det i näsan), uppskattningsvis tog jag ca 0.7 bup (vilket faktiskt är en stor dos för mig.

Hursomhelst så känner jag mig inte det minsta illamående alls, känner mig typ endast avslappnad men har ändå energi.. Någon här som vet vad det kan bero på? Dessutom tar jag bup ca 1 gång i veckan så kan ej ha blivit tolerant mot dessa fjuttiga doser hehe.

O e det inte bara jag tkr att bup slår metadon, tramaladom, citodon o sen med heroin vet jag ej då jag ej testat det o man får väl hoppas att det fortsätter så..
Citera
2020-06-14, 16:56
  #16085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Varför vill du bli helt ren? Är det för att subben inte "räcker till" och du jämnt känner sig efter mer?
Det finns säkert många som ordnat til sitt liv I LARO men jag (som missbrukare) har haft svårt att fatta tanken bakom alla som knarkar sub lagligt.
Känns som å ge ett fyllo ett depotpiller som utsöndrar alkoholmängd motsvarande en folköl i timmen.
Lycka till iaf , det går att sluta, jag har gjort det massvis med ggr 🤣😂🤣😂

Dom som "knarkar sub lagligt" som du säger, har förhoppningsvis varit beroende av starkare opiater och äter nu sub för att kunna leva utan att riskera att dö varenda dag. Precis som du skulle behövt insulin ifall du var diabetiker.

Om du tror att dom som käkar sub varje dag som medicin blir höga på det, så är du helt fel ute.......
Citera
2020-06-14, 17:00
  #16086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Jag testade första gången o ta bup nasalt (dra in det i näsan), uppskattningsvis tog jag ca 0.7 bup (vilket faktiskt är en stor dos för mig.

Hursomhelst så känner jag mig inte det minsta illamående alls, känner mig typ endast avslappnad men har ändå energi.. Någon här som vet vad det kan bero på? Dessutom tar jag bup ca 1 gång i veckan så kan ej ha blivit tolerant mot dessa fjuttiga doser hehe.

O e det inte bara jag tkr att bup slår metadon, tramaladom, citodon o sen med heroin vet jag ej då jag ej testat det o man får väl hoppas att det fortsätter så..

0,7mg är en ganska vanlig dos om man tar det i russyfte, och alla reagerar olika. En del blir jätte illamående, en del blir inte ett dugg illamående. Varför just sub fått nåt rykte om att vara så himla illamående-framkallande vet jag inte.. jag blev bara illamående de första gångerna när jag tog sub i russyfte för många år sedan..
Citera
2020-06-14, 17:08
  #16087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
0,7mg är en ganska vanlig dos om man tar det i russyfte, och alla reagerar olika. En del blir jätte illamående, en del blir inte ett dugg illamående. Varför just sub fått nåt rykte om att vara så himla illamående-framkallande vet jag inte.. jag blev bara illamående de första gångerna när jag tog sub i russyfte för många år sedan..
Aha, själv så har jag vartenda gång (utom idag) blivit faktiskt illamående av bup, o vrf ja ej blev det idag kan väl att jag har vant mig ngt lr för att jag intog det nasalt istället för att lägga den under tungan. Fan asså... Även om jag ej mår illa idag så smakar cigg ändå chara frånskillnad mot tram t.ex.
Hur många tar du det? o går du på LARO, dvs. om du missbrukat heroin i dina dar..
Citera
2020-06-14, 17:19
  #16088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Aha, själv så har jag vartenda gång (utom idag) blivit faktiskt illamående av bup, o vrf ja ej blev det idag kan väl att jag har vant mig ngt lr för att jag intog det nasalt istället för att lägga den under tungan. Fan asså... Även om jag ej mår illa idag så smakar cigg ändå chara frånskillnad mot tram t.ex.
Hur många tar du det? o går du på LARO, dvs. om du missbrukat heroin i dina dar..

När jag tog sub förr (i russyfte) så snortade jag alltid. Nu tar jag det som medicin (ja, jag går LARO) och smaken är hemsk enligt mig...
När corona kom satte de mig på buvidal (en spruta som tas under huden) och håller 1v och det är jag väldigt glad över. Slipper åka mer än en gång i veckan och ingen smak
Citera
2020-06-14, 17:44
  #16089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
När jag tog sub förr (i russyfte) så snortade jag alltid. Nu tar jag det som medicin (ja, jag går LARO) och smaken är hemsk enligt mig...
När corona kom satte de mig på buvidal (en spruta som tas under huden) och håller 1v och det är jag väldigt glad över. Slipper åka mer än en gång i veckan och ingen smak
Ok, glad o höra. Annars.. hur många mg bup tar /tog tar du? Tkr du det har hjälp dig? Dvs. om du skaffat jobb osv? Hur var missbrukat av heroin o vad är skillnaden mellan heroin o sub, alltså kicken... Förklara gärna.. E rätt nyfiken av mig som ni har väl märkt hehe
Citera
2020-06-14, 17:45
  #16090
Medlem
Om det nu va heroin du missbrukade... Men om du har testet dela gärna dina erfarenheter om H o bup i jämförelse..
Citera
2020-06-14, 17:56
  #16091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Ok, glad o höra. Annars.. hur många mg bup tar /tog tar du? Tkr du det har hjälp dig? Dvs. om du skaffat jobb osv? Hur var missbrukat av heroin o vad är skillnaden mellan heroin o sub, alltså kicken... Förklara gärna.. E rätt nyfiken av mig som ni har väl märkt hehe

Går inte jämföra, nasalt är det i stort sett samma men när man börjar använda sprutor, det är då heroin sticker ut men inte värt o testa kommer bara gå åt helvete.. speciellt om du gillar opiater.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Om det nu va heroin du missbrukade... Men om du har testet dela gärna dina erfarenheter om H o bup i jämförelse..

Heroin nasalt, du känner inte ruset lika tydligt som på sub förutom när du lägger dig o noddar.. Men det är ju IV kicken som är det speciella på H..
Tar du sub IV ger det ingen kick, tar du H IV kommer du aldrig glömma känslan så gör dig själv en tjänst o rör inga kanyler!
Citera
2020-06-14, 18:04
  #16092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
Går inte jämföra, nasalt är det i stort sett samma men när man börjar använda sprutor, det är då heroin sticker ut men inte värt o testa kommer bara gå åt helvete.. speciellt om du gillar opiater.



Heroin nasalt, du känner inte ruset lika tydligt som på sub förutom när du lägger dig o noddar.. Men det är ju IV kicken som är det speciella på H..
Tar du sub IV ger det ingen kick, tar du H IV kommer du aldrig glömma känslan så gör dig själv en tjänst o rör inga kanyler!

Verkligen inte!! Min bästa vän tog överdos 2019 av heroin o massor av pix... Kmr aldrig röra heroin.. Fan asså, började me detta skitet efter min vän fick bort..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in