2020-06-13, 14:08
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Men det dör ju folk av influensa.. Tiotusentals,, Vilket jävla urbota dum argument! Så vänsterblivet!
Vem har sagt det? Du hittar bara på, och dessutom hade det inget med den källhänvisning till den definition jag pratade om att göra.

Så varför attackerar du halmgubbar? Mår du inte riktigt bra?
Citera
Medlem
Om det är 20 döda idag är det en hög lördagssiffra. Läget är allvarligt. Hur har Sverige kunnat bli ett asshole country.

Om man säger 3 döda i morgon är det fejk.

Jag får studera utveckling mer ikväll, men hade hellre tagit en krogrunda.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nu bullshittar du igen! Jag citerade ur Wikipedias artikel om death rate/mortality i ett svar till dig, och som du kanske märkte innehöll citatet referenser till källor. Det är normalt för Wikipedia att de ställer höga krav på källor. Den källa ur vilken definitionen var hämtad anges som

[3] Porta, M, ed. (2014). "Mortality Rate, Morbidity rate; Death rate; Cumulative death rate; Case fatality rate". A Dictionary of Epidemiology (5th ed.). Oxford: Oxford University Press. pp. 189, 69, 64, 36. ISBN 978-0-19-939005-2

Är inte det gott nog för dig? Tänker du börja hacka på Oxford University Press helt plötsligt? Allt för att du inte kan erkänna ett nederlag, inte erkänna att du har fel, för att du är för feg och oärlig att erkänna att du är en nolla.
Men du, tycker du inte att det blir pinsamt när du referar till litteratur som du varken har läst eller har tillgång till?
Vad står det till eexempel på sidorna 36, 64, 69 och 189 som du själv refererar till? Du menar väl ändå inte att du sitter och refererar till dokumentation som du inte läst eller har tillgång till? Det vore ju helt obegripligt löjeväckande (dock inte förvånande).

Du har aldrig gått ut gymnasiet, gissar jag?

Återkom med citat från dina referenser så skall jag bemöta det där.
Citera
2020-06-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Förnekarna här är lika efterblivna som vanligt

Ökad smittspridning - Förklaring? Vi testar fler, så oroa dig inte.

Mindre antal på IVA - Förklaring? Alla på IVA verkar dö. Oroa dig inte, så länge det dör mindre.

Det är som att halva Sverige har börjat prata som Tegnell. Gör mig riktigt äcklad.

Förstå om ni förlorar en närstående och sedan kommer Löfven och co och säger "Sverige gör rätt, vi har inte gjort några fel""Har någon dött är det DITT FEL".

Det här är ju värre än Kina.
I Kina så hatar åtminstone folket det förtryckande styret, i Sverige är alla får och mesar.
Ja det är så jag med känner...det är bara lögner, förnekelser och _ud vet vad. Jag är sjukt äcklad av allt som sker i Svea rike just nu.
Citera
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om det är 20 döda idag är det en hög lördagssiffra. Läget är allvarligt. Hur har Sverige kunnat bli ett asshole country.

Om man säger 3 döda i morgon är det fejk.

Jag får studera utveckling mer ikväll, men hade hellre tagit en krogrunda.
Nej, det är ingen speciellt "hög lördagssiffra", jämför med föregående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jo, det är uppdaterat.

Nya dödsfall: 20
Nya fall: 1247

Eftersom det genomgående är lite på söndagar på sistone kommer vi med hög sannolikhet ligga en bit under förra veckans rapportsiffra:

https://cov19swe.se/index#week_report

Ja det minskar men 20 rapporterade på en lördag är mycket. Jag återkommer ikväll men en seriös bedöming.
Citera
2020-06-13, 14:11
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
20 döda idag.

Det går snabbare nedåt än vad jag trodde det skulle.

v 22: 56 döda i veckan
v 23: 35 döda i veckan
v 24: 30 döda i veckan
Citera
2020-06-13, 14:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Som har nämnts tidigare här inne av sådana som arbetar med statistik, är inte Worldometers en officiell källa.

Jag litar på studien om munskydd då det är 23 forskare och läkare i Sverige som anser att den stämmer och är väl utförd. De bör ha bättre kvalifikationer än oss, att bedöma det.

Tills några andra forskare kan peka på att den inte stämmer, så bör den anses som giltig.

Du är ju en känd försvarare av FHM, "no matter what". Om du av ideologiska eller FHM-religiösa skäl vill avfärda alla studier om att munskydd hjälper, så är det upp till dig, naturligtvis.
Det är inte så det fungerar inom vetenskapen. Resultatet måste bekräftas av oberoende forskare innan det erkänns som riktigt.
Citera
2020-06-13, 14:14
Medlem
1092 nya fall idag + 5 döda
https://c19.se/
(men de kanske inte hunnit uppdatera,..ser att någon skriver 20 döda)
Senast redigerad av hagelskur 2020-06-13 kl. 14:23.
Citera
2020-06-13, 14:15
Medlem
Då har vi + 5000 döda nästa vecka.jösses.
Citera
2020-06-13, 14:17
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det går snabbare nedåt än vad jag trodde det skulle.

v 22: 56 döda i veckan
v 23: 35 döda i veckan
v 24: 30 döda i veckan

Kan det ha att göra att man lärt sig mer om hur man behandlar svårt sjuka? Eller minskar antalet svårt sjuka?
Citera
2020-06-13, 14:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det har inte avlidit tiotusentals personer i influensa VISSA år i Sverige. Det har inte avlidit tiotusentals personer i influensan NÅGOT år. Det har det inte gjort sedan Spanska Sjukan, om jag har koll på statistiken...

Säsongsinfluensan är ett begrepp som myntades i slutet på 60-talet i och med A-H3N2 (Hongkonginfluensan). Det är fortfarande en överdödlighet i Sverige varje år motsvarande cirka 1000 personer i A-H3N2, trots att det finns vaccin. Antal döda är inte lika med överdödlighet.

1957-58 fanns A-H2N2 (Asiaten) där det dog fem miljoner i världen under 1,5 år 1957-58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in