2020-06-13, 15:36
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Han hade väl inte passerat kammakargatan vill jag minnas. Det var när han vallades ett par veckor efter det ändrades. Men visst, fortfarande en bra bit bort.

Kolla i förhöret längst ner finns bilder exakt på var han stod och vilket uppsikt han hade därifrån. Finns på bild.
Citera
2020-06-13, 15:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Jag uppger tiderna vid bankomaten, det faktum att det avlägsnande sällskapet troligen inte möter LOP pga av att varken LP eller sällskapet själv vittnat om det, samt Björkmans egna uppgifter om förhållandet vid bankomaten och tidpunkten för mordet. Det är du som gissar och slänger dig med en massa saker. Backa gärna upp dina egna påståenden i stället.

Från förhör med Björkman:

När nu Björkman blev ensam kvar ute på trottoaren började han fundera på vart det andra gänget - de tre eftersläntrarna - hade tagit vägen.

Efter en stund lämnade han dörrarna till banken.

Tillfrågad om vad han nu företog sig uppger han att han gick snett bakåt ut mot trottoarkanten, för att kunna titta Sveavägen söderut upp mot Kungsgatan efter det andra gänget. Han stod och tittande en bra stund, men kunde inte se till någon av dessa i antågande.

*** sedan ett avsnitt om bakomatärendet ***

En stund senare iakttar han hur Fröling, Nyberg och Gustafsson kommer ut från bankomaten och börjar promenera Sveavägen norrut. De tre går bara iväg utan att som det verkar bry sig om Björkman. Han bryr sig inte heller själv om att försöka hejda dem. Han konstaterar att de går Sveavägen norrut efter uträttat bankomatärende.

Björkman befinner sig vid detta tillfälle på trottoaren - strax söder om banken.

Björkman är i fundering om vad han egentligen skall företa sig - om han ska åka hem i stället för att bege sig till Kårhusrestaurangen på Holländargatan.

Han uppehåller sig avvaktande på platsen.

Det är jag som inte gissar. Du gissar att tiden är korrekt.

Utelämna tiderna istället för att säga "vi vet att han väntade 4 minuter". Det var bara det jag ville ha sagt. Tiderna för uttagen är ej fastslagna
Citera
2020-06-13, 15:47
Medlem
Expressen samtalar med journalisten i Skydd & Säkerhet som gjorde SE:s sista intervju 1992:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/-jan-arvidson-jag-har-en-kansla-av-att-han-ville-beratta-/

Mer om artikeln i Skydd & Säkerhet och journalistens möte med SE här:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/skandiamannen-jag-skulle-personligen-ha-anvant-ett-smidigare-vapen/
Senast redigerad av Stilig-slips 2020-06-13 kl. 15:59.
Citera
2020-06-13, 15:47
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är jag som inte gissar. Du gissar att tiden är korrekt.

Utelämna tiderna istället för att säga "vi vet att han väntade 4 minuter". Det var bara det jag ville ha sagt. Tiderna för uttagen är ej fastslagna

Okey och nu när jag kollat upp källorna du bad om kanske du kunde göra det samma? Var är det utrett att tiderna från bankomaten inte är tillförlitliga? Du har väl inte gissat det?
Citera
2020-06-13, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Lars Larsson som 2016 fäste blicken på Skandiamannen, borde få stor del av belöningen https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/nybroforfattare-loste-mordet-redan-2016

Var någon före honom?
Säkert!
Femtio millar för att åklagaren fabricerat bevis mot en avliden, och på det sättet jobbat sig upp till den lägre misstankegraden ”skäligen misstänkt”

Nu kan vi äntligen få ett avslut och gå vidare. Lyssna på experterna, och deras slutsatser.
Det är bara att nappa på!

Mvh Stefan Löfven
Citera
2020-06-13, 15:48
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Jag anser det idiotiskt att att regeringen tystat KP. Varför skulle han bry sig om deras åsikter?

Däremot misstänker jag att delar plockats bort för att jurister har fått säga sitt. Tror det finns detaljer om vapensamlaren som plockats bort tex.

Ett annat exempel är att man inte tar upp att SE-kritikern LL tidigare sagt att han inte sett SE på platsen.
Citera
2020-06-13, 15:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Okey och nu när jag kollat upp källorna du bad om kanske du kunde göra det samma? Var är det utrett att tiderna från bankomaten inte är tillförlitliga? Du har väl inte gissat det?

I tråden för länge sedan. Det finns dokument som visar att tiderna var fel på den andra bankomaten. Denna bankomat har vi inga dokument som säger att man ens kollat.

Så vi vet inte på något sätt att AB väntade fyra minuter.
Citera
2020-06-13, 16:00
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Ja det finns det, nämligen att han efterhandskonstruerar. I sitt initiala förhör 19860301 säger han inte någonting om detta. I vilket förhör säger SE detta, för övrigt?

Rapportinslaget 6 april 1986 .Var det redan då allmänt känt då att de första poliserna sprang efter gärningsmannen utan att först ha fått ett signalement?
Citera
2020-06-13, 16:03
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag har läst din sammanfattning om AA, Anti Avsan.

Hur blev hans namn känt för er?

Genom att vittnet namngav honom?

Du får googla dig fram. Det finns även en utmärkt bok av Sven Anér: "Affären Anti Avsan".
Citera
2020-06-13, 16:09
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Eller England?
Nu får du nog förklara dig.
Vad har England med saken att göra?
MI6 har ju handen med i IRAN-CONTRA och det mesta fultyg som görs i väst. De gör tom fuluppdrag åt CIA som inte de vågar och det finns en del tips i den riktningen.

OCR:at den intressanta text du länkar till:
DEL1
Senast redigerad av heheho 2020-06-13 kl. 16:26.
Citera
2020-06-13, 16:10
Medlem
hehehos avatar
DEL2
Citera
2020-06-13, 16:10
Medlem
hehehos avatar
DEL3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera