NF har alltså passerat Kammakargatan, vänder sig om och kan se vad som sker vid Tunnelgatan 300 meter bort?
Mitt i mörka februarinatten, där inga upplysta digitala rekalmtavlor finns, där knappt några skyltfönster är tända? Jag tvivlar.
Är det kollat att det arbetades i skyltfönstret i butiken La Cartarie som NF påstår?
För övrigt är jag förvånad över hur mycket människor hinner se: själv möter jag min granne i hissen flera gånger i veckan och jag skulle inte kunna ge en beskrivning av honom, mer än att han bär glasögon och bryter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Erik1974
Så sjukt svårt att få ihop detta. NF säger att det är AB han ser smita in i porten när skotten faller. Samtidigt säger NF att han inte möter eller ser någon innan dess. Här får vi värdera vittnesmålen. Är det i själva verket GM han ser snett bakom makarna Palme, eller är det AB. Har han missat att någon står vid Dekorima eller korsar GM Sveavägen bakom NF? Hur som helst passar inte SE in utan står troligtvis och samtalar med HO för stunden.
Personligen tror jag att det är Björkman som NF ser bakom Palme. Han har precis vänt och ska ge sig hem. NF känner igen jackan. Förmodligen korsar då GM Sveavägen bakom NF. Björkman är alldeles för onykter för att hålla koll på omgivningen. Kanske är det som så att ingen står vid Dekorima och väntar, och att det är därför AB uppfattar sällskapet framför sig som en grupp på tre.
Även om jag i grunden inte är vän av stora konspirationsteorier så är det lite intressant att antalet observationer på andra sidan Sveavägen är betydande fler. Det är faktiskt den förväntade vägen makarna Palme ska ta.