Citat:
Ursprungligen postat av
kajusi
Här har vi en betald propagandaspridare människor ^
"Hade FMH fått bestämma hade man nog haft kvar beredskapslager och vårdplatser, något man inte kunde efter jobbskatteavdragen" - Du måste missat att det är på grund av Tegnell som vi inte har ett beredskapslager.
"Inte alls sant, FHM var mycket klara med att målet var att minska spridningen från start. " - Hur anser du att man har gjort det? Speciellt när det enda de verkar prata om är flockimmunitet som lösning.
"Tegnell har lagt fram vad bevisen pekat på. När nya bevis kommit in har han ändrat sig = Definitionen av att vara vetenskaplig. " - Vad har Tegnell ändrat sig inom?
"Våra dödstal är höga nu, men efter en andra våg är det möjligt att vi har minst per capita, det är helt enkelt för tidigt att uttala sig med någon form av säkerhet. " - Påstår du att vi nu inte kommer få en andra våg? Isåfall varför inte? När enbart, enligt FHMs senaste studier, 6,7% har antikroppar i Sverige.
Betald? I wish.
Tegnell är alltså den personen som bestämmer över beredskapslager? Över hur mycket pengar sjukvården får? Du tror på riktigt detta? Du inser att Statsepidemiologen inte ens är chef på FHM?
Jag anser inte att man lyckats, men målet var inte flockimmunitet! Det var poängen här. Målet, som på många sätt misslyckats, var att minska spridningen.
Dom talar inte om flockimmunitet som lösning. Tegnell har rakt ut sagt att flockimmunitet inte kommer stoppa smittan.
Allt som Tegnell har haft fel om, har han ändrat sig rörande. Så, rätt mycket.,
Nja, jag säger att vi får vänta tills världen haft en andra våg, eller bevisligen inte får det, före vi vet vilket land som agerade bäst. Huruvida vi får en vet jag inte. Sen verkar inte de testerna vara tillförlitliga. Ingen har fått det 2 gånger i världen, därav kan vi logiskt dra slutsatsen att alla som får det blir immuna, iaf tillfälligt. Av någon anledning kanske inte detta syns i testerna, alternativt har mycket färre haft det än vi trott.